Opening a cps2 B board

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Opening a cps2 B board

Post by ruderudie » Thu Jul 03, 2008 11:17

Ik heb Ziek's ssf2 overgenomen, en nu ik de shell wil openmaken zit ik met de security bolt onder de seal sticker. Hoe krijg ik dat ding eruit, liefst zonder boor?
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Thu Jul 03, 2008 15:15

ahhhhhhhhh

je hebt hem net en hij word al geraped, mijn god :shock:

On topic , ik weet het niet wens je succes.
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Jul 03, 2008 15:54

Ja ik wil de batterij vervangen of de eproms naar Razoola sturen, anders heb ik dalijk een dood bordje. De game is ook al zo ontieglijk oud dat die kans er natuurlijk dik in zit. Sorry Ziek, maar ik denk dat het boren wordt dit weekend.

ps; ik heb het board wel helemaal schoongemaakt; damn wat zat er veel troepl in die vent holes :wink:
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jul 03, 2008 16:47

Ik zie nog slecht 1 oplossing

Image 8)
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Thu Jul 03, 2008 21:06

Ik maakte ook een grapje, groot gelijk van die batterij werdt ik ook para.

Tjah verder dat bord heb ik nooit gecleaned, een keertje moederbord losgemaakt om te checken en verder maar zelden gespeeld. Nu weet ik waarom die zoveel herrie maakt.

Kan je Razoola niet mailen over het openen ervan ? of mischien Neo-geo forum in de arcade sectie vragen of SRK.
Image
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Thu Jul 03, 2008 21:41

Is toch niet zo moeilijk ?
Die sealsticker moet er af en dan de bout los draaien.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Jul 04, 2008 08:28

ZiEk wrote:Tjah verder dat bord heb ik nooit gecleaned, een keertje moederbord losgemaakt om te checken en verder maar zelden gespeeld. Nu weet ik waarom die zoveel herrie maakt.
Vuil en stof maken lawaai? geloof me, he is gewoon die fan, die is berucht en maakt meer lawaai dan welke hardware dan ook. onmogelijk om met een supergun te spelen, vanwege het lawaai.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Jul 04, 2008 08:55

Ja het lawaai is inderdaad de fan, maar ik kan je garanderen dat het slechts 1/5 van het lawaai van de fan van de multi-pcb is. Ik heb een (waarschijnlijk) goede vervangende fan gevonden die stiller moet zijn. De fan loskoppelen pleiten ook veel mensen voor maar daar heb ik toch ook slechte verhalen over gehoord. Waarschijnlijk wordt het nogal broeierig door de plastic verpakking. Ik denk toch dat ik hoogstens een uurtje het board heb aangesloten per "sessie", dus waarschijnlijk zou de pcb dit makkelijk moeten overleven. Wanneer je echter het board in een arcade zou hebben liggen waar het 14 uur per dag aan staat is het een ander verhaal. Ik kies er toch voor om de fan er in te laten zitten denk ik, ook al maakt hij wel wat geluid.

Echter, als je het volume gewoon een tandje hoger zet heb je eigenlijk totaal geen last van de fan van een cps2 board. Vergelijk je trouwens het geluid met het crappie geluid van de multi-pcb, is het echt een wereld van verschil. Dat klinkt echt voor geen meter.

@ R2D2

Er zit geen schroef in het board met een boutje, maar de originele security pin. Omdat het board nog nooit open is geweest (of een keer door Capcom batterij vervangen) zit dat ding er nog steeds in. Bij de meeste cps2 boards is dat ding er een keer uitgesloopt en vervangen door een normale schroef.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Jul 04, 2008 21:13

Bij mijn Sf2x board zat er een securitypin in , met onder de sticker een moertje die ik zo kon losdraaien.
Wat betreft de fan , die heb ik er meteen uitgehaald. Die cps2 boards zijn gemaakt om uren achter elkaar aan te staan en vandaar die fan. Maar voor een uurtje thuisgebruik is die fan echt overbodig.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Jul 05, 2008 09:37

Op KC was er ook iemand die dat beweerde en die vervolgens zelf na 1,5 uur een jankend geluid uit zijn board hoorde komen. Hij liet het even afkoelen en het geluid was weg. Maar goed, ik denk dat dat wel een uitzonderingsgeval betreft, ik heb nu veel verhalen gehoord van mensen die hem zonder problemen eruit hebben gehaald en probleemloos spelen
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Jul 06, 2008 11:02

Gisteren de security pin uit het b-board geboord, viel nog niet mee. De pin werd ook gloeiend heet van de wrijving van de boor, waardoor het board ook dreigde te smelten.

Uiteindelijk dus een tijdrovend klusje, en omdat in mijn a board ook een dergelijke pin zit ga ik zeker niks meer doen aan de fan. Lekker laten zoemen zeg ik.
Post Reply