import actie new astros aanmeldingen

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

import actie new astros aanmeldingen

Post by ruderudie » Tue Jan 22, 2008 15:46

Beste arcade minnend publiek,

Het kostenplaatje is bijna rond, ik wacht nog enkel de prijs van het vervoer af van het gebouw van EXC naar de haven. Ik heb ervoor gekozen om niet EXC maar een Nederlands bedrijf alles te laten vervoeren vanaf de haven in HongKong tot aan mijn voordeur. Om her en der in Nederland te gaan bezorgen kost te veel geld en opslag in de haven ook. Deze oplossing leek me het beste, mensen die meedoen kunnen dan gewoon de kast een keer ophalen. Desnoods huur je een opel combo voor 4 tientjes, maar dat moet iedereen dan zelf maar even zien.

Goed, hier volgt het kostenplaatje tot nu toe:

New Astro Cab: 220 euro * 5 = 1100 euro
Transport HK tot voordeur: = 1000 euro
BTW 19% = 100 euro max*
transport EXC naar haven = 300 euro max

TOTAAL = 2400 euro

PRIJS PER PERSOON 2400/5 = 480 euro

Bij deze dus 2 opmerkingen

1 * de BTW wordt berekend over het factuurbedrag. Ik zal EXC een zo laag
mogelijk bedrag laten factureren waardoor de BTW dus ook laag zal zijn
2 De transportkosten van EXC naar de haven moeten nog bekend worden

De totaalprijs zal dus ergens liggen tussen de 450 en 500 euro. Als je het mij vraagt heb je dan nog steeds een mooie deal die je niet snel meer zult tegenkomen in de nabije toekomst. Ikzelf zoek ook al lang naar een new astro of egret 2 in Nederland maar die worden hier simpelweg zelden tot nooit aangeboden.

Wat ik nu dus zoek zijn 4 mensen die net als ik erg graag een New Astro willen. Er waren erg veel enthousiastelingen, maar nu is dus de tijd aangebroken dat het geld op tafel moet komen. Wie nu nog steeds mee wil doen, reply in dit topic even met een duidelijke ik doe mee en ben bereid vooraf te betalen.

Een klein probleem in deze is het volgende. Aangezien mijn creditcard slechts een limiet van 1000 euro heeft kan ik wellicht de cabs niet in 1 keer betalen. Ik zal even overleggen met EXC hoe dit op te lossen, maar anders moet iemand met paypal zijn eigen cab even rechtstreeks betalen aan EXC zodat ik de rest van de cabs kan betalen.

Indien ik 4 mensen heb die met me meedoen zal ik begin tot half februari de order plaatsen, nadat ik van iedereen het geld gekregen heb. 3 mensen zou ook nog kunnen, die ene astro verkoop ik hier in Nederland dan nog makkelijk. Het exacte bedrag zal ik dus binnen zeer korte tijd posten, maar in ieder geval als ik van mijn skitrip terug ben, 4 februari.

Tot zover deze berichtgeving, de inschrijvingen staan open. Mochten er meer dan 4 mensen geïnteresseerd zijn, wie het eerst komt.....etc ik heb nu namelijk de offerte thuis en kan niet steeds gaan veranderen. Als dit allemaal lukt volgt wellicht nog zo'n order in de toekomst.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Tue Jan 22, 2008 20:13

Count me in!
vooraf betalen geen probleem.
Metal Slut

Post by Metal Slut » Tue Jan 22, 2008 21:39

Je hebt PM....
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Jan 22, 2008 22:59

Eerste member op de lijst:

1- Plat7o
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jan 23, 2008 23:41

tweede member op de lijst

1- plat7o
2- metal slut
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Jan 24, 2008 15:46

Trieste mededeling:

De agent heeft contact gehad met de shipper in HongKong en deze heeft hem verteld dat er veel ruimte verloren zal gaan in de container door het gebruik van stuwage en luchtzakken. Ook het feit dat er niks op de cabs mag worden geplaatst gaat ruimte kosten die ik mag gaan betalen. Nu heeft mijn agent een nieuwe offerte gemaakt die van deur to deur is, maar die maar liefst 2.656 euro is. Voor die prijs kan het hele verhaal dus toch niet doorgaan, want dan worden de cabs 750 euro per stuk. Voor mezelf nog wel te doen maar dan zijn er zeker geen mensen die meedoen denk ik.

Ik heb nu dus aan EXC gevraagd hoeveel het kost als zij het tot de haven brengen en de agent het verder naar mijn huis brengt. Ook heb ik een offerte aangevraagd van een 20ft container, die heb je dan helemaal voor jezelf hebt. Als dat gunstig is ga ik kijken hoeveel cabs er in kunnen en dan hopen dat dit de stukprijs drukt.

Ik hoop dat het nog allemaal goed uit gaat pakken, want het zou toch echt zwaar kut zijn als het nu opeens onmogelijk blijkt. Wordt aan gewerkt....
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Thu Jan 24, 2008 16:18

Grrrrr!
dat is mooi kut!
hoop dat t toch nog goed komt.
ik hoor t van je.
bedankt voor al t werk.
blijf er toch nog in geloven.
eens zal ik er 1 hebben.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Jan 24, 2008 16:25

Als er meerdere mensen zijn die er meer dan 1 afnemen, en die anderen gewoon doorverkopen lukt het denk ik wel. Ik hoop eerst op goed nieuws bij 5 cabs maar mocht dit niet lukken hoop ik op investeerders. Ik zou er zelf wel tot 3 kunnen nemen. Maar we gaan het zien, ik denk dat ik morgen wel iets meer weet. Keep the faith.
Irem

Post by Irem » Thu Jan 24, 2008 16:54

He Ruderdude, damnit we waren zo dichtbij hehe. Wil mezelf iig. op de lijst plaatsen (vooruitbetalen geen probleem) mocht je alsnog een voordelige transactie weten te regelen.

In het andere geval hou ik deze topic xtra in de gaten.

Fijne wintersportvakantie dude !
Metal Slut

Post by Metal Slut » Thu Jan 24, 2008 19:24

Damn, ben benieuwd wat je morgen dan ontvangt aan prijzen....
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri Jan 25, 2008 11:55

Beste members,

Tot nu toe nog niks gehoord van de agent noch van EXC. Ik moet nu echter gaan en ben pas 3 februari terug, dus dan post ik hier direct hoe het zit en of het door kan gaan. Ik heb vandaag nog wel aan EXC een jankmail gestuurd of zij misschien uit kunnen zoeken of het goedkoper kan via iemand in HongKong, en dan eventueel het lossen ed door de agent hier laten doen.

Nog even dit: Wie is eventueel bereid om rond de 750 euro neer te leggen? Of beter gezegd tot hoe ver willen jullie gaan qua prijs. 450 zit er waarschijnlijk niet meer in, dus ik wil graag weten wat jullie bereid zijn te betalen.
Daarnaast gaat de prijs misschien naar beneden als er meer besteld wordt, dus wie kan er meerdere afnemen? Ik kan zelf wel tot 4 a 5 stuks gaan als de prijs dan rond de 500 euro ligt.

Volgende week ga ik foto's opvragen, ze zouden de cabs na het chinese nieuwjaar in orde hebben + foto's en dergelijke.

Tot volgende week, ik zie dan wel waar we staan.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jan 25, 2008 13:49

Is het niet voordeliger om een complete container te bestellen en de lege ruimte op te vullen met cabs ipv meer betalen?
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Fri Jan 25, 2008 15:22

Hoeveel gaan er in ongeveer in een container?
dan weten we ook hoeveel kopers we nodig hebben om een leuk prijsje te houden. Misschien is het te combineren met andere cabs waar andere op dit forum interesse in hebben.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jan 30, 2008 16:11

Vanuit Val Thorens nog even een update:

Ik heb weer bericht en een offerte van de agent. Het gaat nu om een 20 ft zeecontainer die, als ik het goed begrijp geheel volgeladen kan worden voor de prijs van 2100 euro. Ik zal volgende week nog even met de agent bellen of ik het zo goed begrijp en hoeveel cabs er dan in zon contqiner passen.

Als er op deze manier 10 cabs besteld kunnen worden wordt het alsnog een mooie prijs. Er moet nog wel btw over berekend worden maar dat zal wel meevallen. Begin volgende week zal ik hopelijk volledige prijzen kunnen geven, maar de hoop is er weer. Dan kunnen er ook mensen aangeven of ze meerdere cabs kunnen nemen
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri Feb 01, 2008 17:27

Omdat ik het niet kan laten hier nog even een update:

De 20ft container vervoeren met cabs gaat dus rond de 2100 euro kosten ongeacht het aantal cabs dat erin past. De agent heeft uitgerekend dat er ongeveer 18 cabs in kunnen, minder kan natuurlijk ook altijd. Hij heeft me dit nog wel gestuurd:

Dag Rudie,

Nog even een mededeling. De goederen dienen zeewaardig verpakt te zijn
als ze verscheept worden. Dit houdt in dat de producten goed verpakt dienen te worden ter bescherming van beschadiging en ze moeten spatwaterdicht zijn.

Dit moet ik dan even regelen met EXC, maar dat komt wel goed. Nu is het dus zaak om minimaal 10 cabs te bestellen om ze rond de 500-550 euro per stuk uit te laten komen. Ik kan er zelf dus wel een stuk of 4 nemen, ik hoop dat er dan nog minimaal 6 mensen zijn die er 1 willen. Meerdere per persoon bied de voorkeur natuurlijk. Als iedereen die interesse heeft me even kan laten weten wat ze graag willen, dan kan ik begin van volgende week even bellen met de agent en EXC (na chinees nieuwjaar want nu zijn ze gesloten) om alles af te ronden.

Dus, trommel al je vrienden en kenissen op met een arcadehart en laat dit project doorgaan!!! Er zijn eventueel ook gewone astros te bestellen, die zijn iets duurder. Ze hebben ook Blast cities, die zijn een stuk duurder.
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Fri Feb 01, 2008 22:22

En Egret 2 ?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Feb 03, 2008 11:45

die hebben ze niet helaas
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Feb 03, 2008 17:02

Nog een nieuwe update:

Tot nu toe zitten we op 4 man waarvan ikzelf meerdere cabs kan bestellen. Blijven er nog 3 tot 4 over die nodig zijn om te kunnen bestellen uit HongKong.

Lukt dit alles dus niet denk ik dat ik via killercabs ga bestellen. ik heb via killercabs de mogelijkheid om egret 2's te kopen voor 400 pond per stuk. Er zullen er zo'n 10 stuks binnenkomen. Ook zijn er nog wat new astros. Ik heb een transportofferte aangevraagd bij abbeys:

1 Cabinet - £300 + VAT ref M30300
2 Cabinets - £400 + VAT ref M30400
3 Cabinets - £500 + VAT ref M30500
4 Cabinets - £600 + VAT ref M30600
5 Cabinets - £700 + VAT ref M30700

Dit is dan plan b zeg maar als er geen tien cabs gesprokkeld kunnen worden vanuit HongKong.

Die cabs zullen in Southhampton opgeslagen worden, wellicht nog mogelijk om zelf op te halen. Dat zal in totaal zo'n 250 euro kosten als je een busje huurt en daar tijd voor hebt.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

New Astro City

Post by Pat7o » Sun Feb 03, 2008 19:56

En wat kosten die New Astro's bij Killercabs?
Want dat is mijn no.1 keus...
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Feb 03, 2008 21:46

die hebben ze nog 2 dacht ik, 400 pond per stuk
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Feb 04, 2008 09:41

Zojuist bericht van de agent gehad, en de 2100 euro (zonder BTW) is de prijs voor de gehele container, inclusief lossing en vervoer naar mij thuis in Rotterdam.

Aangezien dit de uiteindelijke prijs is moeten we nog 3 a 4 mensen hebben die mee doen om de cabs op zo'n 500-550 euro per stuk uit te laten komen. Ik heb gemaild of ze toch niet aan egrets kunnen komen, dat laat ik nog wel weten.

Het is te hopen dat zich nog een aantal mensen aandienen die graag 1 of meerdere cabs willen, anders wordt het toch een stuk duurder verhaal via killercabs.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Feb 04, 2008 19:05

Metal Slut heeft gecanceled, blijven er nog 3 kopers over. Kom op jongens, verkoop je xbox360 of ps3 en koop een new astro. nog 4 mensen nodig!!
almighty

Post by almighty » Mon Feb 04, 2008 19:14

Valt me wel op dat in het andere topic meerdere mensen geinteresseerd waren en nu het puntje bij paaltje komt...

succes Ruderudie!
Metal Slut

Post by Metal Slut » Mon Feb 04, 2008 19:49

Sorry mede-leden... door omstandigheden (niet doorgegane verkoop) heb ik moeten cancellen, hopen dat zich iemand anders hiervoor meld zodat de prijs omlaag kan.. succes..
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Mon Feb 04, 2008 19:54

ja inderdaad, puntje bij paaltje laat (bijna) iedereen t afweten...jammer.
voor deze actie, maar ook voor toekomstige acties die na een succes hadden kunnen volgen...
maar goed.
Ik zal mijn New Astro krijgen!
Post Reply