New Astro City cabs

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Dec 28, 2007 17:21

Cool, als het echt serieuze vormen aanneemt gooi ik em op sticky.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Dec 28, 2007 20:01

Ik ben net terug van een weekje vakantie. Vandaar dat ik niet heb gereageerd. Net als Ken ben ik benieuwd naar het totale plaatje. Tot nu toe ziet het er allemaal erg goed uit. Ik ben benieuwd en nog steeds erg geinteresseerd.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Fri Dec 28, 2007 21:03

Bij mij hetzelfde verhaal, ik zou graag duidelijkheid hebben over de totale kosten. Een New Astro City erbij voor 330 euro is natuurlijk geen geld.
(Alleen het overtuigen van de moeders de vrouw zal dan nog hetgene zijn wat moet gebeuren).
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Dec 28, 2007 21:13

Mooi om te horen dat er toch genoeg interesse is, aangezien ik tegenover het belastingkantoor woon ben ik van plan gewoon even een afspraak te maken om met iemand van de afdeling douane alles te bespreken. Als dat allemaal bekend is wil ik het kostenplaatje van de haven gaan bekijken.

Allemaal dus na 18 januari waarschijnlijk. Ik ben nu ook bezig met de indoctrinatie van mijn vriendin, en vertel haar dagelijks dat een mooi klein wit kastje perfect zou staan naast de witte buffetkast. Ze schud steeds minder hard nee......
Peet1979

Post by Peet1979 » Fri Dec 28, 2007 22:43

ruderudie wrote:Mooi om te horen dat er toch genoeg interesse is, aangezien ik tegenover het belastingkantoor woon ben ik van plan gewoon even een afspraak te maken om met iemand van de afdeling douane alles te bespreken. Als dat allemaal bekend is wil ik het kostenplaatje van de haven gaan bekijken.

Allemaal dus na 18 januari waarschijnlijk. Ik ben nu ook bezig met de indoctrinatie van mijn vriendin, en vertel haar dagelijks dat een mooi klein wit kastje perfect zou staan naast de witte buffetkast. Ze schud steeds minder hard nee......


Die is goed..! :lol:
Metal Slut

Post by Metal Slut » Tue Jan 01, 2008 12:15

@Rudie: Ik heb ook wel interesse mits de prijs er redelijk uit gaat zien... ben benieuwd wanneer je het totale kosten plaatje er van hebt. Maar in principe doe ik dan mee.

hmmm, vorig jaar alle MVS en pcb bordjes de de deur uitgedaan.... ach wtf.

Iemand die mij misschien kan vertellen wat voor een systemen ernog meer in kunnen als bv: MVS, Noami en dan nog de Jamma bordjes?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jan 01, 2008 15:15

Alles kan in een Astro.
Metal Slut

Post by Metal Slut » Wed Jan 02, 2008 17:02

Ok das mooi, maar heb je ook een paar namen van die systemen waar ik dan op zou kunnen gaan googlen? Dat zou wel fijn zijn...
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 02, 2008 17:09

Dit zijn zo ongeveer alle systemen die verkrijgbaar zijn:

http://www.coinopexpress.com/products/pcbs.html

Het aantrekkelijkst qua games en prijzen:

-mvs
-capcom cps 2
-naomi
-atomiswave
-hyper 64
-sega stv
-pgm
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Wed Jan 02, 2008 19:43

Ik wil graag CvsS2 op de Naomi spelen. Is dat een goede combo?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jan 02, 2008 20:08

Ja dat is inderdaad een optie. Ik weet dat EXC CvS2 verkoopt voor $48 voor het geval je al een Noami GD rom setup hebt, dus enkel de software.
Een hele CvS2 set, dus met alle hardware die je nodig hebt kost $370. Daarna hoef je dus enkel nog GD rom's los te kopen.

Voor diepgaande hardware vragen kun je bij Ken wel terecht denk ik met betrekking tot de Naomi.
Muzzle

Post by Muzzle » Thu Jan 03, 2008 11:03

Rudie,

Wordt het een 6 button lay out? Dan kunnen er in ieder geval Street Fighter games op gespeeld worden (daar gaat het me vooral om, omdat ik al een Neo Geo kast heb). En wordt het 1 player of 2 player?

Ik heb er eigenlijk helemaal geen ruimte voor hehe, maar je zal altijd zien dat als ik over een jaar of 2 gewoon samen ga wonen in een huis waar het wel makkelijk past dan kan ik nergens aan zo'n ding komen.

Ik heb dus voorzichtige interesse, maar het kan concrete interesse worden, maar dan laat ik je dat uiteraard weten.

Voor nu zou ik graag antwoord willen op de vragen of de kasten 6 buttons hebben en of het 2 player kasten zijn.

Is het trouwens een cab waar je achter moet staan of zitten?

Ik kan dus gewoon een CPS II bord kopen en hier Street Fighter 2 Hyper Fighting etc. op gaan spelen?

Sorry voor alle noob vragen, maar ik weet niet zoveel van arcade kasten.

Mocht je me een totaal zeer duidelijk plaatje kunnen geven van de kosten en het bezorgen / ophalen etc. dan zou mijn voorzichtige interesse misschien al snel concreet kunnen worden :-).
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jan 03, 2008 14:06

Dit zijn allemaal algemene vragen die niet hier thuishoren. Zoek zelf even op google of stel je vragen in een aparte topic Muzzle.
Muzzle

Post by Muzzle » Thu Jan 03, 2008 17:03

Het zijn vragen waarvan de antwoorden mij kunnen doen laten beslissen of ik mee wil doen met dit project of niet. Maargoed, ik zal wel op google zoeken.
Ik dacht namelijk op pagina 1 gelezen te hebben dat de hoeveelheid buttons nog niet zeker was etc. vandaar o.a. deze vraag in dit topic. Het is uiteraard niet mijn bedoeling om offtopic te gaan.

QUOTE:
- de schermen zijn dual sync 15/24
- buttons kan gekozen worden tussen 3,4 of 6 stuks. Over prijsverschillen omtrent de buttonkeuze heb ik het nog niet met ze gehad
- foto's komen, maar ze hadden een verkeerde file meegestuurd.

Dat bedoelde ik dus. Ik heb sowieso alleen interesse als het 6 buttons zijn, vandaar mijn vraag. Als het geen 6 buttons worden hoef ik dit topic sowieso niet meer te volgen.

Rudie ik hoor het wel als je er nog iets over kwijt wil. Ik weet ook niet zeker of het haalbaar is om mee te doen (vooral qua ruimte). Dus erg concreet is mijn interesse nog niet.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jan 03, 2008 17:39

De cabinet maakt niet uit hoeveel knoppen er op zitten, dat gaat om de control panel. Maar zoals ik al zei maak even een aparte topic dan beantwoorden we al je vragen.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Jan 03, 2008 19:29

Het is zo dat de new astro een wisselbare cp heeft. Je kunt er dus voor kiezen om een cp met 6 button layout te kiezen zoals ik aangaf. Zoals je in een plaatje ziet (dacht ik) heeft een van de kasten daar ook een blast city panel. De panels zijn ook los te verkrijgen her en der.
Muzzle

Post by Muzzle » Thu Jan 03, 2008 19:43

Rudie,

Bedankt voor de reactie, het is me nu duidelijk. Ik kan helaas nog niet zeggen of mijn interesse echt concreet is.

Ik blijf dit topic volgen en als alle informatie beschikbaar is van jouw kant zal ik een beslissing nemen. Ik zal het ook even mededelen als ik het zeker niet ga doen (dat lijkt me wel zo netjes).

Erg gaaf initiatief in ieder geval.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sat Jan 12, 2008 18:30

Even nog een snelle update:

Ik heb mr megalo benaderd van killercabs, maar hij regelde destijds enkel de opslag en distributie van de cabs bij aankomst in de haven. Dit proces kan door ons overgeslagen worden omdat de cabs direct worden opgehaald wanneer dit mogelijk is ofwel ik kan iets goedkoops regelen met UPS of DHL. Hierdoor werd ik van mr megalo dus ook niets wijzer, een ander lid (Tone) heeft me wel wat info gegeven, dit moet echter wel geconcretiseerd worden voor Nederland daar hij naar de UK heeft geïmporteerd. Dit moet ik nog even uitzoeken.

Voor nu probeer ik erachter te komen welke maatschappij de agent van de reder is die EXC in de arm heeft genomen en de container met cabs zal vervoeren. Deze agent klaart de hele handel in en slaat de cabs desnoods op, dus met die maatschappij moet ik een keer iets afspreken of telefonisch overeenkomen wat de kosten hiervoor zullen zijn, hoe dit geregeld wordt en waar en wanneer het spul kan worden afgehaald. Echter, EXC moet mij eerst de naam van de agent sturen. Daar wacht ik dus op.

Deze week mijn laatste stress-week, daarna een afspraak met de douane regelen. Volgens mij is dit het minst dure gedeelte van de zaak, ik hoop dat zij volledig kunnen zijn in de informatie die ze mij toespelen zodat we niet voor verassingen komen te staan als het zover is.

Wordt vervolgd....
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Sun Jan 13, 2008 16:34

Ik heb ook zeker interesse in een new astro city cab! Dus zet mij maar op de lijst (onder voorbehoud dat de prijs in de buurt van de gegeven indicatie blijft)
Irem

Post by Irem » Thu Jan 17, 2008 18:41

Klinkt goed ! Zet mij maar op de lijst met serieus geiteresseerden als er nog plek is. Ruderdude iig. bedankt voor het opgeven van al die vrije tijd voor de goede zaak hehe.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Jan 18, 2008 14:30

Beste geïnteresseerden ,

Vanaf 2 uur geleden was ik vrij, dus meteen maar even terug naar de importactie. Ik heb eindelijk van EXC de contactgegevens van de afhandelend agent gekregen in Nederland, dus die heb ik allereerst een mail gestuurd met in hoofdlijnen hetgeen ik van plan ben. Later spreek ik liever nog een keer in persoon af met iemand om een en ander duidelijk te krijgen. Nu is het eerst afwachten op antwoord.

Ik denk dat het ook wel te regelen is dat de kasten, als het eenmaal doorgaat, vervoerd kunnen worden naar de verschillende adressen in Nederland. Daarvoor is het nu echter nog te vroeg, ik hoop dat ik bij de eerstvolgende post concrete bedragen kan noemen die allesomvattend zijn, dus zowel de kosten voor de fiscus als voor de stuwadoor/cargadoor.

Voor alle geïnteresseerden, ik stel voor dat we eerst een totaalplaatje maken en vervolgens een lijst opmaken met mensen die zeker meedoen. In ieder geval bedankt voor iedereen die enthousiast is, hoe meer besteld wordt hoe goedkoper de verzending. Hoop ik... :wink:

Eind volgende week hoop ik meer te weten, want dan ga ik een week op wintersport en daarvoor wil ik al wel iets weten. Ik zal mijn best doen in ieder geval.
Metal Slut

Post by Metal Slut » Fri Jan 18, 2008 20:01

Big up voor de gedane zaken Rudie... ben benieuwd naar het eind-resultaat van het complete kosten plaatje...
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Jan 20, 2008 17:26

Ik ben al een tijdje op zoek naar deze voor een redelijke prijs en rond de 400 is zeker een heel mooi prijsje.
Zet mij ook maar op de lijst!
User avatar
Wombat
Active Level:
Active Level:
Posts: 525
Joined: Sun Sep 25, 2005 18:10
Contact:

Post by Wombat » Mon Jan 28, 2008 16:35

Helemaal top! Ik houd het topic in de gaten.
Post Reply