Samurai Spirits Sen
Samurai Spirits Sen
Voor de mensen die het nog niet weten. SNKP is bezig op een nieuwe 3D Samurai Spirits game te maken voor het Taito Type X2 arcade board. Dit weekend is de loc test ,aanstaande 27 & 28 okt, in de Hey Akihabara arcade en ik kan niet wachten op de vids daarvan. Als het in de stijl en sfeer is van de HNG64 games dan ben ik een gelukkig mens. Want die games zijn imo echt top! En wat ik in de kleine pics kan zien lijkt het daar sterk op.
Er bestaat een grote kans dat de game net als KoF Maximum Impact Regulation A een jap ps2 release krijgt.
Er bestaat een grote kans dat de game net als KoF Maximum Impact Regulation A een jap ps2 release krijgt.
Some vids van de location test!
http://www.youtube.com/watch?v=jJfbaknCw50
http://www.youtube.com/watch?v=tJmmI4RtRiU
En wat pics van de chara's + moves
De volgende bekende chara's zitten in de game:
Haohmaru, Genjuro, Ukyo, Nakoruru, Hanzo, Galford, Kyoshiro, Wanfu,
Kazuki, Sougetsu, Charlotte.
De volgende nieuwe chara's zitten in de game:
Gallows (een soort viking)
Kim (misschien een bloedverwand van Kaphwan)
J (Afro Samurai)
Angelica
Varta (chavelerie in armor)
Black Hawk
Chiyo
Suzuhime
"Habei?"
How to play:
A- Side slash
B- Vertical slash
C- Kick
R- Extra moves (throw, deflect attacks, etc)
A+B Feirce- Side slash
B+C Feirce- Vertical slash
(let go)- Step-in
(hold on)- Dash
- Backstep
+ R- lower deflection
+ R- upper deflection
Neutral Neutral- move downwards on Z axis
Neutral Neutral- move upwards on Z axis
Schijnbaar lijkt de game voor 50% op de 2 Samurai Spirts 64 games. Dus ook 50% nieuwe shit!
Wat ik kan zien in de vids is dat de chara animaties echt vet zijn. De bewegingen zijn echt soepel. Ook de backgrounds zien er gelikt uit dus zo te zien krijgt SNKP al meer ervaring met het Taito Type X 2 board.
Ik kan niet wachten op een console release!
http://www.youtube.com/watch?v=jJfbaknCw50
http://www.youtube.com/watch?v=tJmmI4RtRiU
En wat pics van de chara's + moves
De volgende bekende chara's zitten in de game:
Haohmaru, Genjuro, Ukyo, Nakoruru, Hanzo, Galford, Kyoshiro, Wanfu,
Kazuki, Sougetsu, Charlotte.
De volgende nieuwe chara's zitten in de game:
Gallows (een soort viking)
Kim (misschien een bloedverwand van Kaphwan)
J (Afro Samurai)
Angelica
Varta (chavelerie in armor)
Black Hawk
Chiyo
Suzuhime
"Habei?"
How to play:
A- Side slash
B- Vertical slash
C- Kick
R- Extra moves (throw, deflect attacks, etc)
A+B Feirce- Side slash
B+C Feirce- Vertical slash
(let go)- Step-in
(hold on)- Dash
- Backstep
+ R- lower deflection
+ R- upper deflection
Neutral Neutral- move downwards on Z axis
Neutral Neutral- move upwards on Z axis
Schijnbaar lijkt de game voor 50% op de 2 Samurai Spirts 64 games. Dus ook 50% nieuwe shit!
Wat ik kan zien in de vids is dat de chara animaties echt vet zijn. De bewegingen zijn echt soepel. Ook de backgrounds zien er gelikt uit dus zo te zien krijgt SNKP al meer ervaring met het Taito Type X 2 board.
Ik kan niet wachten op een console release!
Ik heb de vids nu een aantal maal bekeken en moet zeggen dat ik echt impressed ben. Animaties zijn top, de chara's zien er ook echt goed uit en zoals vaak bij SNK games is er gelet op de details. Ook de achtergronden zijn bruut. Vooral die in de laatste fight in de 2de vid, Kyoshiro vs Genjuro, doet me ergens denken aan het korenveld van SS2. Alleen nu zijn het bloemen die op het ritme van de wind bewegen. De vids zijn niet super duidelijk in zo'n klein vakje maar ik vind dat de game echt sfeervol is.
Jammer dat er nog geen combo's te zien zijn in de vids. De HNG64 games hadden een deflection move waarna je dikke combo's kon launchen met aansluitend een special.
Damn I want this game!
Jammer dat er nog geen combo's te zien zijn in de vids. De HNG64 games hadden een deflection move waarna je dikke combo's kon launchen met aansluitend een special.
Damn I want this game!
@ Ken
Ik denk dat ze helemaal niet zoveel geld nodig hebben omdat Taito's Type X 2 gebasseerd is op PC architectuur en draait op een Windows OS. Dus als 3rd party kun je veel makkelijker instappen om games te ontwikkelen.
Hier de belangrijkste specs van Taito's Type X 2 board:
OS: Windows XP Embedded
CPU: Celeron 2.5 GHz, 400 MHz FSB (upgradeable to Pentium 4 2.8 GHz, 800 MHz FSB)
Chipset: Intel 865G
RAM: DDR266 DIMM 256MB (upgradeable to DDR400 2GB)
GPU: ATI Radeon 9200SE (128 MB) through to X800XT (256 MB)
Sound: AC97 onboard 6 channel audio CODEC
LAN: On-board, 10/100 BASE-TX
Storage: 2ch Parallel ATA, 2ch Serial ATA
Other: 4 x USB port (1.1 & 2.0 compatible), 1 x parallel port, 2 x PS/2
Audio inputs: Microphone (stereo pin-jack), line-in (stereo pin-jack)
Audio outputs: line-out (stereo pin-jack), SPDI/F
Vergeet ook niet dat SNK's KOF MI Reg A een Type X 2 game is dus de kennis van hoe en wat is reeds aanwezig. Daarom hoop ik ook op een ps2 release in de toekomst net als KOF MI Reg A.
Nu maar wachten op de volgende loc tests voor meer vids en pics.
Ik denk dat ze helemaal niet zoveel geld nodig hebben omdat Taito's Type X 2 gebasseerd is op PC architectuur en draait op een Windows OS. Dus als 3rd party kun je veel makkelijker instappen om games te ontwikkelen.
Hier de belangrijkste specs van Taito's Type X 2 board:
OS: Windows XP Embedded
CPU: Celeron 2.5 GHz, 400 MHz FSB (upgradeable to Pentium 4 2.8 GHz, 800 MHz FSB)
Chipset: Intel 865G
RAM: DDR266 DIMM 256MB (upgradeable to DDR400 2GB)
GPU: ATI Radeon 9200SE (128 MB) through to X800XT (256 MB)
Sound: AC97 onboard 6 channel audio CODEC
LAN: On-board, 10/100 BASE-TX
Storage: 2ch Parallel ATA, 2ch Serial ATA
Other: 4 x USB port (1.1 & 2.0 compatible), 1 x parallel port, 2 x PS/2
Audio inputs: Microphone (stereo pin-jack), line-in (stereo pin-jack)
Audio outputs: line-out (stereo pin-jack), SPDI/F
Vergeet ook niet dat SNK's KOF MI Reg A een Type X 2 game is dus de kennis van hoe en wat is reeds aanwezig. Daarom hoop ik ook op een ps2 release in de toekomst net als KOF MI Reg A.
Nu maar wachten op de volgende loc tests voor meer vids en pics.
Aan de andere kant vertelde Falcoon mij dat ze in lange tijd niet zoveel geld hadden gestoken als de Maximum Impact games. Ik vraag me wel af hoeveel geld er over blijft promotie. Zonder promotie (zeker in het Westen) is het een kansloze missie. Ik denk dat SNK er verstandig aan zou doen de harten van alle oude SNK fans te herwinnen door in te spelen op het sentiment wat men nog heeft bij de oude Neo Geo titels.
Maar de artwork van Sen is niet normaal man. Het heeft echt alles waar Samurai Spirits voor staat.
Maar de artwork van Sen is niet normaal man. Het heeft echt alles waar Samurai Spirits voor staat.
Nog drie korte vids:
http://www.youtube.com/watch?v=mFDmv3jTAN4
http://www.youtube.com/watch?v=k7vnuzBpglc <- sucks ass want je ziet bijna alleen maar de handen van de speler
http://www.youtube.com/watch?v=rH-smcCXMOY <- vette art in het pre-fight screen, nice lighting ook!
Not much maar beter dan niks
http://www.youtube.com/watch?v=mFDmv3jTAN4
http://www.youtube.com/watch?v=k7vnuzBpglc <- sucks ass want je ziet bijna alleen maar de handen van de speler
http://www.youtube.com/watch?v=rH-smcCXMOY <- vette art in het pre-fight screen, nice lighting ook!
Not much maar beter dan niks
Ken wrote:Maar de artwork van Sen is niet normaal man. Het heeft echt alles waar Samurai Spirits voor staat.
De artwork is dan ook weer in handen van Senri Kita en het oude team van Samurai Spirits 1/4 (K2) programmeert de game.
Verder zijn er wel een aantal maars. De testpeeps vinden de gameplay redelijk Soul Caliber / Tekken en dus voegt het niks nieuws toe. Neemt niet weg dat als het erg balanced is en gewoon goed speelt het wel een goede game kan worden. Verder zijn de dieren weg (Nakoruru en Galford) en zijn er geen projectiel aanvallen en supers meer. Echter nog geen info over combo's.
Dit is voor mij reden om aan te nemen dat ze echt meer de realistische kant op willen wat ik wel waardeer. In de vids is duidelijk te zien dat het vloeiend en lekker speelt. Er komen trouwens nog 4 chara's bij want er waren nog 4 vakjes leeg, misschien wat bosses??
Ken wrote:Baki wrote:Verder zijn er wel een aantal maars.
Nee Wim die zijn er gewoon even lekker niet. Enjoy the moment, het is een zeldzaamheid anno 2007.
Die zijn er dus wel en dat maakt Wim mooi zelf uit
Maar alle gekheid op een stokje, dat is wat de mensen die bij de location test aanwezig waren als maars opgeven. Die hadden gewoon een game verwacht wat verder ging op de HNG Samurai games. Dat SNK een hele andere weg in is geslagen zal voor hen even slikken zijn. Zoals ik al zei, ik kan het zeker waarderen en kan niet wachten om deze game zelf te spelen. Moet trouwens zeggen dat toen ik de laatste vid zag ik een ps2 release uit mijn hoofd heb gezet. Ik hoop echt op een PS3 release want het ziet er echt bruut uit, te bruut voor een ps2 en om zo'n game te downtunen naar de ps2 graphics zou eeuwig zonde zijn!
Ziet er erg vet uit inderdaad. Jammer alleen dat er geen stromen bloed over het scherm spuiten. Het ziet er wel erg hoopvol uit, waarschijnlijk wil SNK het vooral ook heel toegankelijk maken voor eenieder zonder ss verleden. Als het net zo speelt als soul calibur is dat alleen maar een compliment imo.
Nu ff kansloos zeiken:
De sfeer van de oude ss hoop ik nog een beetje terug te kunnen vinden; de diversie in characters in kleur en formaat, de scheids ("horrible atmosphere"), de vette sound en stemgeluiden, en het liefst ook de karakteristieke laatste blow die een slagaderlijke spray veroorzaakt. Uiteraard gevolgd door een luide IPPON...
Gelul natuurlijk.Je moet SNK niet dwingen om altijd maar rekening te houden met verwachtingen van die zeurderige oude fans. Laat die gasten ook eens proberen om met een geheel nieuw concept weer back in business te komen. Ik ga dus niet meer zeiken en hopen dat SNK wat centen kan pakken zodat ze nog lang en gelukkig leven. Moet je voorstellen dat een huis als SNK met zo'n rijke historie waar wij allemaal weemoedig van worden dalijk over de kop gaat en definitief opdoekt....Laten we dus hopen dat dit de massa aanspreekt, en niet dat handjevol neo elitaristen die vinden dat ze iets te zeggen hebben. Forza snk!
Nu ff kansloos zeiken:
De sfeer van de oude ss hoop ik nog een beetje terug te kunnen vinden; de diversie in characters in kleur en formaat, de scheids ("horrible atmosphere"), de vette sound en stemgeluiden, en het liefst ook de karakteristieke laatste blow die een slagaderlijke spray veroorzaakt. Uiteraard gevolgd door een luide IPPON...
Gelul natuurlijk.Je moet SNK niet dwingen om altijd maar rekening te houden met verwachtingen van die zeurderige oude fans. Laat die gasten ook eens proberen om met een geheel nieuw concept weer back in business te komen. Ik ga dus niet meer zeiken en hopen dat SNK wat centen kan pakken zodat ze nog lang en gelukkig leven. Moet je voorstellen dat een huis als SNK met zo'n rijke historie waar wij allemaal weemoedig van worden dalijk over de kop gaat en definitief opdoekt....Laten we dus hopen dat dit de massa aanspreekt, en niet dat handjevol neo elitaristen die vinden dat ze iets te zeggen hebben. Forza snk!
legztec wrote:Nou.....
Ik moet zeggen na de filmpjes gezien te hebben dat alleen vooor deze keer ik mischien wel een 3d uitzondering ga maken.
En het zou niet zo moeilijk moeten zijn deze op PC uit te brengen!
Maar eerst wil ik Tenka nog in mijn bezit krijgen
Fuck pc voor games! SNK games speel je op de tv en niet op een vieze pc!