New astro city en multi pcb; voor alle twijfelaars

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

New astro city en multi pcb; voor alle twijfelaars

Post by ruderudie » Sat Apr 05, 2008 14:16

De importactie loopt erg lekker, maar toch zijn er veel mensen die nog twijfelen omdat ze bang zijn dat een arcade cabinet een erg ingewikkelde machine is en ze simpelweg niet weten welke games je kunt gaan spelen. Voor allen die om deze reden geen cabinet durven te kopen, hier een korte uiteenzetting van hoe eenvoudig een cab werkt, zeker met een multi-pcb.

De cab komt vrijwel gebruiksklaar bij R.Klok aan. Omdat de cab gemaakt is voor het Japanse stroomnet dat 120v is. is het enige wat je nodig hebt een step-down convertor van 500 watt om onze 230v om te zetten in 120v.

Goed, nu je cab op een stroomvoorziening is aangesloten is het tijd om er een game in te doen. De cab heeft in het compartiment aan de voorkant een stekker hangen, de zgn. jamma stekker. Deze kun je op allerlei gameboards aansluiten. Om hier niet te uitvoerig te zijn beperk ik het verhaal tot een multi-pcb, wat het beste is voor de meeste mensen.

Wat je dus vervolgens doet is de multi pcb in het compartiment leggen. Je schuift de jamma stekker op de pcb en vervolgens zet je je cab aan.

Nu kun je dus gamen, zo simpel is het. Er is nog slechts 1 ding wat je nu moet doen. Standaard zijn enkel knoppen 1, 2 en 3 aangesloten op de jamma stekker. De multi pcb heeft een zgn "kick harness" meegeleverd. Dit is een stekkertje dat je in de pcb stopt met 6 draden eraan, waarmee je vervolgens de onderste rij knoppen verbindt. Het wordt kick harness genoemd omdat deze additie het eerst gebruikt werd bij sf2 om de schop knoppen aan te sluiten.

Dit is ook echt een fluitje van een cent, stelt helemaal niks voor. Als je al je buttons aangesloten hebt kun je dus volop gaan games, en hoef je er verder nooit meer naar om te kijken. Een uurtje werk en je zit gebakken.

Ik heb hier nog wat voorbeeld filmpjes van de multi-pcb:

http://www.youtube.com/watch?v=imCkdEe7F2I
http://www.youtube.com/watch?v=28AIlmUsrTk

Ik hoop dat er niet te veel mensen besluiten geen cab te nemen omdat ze bang zijn voor complicaties, dat zou echt zonde zijn. Hoe meer cabs in Nederland hoe beter!!!
almighty

Post by almighty » Sat Apr 05, 2008 14:35

De cab komt vrijwel gebruiksklaar bij R.Klok aan. Omdat de cab gemaakt is voor het Japanse stroomnet dat 120v is. is het enige wat je nodig hebt een step-down convertor van 500 watt om onze 230v om te zetten in 120v.


Ook dit is niet meer nodig kasten zijn al omgebouwd naar 230v.
Alleen nog even een stekker monteren.
En eigenlijk weinig meer toe te voegen want zelf ook een multi pcb en een kind kan de was doen.

Leuke fimpjes Rudie :P
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Apr 05, 2008 14:35

Hear, hear.

Vergeet echter niet dat arcade gaming wel andere koek is dan een PlayStation aansluiten op je televisie. Je zult soms op problemen stuiten, maar daar is het forum uiteindelijk voor en het geeft mij in ieder geval genoegdoening om uiteindelijk de cab zo te hebben zoals je zelf wilt. Je kunt zoveel geld erin pompen als je wilt. Wat ik ook leuk vind aan deze hobby is dat je net zoals vroeger met retrostuff net even wat meer moeite moet doen om aan dingen te komen voor een leuke prijs. Alles is makkelijk te koop, maar echt bargain hunten is nog nooit zo leuk geweest.
almighty

Post by almighty » Sat Apr 05, 2008 14:42

Zelf vroeger nooit een candy cab gehad en door hier te belanden(nozomi) heeft de aanschaf me toch over de streep getrokken.
Snap ook nog steeds niet waarom dit zolang heeft moeten duren want toch heel veel guldens naar de arcade gebracht.
En veel info gewonnen hier en uiteindelijk kan ik me er prima mee redden.
Je begint uiteindelijk allemaal onderaan de ladder maar met een beetje googelen en hulp van nozomi members komt het allemaal wel goed.
Want tenslot van rekening houden we er allemaal dezelfde hobby's op na :wink:
KriLi

Post by KriLi » Sat Apr 05, 2008 14:43

heel fel bedankt

Ken wrote:Wat ik ook leuk vind aan deze hobby is dat je net zoals vroeger met retrostuff net even wat meer moeite moet doen om aan dingen te komen voor een leuke prijs. Alles is makkelijk te koop, maar echt bargain hunten is nog nooit zo leuk geweest.


volledig mee eens :)
goatboy

shooter multi pcb's

Post by goatboy » Sat Apr 05, 2008 15:08

Hallo allemaal,

Heeft iemand een adres waar ik deze 'shooter' multi pcb's kan vinden zoals op het youtube filmpje?

Dank u.
goatboy

Post by goatboy » Sat Apr 05, 2008 15:15

Heb al iets gevonden. Iemand ervaring met dit?


http://www.jammaboards.com/store/1069-i ... d_243.html
almighty

Post by almighty » Sat Apr 05, 2008 15:32

goatboy wrote:Heb al iets gevonden. Iemand ervaring met dit?


http://www.jammaboards.com/store/1069-i ... d_243.html


Dat is mijn youtube filmpje....grappig.
KriLi

Post by KriLi » Sat Apr 05, 2008 15:56

goatboy wrote:Heb al iets gevonden. Iemand ervaring met dit?


http://www.jammaboards.com/store/1069-i ... d_243.html


dit is wel zeer aantrekkelijk,zoveel klassiekers en alle street fighters games van cps-2 :D

maar ook dit zit er bij:
1 - Player 1/2 Extra Button wire harness (For 5th/6th buttons)

Voor 2 spelers heb ik er nog zo eentje nodig? of is dit al voor 2 spelers?

Dus als ik een new astro city koop en dit hoef ik niets meer extra?
goatboy

Post by goatboy » Sat Apr 05, 2008 17:54

Dacht het niet. De cab en dit board is een toffe start zou ik zeggen. Alleen alles is wel horizontaal dus ook de upright shooters denk ik.

Nogmaals, Is er iemand die ervaring kan delen met dit board in combinatie met een new astro city cab?

Ben zelf eigenlijk al wel overtuigd. :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Apr 05, 2008 17:55

Het maakt niet uit of het nou almighty's cab is of een Astro, het is hetzelfde resultaat.
almighty

Post by almighty » Sat Apr 05, 2008 18:54

goatboy wrote:Dacht het niet. De cab en dit board is een toffe start zou ik zeggen. Alleen alles is wel horizontaal dus ook de upright shooters denk ik.


ja die ook.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Apr 06, 2008 08:42

Deze multi-pcb die Almighty heeft is dus dezelfde als die ik in mijn new astro heb zitten en die in de 2 filmpjes wordt getoond. Koop hem echter niet via die site maar via excellent.com. Wie wil kan mij een pm sturen met zijn emailadres, dan stuur ik je een lijst met de games die op de multi-pcb staan en de contactgegevens van excellentcom. Daar kost de multi-pcb namelijk $180, en veel mensen hebben er een handeltje van gemaakt om dat ding voor het dubbele via internet te verkopen.

Hier nog wat foto's met verklaring:

Image

Image

En de psu:

Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Apr 06, 2008 14:33

ik had nog een filmpje staan met filmpjes van brawlers (side scrolling beat 'em ups):

http://www.youtube.com/watch?v=zIkyvbOgVBo
almighty

Post by almighty » Sun Apr 06, 2008 16:28

Duiderlijker kan niet en leuke filmpjes rudie :)
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 06, 2008 20:14

Die powersupply connector op het board. Is dit alleen voor de HDD en hiervoor is een extra atx voeding nodig juist?

(bedankt voor de foto's trouwens)
almighty

Post by almighty » Sun Apr 06, 2008 21:24

bij deze multi pcb zit een atx power suplie goatboy dus je heb niks extra meer nodig.

Hier trouwens nog een klassieker :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=p07QboqTWCI
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 06, 2008 21:45

Toch wel een step-down converter omdat alles uit de states komt?
almighty

Post by almighty » Sun Apr 06, 2008 21:50

goatboy wrote:Toch wel een step-down converter omdat alles uit de states komt?

Dan wel ja maar de mijne was gewoon 230v.
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 06, 2008 21:53

Is er een europese handelaar voor deze boards dan.
almighty

Post by almighty » Sun Apr 06, 2008 21:56

Volgens mij kun je er gewoon een europeese atx aanhangen die voldoet aan de juiste spanning.
Ik had hem van ebay (wel wat duurder 249) en compleet met atx(europeese voeding)
goatboy

Post by goatboy » Sun Apr 06, 2008 22:01

Dat kan ook. Ik zie het allemaal wel, Laat eerst die cab maar binnenkomen. :)
almighty

Post by almighty » Sun Apr 06, 2008 22:03

goatboy wrote:Dat kan ook. Ik zie het allemaal wel, Laat eerst die cab maar binnenkomen. :)


Kan mij ook niet snel genoeg gaan hehe :wink:
almighty

Post by almighty » Sun Apr 06, 2008 22:36

Had tijd over dus Double Dragon 2 ook maar even op youtube geknald :P
http://www.youtube.com/watch?v=AQk7oDCh6ak
Er is nog een maze sectie onderweg maar is 750 mb dus duurt nog ff.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Apr 06, 2008 22:37

Wat ram je hard op die buttons man, het is geen Dualshock pad 8)
Post Reply