Laatste gespeelde Arcade titel

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Laatste gespeelde Arcade titel

Post by Ken » Mon Jun 18, 2007 14:24

Voor de dag ermee! Wat is jouw laatst gespeelde Arcade titel?

Niet erg verassend in huize Ken is wederom Ketsui de laatstgespeelde titel.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Mon Jun 18, 2007 15:50

Laatst gespeelde arcade titel is de Fist of the Northstar game, vorig jaar in Nagoya.

http://games.kikizo.com/news/200601/137.asp


Wat een coole fighting game, qua opzet het zelfde als Guilty Gear @ arcade maar wat mij betreft mocht dat de pret niet drukken :) :) Hopen dat ik 'm in Tokyo ook tegenkom in de arcade, zal er dan ook weer yen's indonderen....for old time sake ;)
addict
Active Level:
Active Level:
Posts: 139
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:54

Post by addict » Mon Jun 18, 2007 16:47

Progear no Arashi

Ik kan nie stoppen met die game :?
Michaelm

Post by Michaelm » Mon Jun 18, 2007 17:30

Out Zone
almighty

Post by almighty » Mon Jun 18, 2007 18:19

Afgelopen week veel games gespeeld waaronder;
KoF'94,Violent Storm,Robocop en Cadillacs and Dinosaurs.
Gisteren Sengoku 2 en 3 uitgespeeld en vandaag had ik weer eens zin in Snow Bros (1 credit tot level 4-5)
Met een beetje geluk zit ik eind deze week vastgeplakt aan Street Fighter 2 C.E. 8)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Jun 18, 2007 18:32

Kenshiro wrote:Laatst gespeelde arcade titel is de Fist of the Northstar game, vorig jaar in Nagoya.

Gewoon voor de PS2 bestellen. Japanse naam is Hokuto no Ken in het geval je dat niet wist...
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Mon Jun 18, 2007 22:39

Ja zat ik al aan te denken, of in augustus in Japan kopen, zal ie best wel ergens liggen.... Maar doen JAP games het gewoon op je Euro ps2, of moet je dan swap magic ofzoiets gebruiken??
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Jun 18, 2007 22:48

Dan moet je em laten ombouwen of in Japan een PS2/3 kopen...
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Mon Jun 18, 2007 23:28

da's nog beter idee jah... zie 'm op de site van Tsutaya staan voor 129 Euro (globaal omgerekend), en zie de ps2 game van Fist staan voor minder dan 7000 Yen. Hij is op 't moment uitverkocht daar, I wonder why :D :D :D Bedankt voor de tip Ken, denk dat ik @ augustus naar huis kom met jp Ps2.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Jun 19, 2007 00:19

Die prijzen op sites slaan nergens op, je zult toch alles 2e hands in Akihabara vinden voor maximaal de helft daarvan.

Vriendin van me zoekt Hokuto no Ken ook toevallig voor me, maar bij de Bic Bic Camera hadden ze em ook niet meer, d'oh!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Jun 19, 2007 08:58

Afterburner Climax een paar maanden geleden in scheveningen. Erg wrede game.
Keep on Dreaming
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Jun 20, 2007 17:50

Kenshiro wrote:da's nog beter idee jah... zie 'm op de site van Tsutaya staan voor 129 Euro (globaal omgerekend), en zie de ps2 game van Fist staan voor minder dan 7000 Yen. Hij is op 't moment uitverkocht daar, I wonder why :D :D :D Bedankt voor de tip Ken, denk dat ik @ augustus naar huis kom met jp Ps2.


Ik heb Hokuto No Ken in Akihabara voor de PS2 zien liggen tussen de 3800 en 6000 yen.

Wel 2ehands welliswaar, maar daar zie je niets van :-). Lijkt gewoon nieuw.

Als jij in augustus gaat zal het misschien dan wel nog goedkoper te vinden zijn dan 3800 yen.

Ook Jap Ps2's zijn niet zo duur in Japan zelf.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Wed Jun 20, 2007 20:33

Muzzle wrote:
Kenshiro wrote:da's nog beter idee jah... zie 'm op de site van Tsutaya staan voor 129 Euro (globaal omgerekend), en zie de ps2 game van Fist staan voor minder dan 7000 Yen. Hij is op 't moment uitverkocht daar, I wonder why :D :D :D Bedankt voor de tip Ken, denk dat ik @ augustus naar huis kom met jp Ps2.


Ik heb Hokuto No Ken in Akihabara voor de PS2 zien liggen tussen de 3800 en 6000 yen.

Wel 2ehands welliswaar, maar daar zie je niets van :-). Lijkt gewoon nieuw.

Als jij in augustus gaat zal het misschien dan wel nog goedkoper te vinden zijn dan 3800 yen.

Ook Jap Ps2's zijn niet zo duur in Japan zelf.



ja dat zou wel lekker zijn, kan je weer extra biertje voor kopen ;) Over Akiba gesproken, Ken welke shops kan jij me aanbevelen om voor (retro)games te scoren??? Behalve Mr. Potato en Trader dan, want die heb ik vorig jaar wel gevonden ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Jun 20, 2007 22:39

Potato is leuk om doorheen te lopen, maar niet om games te kopen.

Ik kocht erg veel bij Trader (1 en 2), Media Land (tegenover Club SEGA,2nd floor) en in Nakano (niet zo ver van Shinjuku) bij Mandarake. www.mandarake.co.jp voor adressen, leuke shop. Meestal echter was ik voor de goedkopere titels 'in de provincie' te vinden, waar je als toerist gewoon echt niet komt helaas.
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Thu Jun 21, 2007 17:10

Bedankt Ken, ik ga zo even surfen naar Mandarake and more..... Ja waar je als toerist echt niet komt, dat is voor mij juist een onwijze aantrekkingskracht sowieso. Dingen zien en bezoeken die juist niet "toeristisch" zijn... :)
almighty

Post by almighty » Thu Jun 21, 2007 17:16

Zo vandaag Street Fighter C.E. binnen en meteen aan de slag gegaan :P
R-Type

Post by R-Type » Sun Aug 31, 2008 23:49

Ik vertoefde dit weekend in Scheveningen en natuurlijk moet ik dan Funland even bezoeken. De glorytijden zijn long gone maar Afterburner Climax brengt me toch nog terug naar die tijd dat Arcades en ook Sega nog tof waren; het is snel, moeilijk, wreed, hectisch. Climax is in short 1 van de wreedste games die ik de laatste jaren gespeeld heb.

Heb de game zelfs uitgespeeld, met een aantal coins. 11 minuten en iets als een C ranking gehaald. Heb de 'ending' op mijn phone staan :P

Ik begon de game na een euro of 20 wel lichtjes te masteren, haalde Stage 7 (volgens mij die woestijn) met 1 credit!

Heb Virtua Cop 3 ook nog ff gedaan (nog steeds zeer wreed, wel wat traag), en Virtua Striker 4. Die laatste begreep ik de controls niet, niets leek goed te reageren terwijl ik VS altijd wel redelijk kon spelen. HotD4 vond ik eigenlijk maar crap, die uzi's zijn fucked up gecalibreerd denk ik. Outrun 2 SP heb ik maar geskipped, 3 euro voor een race.

Jammer dat Arcades verder goed als dood zijn.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Sep 01, 2008 08:45

R-Type wrote:Outrun 2 SP heb ik maar geskipped, 3 euro voor een race.
Jammer dat Arcades verder goed als dood zijn.

3 euro? wat voor set up hebben ze dan? Die mongolen graven hun eigen graf. Niemand gaat dat spelen, dus maken ze geen winst. Ik wou dat economie een verplicht vak was, voor dit soort losers. SP is nu al fucking oud. 3 euro :lol: Daar haal je een rotirol voor.
Wel cool om een beetje te horen wat ze daar voor games hebben.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Sep 01, 2008 09:18

ze hebben daar die 4 player setup met die ferrarikarretjes en ingebouwde camera etc....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
almighty

Post by almighty » Mon Sep 01, 2008 10:01

Pippie & bibbies.(rklok :) )
R-Type

Post by R-Type » Mon Sep 01, 2008 15:26

Ja die setup is wel heel erg vet, de meest luxe uitvoering. Toch is de pricing in Arcades wel wat lame, zo is een pauper Time crisis 2 uitvoering even duur als een deluxe cab.

Die Lets Go Jungle is ook wel wreed btw, daar had ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Is ook een lindbergh. Laat die shit naar de console komen ofzo, mijn guncon 3 staat droog :P
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Sep 01, 2008 16:00

Ok als je echt in die ferrari zit, dan klinkt de prijs al redelijker, maar wordt het veel gespeeld dan voor 3 euro? Ik denk dat ze meer verdienen als ze er 2 euro voor vragen, maar OK, ik zou het moeten zien, maar lijkt me sterk dat je dat veel achter elkaar doet.

Tja, die Guncon 3 ja, speel je Time Crisis 4 nog wel eens?
Ik zie die sets wel eens op ebay, Japanse versie heeft een zwarte gun en ik heb inmiddels al een 5M lange usb kabel, dus het moet mogelijk zijn om die te enjoyen. Raad je 'm aan? Of zeg je: "laat maar zitten die shit."
R-Type

Post by R-Type » Mon Sep 01, 2008 19:28

Ik vind TC4 erg goed, maar heb hem al meer dan een half jaar. De gun mist gewoon force feedback, en dat alles nog bedraad is staat me in deze jaren ook wat tegen. Als je een liefhebber van arcade bent, gewoon kopen die hap. Zo vaak komen dit soort games helaas niet meer op de consoles uit.

Outrun was trouwens constant bevolkt hoor, volgens mij de meest popie kast samen met die Dance mix games. Daar stond ik juist van te kijken, is toch een oude Chihiro die allang geport is.
BDT

Post by BDT » Mon Sep 01, 2008 22:44

Ik snap ook niet dat outrun voor die prijs gespeeld wordt. Het is vet, maar 3 euro voor 5 stages... Bizar.

Hadden ze F355 ook nog staan? Die afterburner climax toch ook maar eens gaan testen daar! :)
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 02, 2008 19:22

F355 is er nog ja. Maar staat volgens mij stof te verzamelen.
Post Reply