[ARCADE] Time Crisis II

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Gungrave

[ARCADE] Time Crisis II

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 00:20

Hey allemaal,

Time Crisis II

Image

Dat is hem. Op vakantie in Salou, Spanje heb ik dit echt té vaak gespeeld.
Samen met een maat van me gingen we elke dag even een paar potjes spelen. Heerlijk om 2P Cooperative te spelen en lekker er op los te knallen ^^

Het reloaden moest ik even aan wennen, maar je raakt er snel aan gewend. Ik vind dit een zeer leuke arcade game, echt een aanrader voor als je samen emt iemand bent!
Mijn highscore was zo'n 336.000 ^^

Overigens stond er in die kleine hal ook nog:
-Virtua Tennis
-Crazy Taxi
-House of the Dead 2
-Virtua Fighter 3(dacht ik, nummer 3)
En nog wat andere kleinere games :)

Greetz, Gungrave
Last edited by Gungrave on Tue Oct 11, 2005 07:31, edited 1 time in total.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Sep 18, 2005 00:28

OMG...Time Crisis II is wel zo vet man :) Ik kan het nooit weerstaan om toch weer geld erin te gooien als ik em zie :) Maar het is meestal wel klote dat die recoil vaak gesloopt is door tuiggasten....

Vind het echt supercool om een lightgun te spelen in de arcades. Vind Virtua Cop 3 wel een van de leukere die ik tot nu toe heb gespeeld. Coole bullettime effecten die je kan gebruiken :)

Een van de origineelste en tofste lightgun game vind ik zelf wel Silent Scope. Die game is zo vreselijk vet. Je waant je gewoon een sniper man. Groot scherm met het overzicht en een klein scherm in het vizier....echt briljante game is dat...:D Dit is een van de weinige kasten die ik echt thuis wil hebben :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Whitevillage

Post by Whitevillage » Sun Sep 18, 2005 00:34

TC2 heb ik ook wel eens in de arcade gespeelt. Slechts 2 credits aan verspild echter, want voor je het weet zit je over de zeg maar 7 credits dat je hem hebt uitgespeeld en met de euro vind ik dat gewoon verspillerij voor een oude game. Zo duur waren ze iig toen ik in Spanje was.

Silent Scope hoor je inderdaad in de arcade te spelen. Vond ik ook heel stoer. Vooral die missies zoals een terrorist uitschakelen tijdens een drukbezochtte football game. =p
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 00:37

@Whitevillage; Het is inderdaad een beetje aan de dure kant om hem helemaal uit te spelen, maar mijn max was wel 3 euro per keer, maar vaak was het 1 a 2 euro, meer niet.
Ik kwam er trouwens wel een nederlands stelletje tegen(beiden 17 jaar ofzo) en die speelden em op 1/2 euro uit, het meisje kon er ook flink wat van =D
De jongen kwam uiteindelijk nog bij de best high scores ever te staan daar, 7e plek ^^
Rond de 800k/900k had hij uiteindelijk.

Een goede techniek heb ik van hem ook nog afgekeken, meerdere keren knallen op iemand levert extra punten op. Eerst probeerde ik mn kogels op te sparen, maar door 3x snel op hetzelfde poppetje te schieten kreeg je bonusses ^^
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 27, 2005 19:27

Toevallig ik heb die game onlangs op de Ps2 gekocht en heb er denk ik wel zo'n 100 piek in de coin op geworpen. Ik was er ook erg goed in, speelde hem met 1 credit of anders 2, wel uit. Destijds was het 2 gulden voor een credit, later een euro.

Hoe ik speelde was: handvat met je linkerhand vasthouden (als je rechts bent) en dan met je rechterwijsvinger als een gek de trekker op en neer halen.. een beetje overdwars vingeren dus.. haha. Was even snel als de uzi :D Die techniek had ik van andere zeer goede schutters in de arcade overgenomen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Sep 27, 2005 19:32

R-Type dude, goed je hier te zien.

Time Crisis II, een maatje van me kocht em van de week met gun in doos hier voor 5 euro geloof ik. Schandalig natuurlijk, maar misschien nog wel schandaliger heb ik altijd de blauwe en oranje guns gevonden in Europa. Is dat dan weer de bekrompenheid in het Westen of de coolness in Japan? Een beetje van beide denk ik...

Het pedaalsysteem was natuurlijk wel vernieuwend en gaf een wat 'diepere' gameplay dan Virtua Cop.
Niet dat die serie slecht was/is, want als je Virtua Cop 3 in de arcadehal ziet, begrijp je al snel waarom de game niet op een console is uitgebracht, gewoon te mooi om perfect over te zetten!
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 27, 2005 20:02

Yo thanks man.

Ik ben een slachtoffer van de Oranje gun, dat is de officiele de Amerikaanse en de Lelijkste. De reden van het inkleuren voor de westerse markt is vaak dat zwart te realistisch lijkt, want ja, je schrikt je natuurlijk ook wel het apezuur als iemand met een Guncon 2 (met bekabeling en al) je winkeltje in komt lopen, dan geef je toch direct al je bezittingen af? Ik wel..

De guncon 2 voelt trouwens wel heel cheap, maar richt echt super. Ik mis echter die arcade force feedback met die eindeloze "Klak" sound. Al zijn er wel third party guns met deze shit.

Voor mij is de ultieme gungame nog altijd HoTD2, maar ben nu redelijk verslaafd aan TC2 en TC3 op de PS2 (ik heb verder Ninja Assault en Vampire Night en zoek Crisis Zone nog ntsc). VC3 helaas nog niet mogen spelen, maar wat ik er van zag op TV en trailers, zag er fokking goed uit.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 27, 2005 20:24

De enige die we bij mij op vakantie hadden, waren de blauwe en de roze =D
Met blauw begonnen, en sindsdien niet meer weggegaan omdat het level wat andere route had als je met roze ging. (ik deed altijd 2P Coop.)
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 27, 2005 20:33

Ja klopt maar je kan ook van route wijzigen als je bepaalde vijanden in een volgorde schiet (dan neem je met 1P de route van 2P bijvoorbeeld). Een leuke tip is ook het 4x afschieten van het hoedje van die pipo in level 1-1 (tijdens de chase door de steegjes) dan kom je uiteindelijk in een bonusgedeelte met bonusventjes ipv bij de Tank boss. Kan je wreed je score oppompen.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 27, 2005 21:37

R-Type wrote:Ja klopt maar je kan ook van route wijzigen als je bepaalde vijanden in een volgorde schiet (dan neem je met 1P de route van 2P bijvoorbeeld). Een leuke tip is ook het 4x afschieten van het hoedje van die pipo in level 1-1 (tijdens de chase door de steegjes) dan kom je uiteindelijk in een bonusgedeelte met bonusventjes ipv bij de Tank boss. Kan je wreed je score oppompen.


Nooit geweten :(
Ik schoot altijd 3/4x op hetzelfde mannetje, dan kreeg je extra punten ^^
Maar als ik ooit nog TC2 te spelen krijg, dan probeer ik het zeker! =)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Sep 30, 2005 11:23

Image
Are you ready to rock?
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Sep 30, 2005 13:16

Ken wrote:Image
Are you ready to rock?


OMFG!!! Daar moet ik echt eens in mn leven op gespeeld hebben =D
Is de game zelf ook leuk of weet je dat niet? :)
Lijkt me echt bruut om met 3 andere maten te gaan knallen =D
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sat Oct 08, 2005 23:24

Haha, gister was ik in Kernwasser Wunderland (jaja), en daar stond ook een Time Crisis II kast, lekker even met me girl op dat ding staan knallen. Stond ook nog een 4 player Sega Rally dus dat was ook weer even ouderwets scheuren in de arcade. Ze hadden daar niet veel though, bovenstaande spellen, 2 mvs kasten, Rave Racer, en nog een laffe racer van Konami, MTI/GTI ofzoiets, thats it.
Maar wat is nou het bijzondere aan Kernwasser Wunderland? Voor een eurotje of 30 zit je daar de hele dag gebeiteld, (bijna) alles is voor de rest van de dag namelijk gratis! Eten, drinken (thats right folks!), alles. Dus ook de speelkasten staan op free play. Tevens is er gelegenheid om te bowlen, kegelen, poolen, biljarten, snookeren, air hockey, zijn er diverse cafés, danszalen, quad banen, kart banen, een pretpark, 6 hotels... gewoon vet! En dat allemaal in een oude kerncentrale.
R-Type

Post by R-Type » Mon Oct 10, 2005 13:55

Da's wel cool ja, een potje TC2 is toch al gauw een euro... om maar te zwijgen over air hockey wat ook erg vet is imo :P

En de games zijn vandaag de dag misschien oud, ik vind het wel de betere arcade games. Die Konami racer die jij bedoeld heet waarschijnlijk GTI Club. Heeft hier ook heel lang gestaan, werd ranzig overschaduwd door Scud Racer e.d.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 10, 2005 14:23

Misschien kan iemand me hier verder helpen...ongeveer 15 jaar geleden was ik op vakantie in Italië en speelde daar altijd 2 games in de arcade. De ene game was Toki (die MOET ik ooit in een cab hebben, herinneringen...) en de andere was een lightgun shooter.

Het waren 2 Uzi's volgens mij en je kon met een rode knop granaten gooien. Nu heeft R-type me al wat namen genoemd, maar daar zat ie niet tussen...

De game werdt gespeeld door 1 of 2 Uzi's met elk een knopje aan de zijkant voor granaten. De game op zich had een horror theme, op een gegeven moment was er een boss in de vorm van een grote uil of zoiets die veren naar je smeet.


Iemand een idee? Game is op zijn minst 10 jaar oud, misschien wel 15.

EDIT: ik heb de game al gevonden, schijnt dus ook zeer zeldzaam te zijn...Beast Busters van SNK (1989). Beast Busters 2 van 1999 is nog veel zeldzamer...jammer.

http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=7063&letter=B
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Mon Oct 10, 2005 22:51

R-Type wrote: Die Konami racer die jij bedoeld heet waarschijnlijk GTI Club. Heeft hier ook heel lang gestaan, werd ranzig overschaduwd door Scud Racer e.d.


Ja, en terecht dat 'ie werd overschaduwd.
Nogal een kut spel.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 11, 2005 07:58

Gungrave wrote:
Ken wrote:Image
Are you ready to rock?


OMFG!!! Daar moet ik echt eens in mn leven op gespeeld hebben =D
Is de game zelf ook leuk of weet je dat niet? :)
Lijkt me echt bruut om met 3 andere maten te gaan knallen =D


Dit ziet er heel erg bruut uit!

TC2 heb ik idd ook hemaal suf gespeeld!! En sterker nog, ik ben ook een keer in Salou geweest :oops: (wat een vernederlandst goedkoop dorp is dat) en daar heb ik op diezelfde kast ook met mijn maat de game uitgespeeld! Toen hadden ze nog wel pesetas.

Ik heb toen ik net mijn PS2 had ook Timecrisis 2 met gun gekregen... echter, deze werkte niet op mijn 100hz tv :( dus die heb ik weer verpatst. Er zijn toch wel 100hz guns op de markt he? Ik zou Timecrisis 2 wel doorgraag weer gaan spelen. Ik ga meteen kijken!

Verder speel ik op mijn DC nog heel veel HOTD2, Confidential Mission (beetje makkelijk maar wel erg leuk) en Virtua Cop 2 (nostalgie den top)... dus de DC blijft voor mij nog steeds de ultieme gunshooter console. Speelt ook wel lekker overigens op zo'n demopod (zie collectie topic)
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 11, 2005 08:09

Erg Nederlands was dat gedeelte wel ja, het was in La Pineda, een dorpje van Salou =D
Erg zonde van die 100hz tv en gun, die grijze van Namco? Dat ding was echt té bruut! Ik wilde die zoo graag alleen het mocht niet van mn moeder(die wilde me zo ongewelddadig mogelijk opvoeden =P, niet gelukt =D)..
Werkt hij wel op 50hz tv's? Dan probeer ik er misschien nog eens aan te komen :)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Oct 11, 2005 09:15

ManoRevolver wrote:
R-Type wrote: Die Konami racer die jij bedoeld heet waarschijnlijk GTI Club. Heeft hier ook heel lang gestaan, werd ranzig overschaduwd door Scud Racer e.d.


Ja, en terecht dat 'ie werd overschaduwd.
Nogal een kut spel.


vond GTI club best nog wel een leuk spel, niet te vergelijken met scud race natuurlijk, maar best aardig. vooral die mode dat je met vier spelers rond raced in strijd om de bomb vond ik bestgrappig bedacht.
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Tue Oct 11, 2005 15:37

Guns werken op alle standaard TV's. Ze werken alleen niet op speciale TV's zoals 100hz en projectie al zijn er 3rd party pistolen die beweren wel te werken. 3rd party sucks.. however.

Probleem bij mijn Ps2 Gunspellen is wel dat ik de brightness op m'n TV hoger moet zetten wil de gun de hits registreren. Bij de DC moest dit ook, maar alleen tijdens het calibreren. Als ik dat gedaan had kon het beeld weer donker gezet worden en raakte ik ook alles.

Bij de ps2 moet ik dus altijd met een wat hogere brightness spelen. Niet dat het enorm storend is (het ziet er nog steeds goed uit) maar is er geen manier om dit te omzeilen?.

Time Crisis 3 is trouwens extreem vetje, die vond ik in de arcade minder dan TC2 maar op de console is ie veel beter.. enorm veel extra's (zoals een volledig nieuw scenario) zijn er vrij te spelen.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 11, 2005 16:19

Hmm ik zou toch echt graag weer TC2 en TC3 willen spelen op mijn PS2.. iemand een goede aanrader mbt de gun? Want die standaard Guncon2 heeft geen zin bij mijn setup. Of ik moet em op mijn DC demopod aansluiten maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat een beetje jammer...
Post Reply