Funland London

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Funland London

Post by ruderudie » Tue Dec 04, 2007 11:08

Een tijdje geleden vroeg ik wat members hier wat er van Sega World in London geworden was. Afgelopen weekend was ik er zelf, en moest ik natuurlijk even naar Trocadero om funland te bezoeken, het vroegere Sega World. Veel mesen hier zeiden dat het niks voorstelde, maar het is voor Europese maatstaven een enorme arcade. Het zijn ongeveer 4 ruimtes op 3 verdiepingen, ik vond het echt niet tegenvallen. Cabs o.a:

- outrun 2 (4x 1p en 2x duo met driver change)
- Mario kart arcade + mario kart arcade 2
- Veel nieuwe shooters o.a time crisis, hotd, en nog een stel
- 2x lindbergh; VF5 en power smash (beetje magere bezetting nog)
- afterburner
- daytona (8 stuks hooked; net als vroegah), sega rally 2 en nog wat nieuwe racers die ik verder niet ken.
- hele hoek met astro versus cabs. Hier waren de mannetjes uit China town luid schreeuwend te vinden terwijl ze een pot guilty gear deden. Verder in deze hoek: third strike, zero 3, snk vs capcom, soul calibur en nog een stel. Allemaal overigens bespeeld door mensen met redelijke skills
- Aantal Neo kasten met metal slug 4 (die ze in een breedbeeld kast hadden gepropt en dus volledig opgerekt was; onspeelbaar), kof, en zelfs een met ghost pilots.
- aantal naomi universals met virtua soccer, vf etc
- 1 laser game nog; waar vind je ze nog. Het was geen maddog maar wel een gare game die er op lijkt

Verder stond er nog een hele zooi, maar echt geen zielige arcade zoals Scheveningen. Groot, veel nieuwe kasten en ook rekening gehouden met mensen die nog van oldskool fighters houden.
Helaas ook hier heeft de hele dansmania toegeslagen. Mannetjes met flesjes water en zweetbanden (meestal ook aziaten) "dansen" hun benen onder hun reet vandaan. Jammer dat er dan echt eenn stuk of 8 van die grote kasten staan en dat dit de nieuwe trend is in de arcades.

Dus, kom je ooit in London, kijk gewoon even binnen. Echt de moeite.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Tue Dec 04, 2007 11:50

cool, ik ga met kerst naar Londen, ik zet het meteen even in de agenda, misschien maar meteen even wat pics schieten :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Post Reply