kick harnes vraagje...

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
almighty

kick harnes vraagje...

Post by almighty » Tue May 08, 2007 18:48

Heb laast van d2 deze mail gehad naar aanleiding van mij vraag of ik Streetfighter 2 ook op de arcade ok baby kan spelen omdat deze beschikt over een 6 button panel:

Alle 6 knoppen zijn aangesloten op de JAMMA connector, echter ondersteunen JAMMA games dit niet. NEO GEO heeft 4 knoppen en die kan je gewoon spelen. Maar voor 6 button games moet je een kick harnes kopen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kick_harness
Ziet er zo uit:
http://www.vidgame.net/arcade/capcom/auxilary.jpg

Let op er! er zijn verschillende kick harnessen voor CPS2 games en CPS1 games
CPS1 SF2 t/m Turbo/hyperfighting
CPS2 Super SF2 t/m ..........

Ik heb beide te koop en trouwens ook een Vampires Saviour van capcom (CPS2). Dus als je interesse hebt in iets dan hoor ik het wel. Je kan ook als je een street fighter pcb koopt vragen of er ook een kick harness bij geleverd kan worden (heel misschien wordt het er gratis bijgeleverd, maar waarschijnlijk moet je lappen, maar is niet zo heel duur 12 $/10 Euro misschien.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, maar je kan ze ook gewoon posten in het forum. Dan zie ik het ook wel!

Moet ik nu die kick harnes snoertjes opnieuw aansluiten naar m'n buttons :? , tja mischien een domme vraag maar hier snap ik toch even niks van haha.
Heb namelijk ook wel een streetfighter 2 jamma printplaat gezien en uit dit antwoord haal ik dat jamma wel 6 buttons aangesloten heeft.
Snap er nu dus even niks meer van dus als iemand mij kan helpen graag :wink:

ps: deze pcb bedoel ik...
Image
d2

Re: kick harnes vraagje...

Post by d2 » Wed May 09, 2007 14:19

almighty wrote:Heb laast van d2 deze mail gehad naar aanleiding van mij vraag of ik Streetfighter 2 ook op de arcade ok baby kan spelen omdat deze beschikt over een 6 button panel:

Alle 6 knoppen zijn aangesloten op de JAMMA connector, echter ondersteunen JAMMA games dit niet. NEO GEO heeft 4 knoppen en die kan je gewoon spelen. Maar voor 6 button games moet je een kick harnes kopen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kick_harness
Ziet er zo uit:
http://www.vidgame.net/arcade/capcom/auxilary.jpg

Let op er! er zijn verschillende kick harnessen voor CPS2 games en CPS1 games
CPS1 SF2 t/m Turbo/hyperfighting
CPS2 Super SF2 t/m ..........

Ik heb beide te koop en trouwens ook een Vampires Saviour van capcom (CPS2). Dus als je interesse hebt in iets dan hoor ik het wel. Je kan ook als je een street fighter pcb koopt vragen of er ook een kick harness bij geleverd kan worden (heel misschien wordt het er gratis bijgeleverd, maar waarschijnlijk moet je lappen, maar is niet zo heel duur 12 $/10 Euro misschien.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, maar je kan ze ook gewoon posten in het forum. Dan zie ik het ook wel!

Moet ik nu die kick harnes snoertjes opnieuw aansluiten naar m'n buttons :? , tja mischien een domme vraag maar hier snap ik toch even niks van haha.
Heb namelijk ook wel een streetfighter 2 jamma printplaat gezien en uit dit antwoord haal ik dat jamma wel 6 buttons aangesloten heeft.
Snap er nu dus even niks meer van dus als iemand mij kan helpen graag :wink:

ps: deze pcb bedoel ik...
Image


Inderdaad, je snapt het helemaal.
Die Street Fighter is CPSI, je hebt dus een CPS1 kick harness nodig. Die bestaat uit een kleine connector die je op de pcb aansluit en aan de andere kant op je knoppen aansluit!
almighty

Post by almighty » Wed May 09, 2007 15:18

Gelukkig dan is dat duidelijk :wink:
Moet het gewoon maar eens proberen en kijken hoe het gaat.

Wat zijn nu trouwens de verschillen tussen groen en blauw, maakt het met de games die je erop aansluit niks aan van welke regio ze zijn?
Bedoel welke kick harnes kun je het beste kopen?
d2

Post by d2 » Thu May 10, 2007 07:46

almighty wrote:Gelukkig dan is dat duidelijk :wink:
Moet het gewoon maar eens proberen en kijken hoe het gaat.

Wat zijn nu trouwens de verschillen tussen groen en blauw, maakt het met de games die je erop aansluit niks aan van welke regio ze zijn?
Bedoel welke kick harnes kun je het beste kopen?

Je hebt het over groene en blauwe Capcom CPSII boards?
Blauw is Amerikaanse regio en Groen is Japans.
Het probleem is echter dat de zwarte moederboarden ook regio gebonden zijn en dat je van de buitenkant niet kan zien welke regio het is.
Welke kick harness je het best kan kopen weet ik niet. Het zijn simpele connectors met draadjes, misschien maakt het niet uit welke of waar je hem koopt. Wellicht dat de Almighty Ken hier wat licht op kan laten schijnen, hij heeft een redelijke CPSII verzameling. Of wellicht dat anderen hier meer ervaring mee hebben.
almighty

Post by almighty » Thu May 10, 2007 10:59

Bedoelde inderdaad de capcom CPS2 boards.
Mischien dat iemand anders hier mij kan vertellen welke nu de beste keus is.
Trouwens als ik die kick harnes aangesloten heb op m'n buttons krijg ik dan geen problemen met m'n mvs games?Dit omdat deze wel 4 buttons ondersteund.
Of kan ik ze gewoon beide tegelijk aansluiten...

Alvast bedankt d2 voor je uitleg :wink:
Mischien dat Ken me eens verder kan helpen... :roll: (iemand anders mag natuurlijk ook'
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu May 10, 2007 12:34

Je kunt je buttons zo stellen dat je MVS en CPS2 tegelijkertijd op de juiste plek kunt houden.

Groene en Blauwe CPS2 boarden kunnen op dezelfde moederbord. Je hebt ook nog grijze en oranje borden maar die zul je toch niet vaak tegenkomen.

Je kick harness zelf is altijd hetzelfde. Je gooit de draadjes in je JAMMA connector en het andere uiteinde naast de JAMMA connector op het CPS 2 board. Als je MVS speelt moet je gewoon die kick harness laten zitten, die kun je niet meer zomaar van je JAMMA connector afhalen, het heeft toch geen invloed op de rest van de buttons. Als je ze maar handig aansluit.

Even ter verduidelijking nog van system16.com:

CPS2 was colour coded, these were to define the regions they were intended for, they were as follows;
Green : Japan
Blue : U.S.A. and Europe
Orange : South America
Grey : Asia
Yellow : All (Rent version)
Black : All in one unit

Grey and Orange game boards require the main 'A' board of matching color to work. Green and Blue boards are totally interchangeable meaning Green game boards will work on a Blue 'A' board and visa versa. A Yellow case shows a game is the rent version and these were made to fit 'A' boards as required.

Nog een goede site:http://cps2shock.retrogames.com/
almighty

Post by almighty » Thu May 10, 2007 12:50

thx Ken, ik ga er dan maar eens mee aan de slag.

Bedankt voor de nuttige tips!
almighty

Post by almighty » Thu May 10, 2007 20:18

Hier even een schets (let niet op m'n artwork :roll:)
Image



die draadjes van je kick harnes zijn trouwens niet lang(11 inch)
Met die lengte kom ik nooit bij m'n buttons.
Op 1 button komen dus 2 draaden omdat MVS 4 buttons ondersteund.
Hoe sluit ik er 2 aan op 1 button?(solderen?)en klopt het dat ik 2 draaden overhou?


Hier even een voorbeeld van een kick harnes CPS1 (cps2 is neem ik aan hetzelfde?):

Pin Outs

1 Black = GND

3 White = 1P Light

4 Grey = 1P Medium

5 Brown = 1P Heavy

6 = n.c.

7 Green = 2P Light

8 Yellow = 2P Medium

9 Orange = 2P Heavy

10 = n.c.

Waar gaan nu 6 en 10 naartoe :?

Tja dacht dat ik het nug wel wist maar dit is echt nieuw voor me en zal het mezelf wel moelijker maken dan het is, dus als je nog enige uitleg hier over kunt geven ken dat zou er fijn zijn :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri May 11, 2007 00:09

Ik zal je bekennen dat ik niet zelf mijn kick harness heb aangesloten.
Ik weet wel hoe het werkt, maar ik ben totaal niet technisch en heb het aan een maat gevraagd. Ik zal vragen of hij even op het forum kan posten.
d2

Post by d2 » Fri May 11, 2007 08:04

http://www.jammaboards.com/guides/CPS2- ... nstall.pdf
google op bijv.: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=cps ... rnes&meta=
Dat regio vrije van die CPSII boards wist ik niet eens :D \
Heb je al een kick harness?
Hoe je 2 draadjes op 1 button aansluit kan natuurlijk op meerdere manieren. Ik zou niet solderen, maar proberen de draadjes op een simpele, doch strakke manier er beide op te krijgen.
Vlans het draadje van de kick harnes ik een coonector die nu ook op een button zit en schuif die connector weer over het contactje van de button. nu zit dan het draadje van de kick harness ertussen geklemd!
almighty

Post by almighty » Fri May 11, 2007 13:06

Nee heb nog geen kick harness d2,j jij had er wel eentje in de verkoop toch?
Maar is me niet echt duidelijke welke regio, blauw of groen.
Hoe is de staat eigelijk?(foto mischien?)
En hoe lang zijn je snoeren van je kick harness...

Mischien wel intresse :wink:
d2

Post by d2 » Fri May 11, 2007 14:31

almighty wrote:Nee heb nog geen kick harness d2,j jij had er wel eentje in de verkoop toch?
Maar is me niet echt duidelijke welke regio, blauw of groen.
Hoe is de staat eigelijk?(foto mischien?)
En hoe lang zijn je snoeren van je kick harness...

Mischien wel intresse :wink:

Wat is je precieze vraag? blauw of groen? Ik snap nu echt je vraag niet meer. Je wilt weten welke je moet kopen? Groen is Japans en Blauw is Amerikaans. Ken kan je mogelijke verschillen wel uitleggen. Sowieso text denk ik...
Ik zal 's kijke hoe lang die snoeren zijn. Maar die kan je altijd verlengen met krokodillebekjes. Ik raad die bekjes trouwens aan elke arcade enthousisast aan. je kan makkelijk die service menu pin shorten met ground en knoppen aansluiten en dus ook kick harnessen verlengen/testen, etc.
almighty

Post by almighty » Fri May 11, 2007 14:47

Sorry, bedoel te zeggen welke kick harnes heb je te koop''blauw (usa/europees) of groen ( japan), de game die je te koop heb staan is Grey (asia) en die werken dus aleen op een A board (blauw).
Dacht dat een kick harnes alleen zwart was en de games verschillend waren.(green/blue/orange/grey)
Met een blauwe of groen CPS2 board ben ik denk het meest gered mee, aangezien deze het meest op Ebay te koop staan.

Ik zoek dus een kick harnes die zowel groen als blauwe CPS2 games ondersteund, omdat zoals Ken al zei deze op hetzelfde moederboard kunnen.

Word helemaal gek van die kleuren :?
Sorry voor al deze vragen, maar daar is niemand dommer van geworden :lol:

EDIT:
Net nog eens ff gesurft en dit is dus een Japanse moederboard(green):
Image
Als ik het nu dus goed heb kan ik hier blauwe en groene CPS2 games op klikken.Maar aangezien jij een (grey/Vampire te koop heb) vraag ik me af welk moederboard jij heb.Bedoel kan het geld maar 1 keer uitgeven.
Het komt er op neer dat ik dus de groen en blauwe CPS2 games wil draaien.
d2

Post by d2 » Sat May 12, 2007 15:21

almighty wrote:Sorry, bedoel te zeggen welke kick harnes heb je te koop''blauw (usa/europees) of groen ( japan), de game die je te koop heb staan is Grey (asia) en die werken dus aleen op een A board (blauw).
Dacht dat een kick harnes alleen zwart was en de games verschillend waren.(green/blue/orange/grey)
Met een blauwe of groen CPS2 board ben ik denk het meest gered mee, aangezien deze het meest op Ebay te koop staan.

Ik zoek dus een kick harnes die zowel groen als blauwe CPS2 games ondersteund, omdat zoals Ken al zei deze op hetzelfde moederboard kunnen.

Word helemaal gek van die kleuren :?
Sorry voor al deze vragen, maar daar is niemand dommer van geworden :lol:

EDIT:
Net nog eens ff gesurft en dit is dus een Japanse moederboard(green):
Image
Als ik het nu dus goed heb kan ik hier blauwe en groene CPS2 games op klikken.Maar aangezien jij een (grey/Vampire te koop heb) vraag ik me af welk moederboard jij heb.Bedoel kan het geld maar 1 keer uitgeven.
Het komt er op neer dat ik dus de groen en blauwe CPS2 games wil draaien.
Een kick harnes is gewoon een connector met wat draadjes. Met maakt dus niet uit op wat voor cps2 pcb je die aansluit. Ik heb gekeken en de lengte bij mij is ongeveer 50 cm. Als je me 15 euro (= incl shipping) paast dan doe ik er nog wel wat krokodillebekjes bij!
Mijn grijze CPS2 pcb bestaat uit Asia game en asia moederboard.
Als je die van mij zou kopen dan zou je daar alleen maar asia B boards op kunnen spelen. Als je een USA of Japan moederboard koopt dan kun je daar en USA games en Japanse games op spelen. Ja toch, Ken?
Grijze asia games zie je wel op ebay, maar inderdaad minder vaak dan blauwe of groene. Maar ja, de prijs vindt ik wel ok 55 euro, toch?
En trouwens en dit is persoonlijk. Maar wil je echt de hele tijd die B boards gaan verwisselen? Ze worden vaak los verkocht omdat dat zo wellicht mee opbrengt, maar goed dit is een persoonlijke keuze. Je koopt een CPS2 a+b board en dan nog een a+b board en verkoop je die eerste weer omdat je die minder vindt. Als er een mattie bij jou komt en hij wil Super Street Fighter 2X spelen dan zeg je nee tegen hem omdat je geen zin hebt om die b boards te verwisselen. Ik benieuwd trouwens of er mensen zijn met 10 b boards en 1 moederboard :lol:
almighty

Post by almighty » Sat May 12, 2007 16:24

d2 wrote:Een kick harnes is gewoon een connector met wat draadjes. Met maakt dus niet uit op wat voor cps2 pcb je die aansluit. Ik heb gekeken en de lengte bij mij is ongeveer 50 cm. Als je me 15 euro (= incl shipping) paast dan doe ik er nog wel wat krokodillebekjes bij!
Mijn grijze CPS2 pcb bestaat uit Asia game en asia moederboard.
Als je die van mij zou kopen dan zou je daar alleen maar asia B boards op kunnen spelen. Als je een USA of Japan moederboard koopt dan kun je daar en USA games en Japanse games op spelen. Ja toch, Ken?
Grijze asia games zie je wel op ebay, maar inderdaad minder vaak dan blauwe of groene. Maar ja, de prijs vindt ik wel ok 55 euro, toch?
En trouwens en dit is persoonlijk. Maar wil je echt de hele tijd die B boards gaan verwisselen? Ze worden vaak los verkocht omdat dat zo wellicht mee opbrengt, maar goed dit is een persoonlijke keuze. Je koopt een CPS2 a+b board en dan nog een a+b board en verkoop je die eerste weer omdat je die minder vindt. Als er een mattie bij jou komt en hij wil Super Street Fighter 2X spelen dan zeg je nee tegen hem omdat je geen zin hebt om die b boards te verwisselen. Ik benieuwd trouwens of er mensen zijn met 10 b boards en 1 moederboard :lol:


Dan laat is die Grijze asia voorbij gaan d2, worden minder vaak aangeboden dan blauwe en groene boards.Dus ga toch liever voor een japanse of amerikaanse.
Snap trouwens niet je point kwa wisselen, omdat de games vaak los verkocht worden op Ebay dus wat moet ik in hemelsnaam met 10 moederboards.Zou er zelf geen problemen mee hebben om telkens de game te wisselen en er een nieuwe op te klikken.Maar als de prijs het toelaat koop ik zie liever idd ook compleet.Moet nu ook telkens m'n pcb games verwisselen en dat is ook niet echt m'n hobby.(al meerdere malen m'n harses gestoten tegen het panel).

Je kick harnes(CPS1) heb ik wel belang bij en als je zo vriendelijk wilt zijn doe er iets van een schema bij, jij weet hoe het panel eruit ziet d2 :wink:
Stuur me maar een pm met de gegevens.
De games die ik graag wil van CPS2 zijn toch bijna geen fighting games die een kick harness ondersteunen.(AvP/D&D)

ps: gaat eerst om de CPS1 kick harness, want wil het eerst proberen met een streetfighter 2 pcb.
d2

Post by d2 » Thu May 17, 2007 11:48

Almighty, ik heb een beschrijving voor je gemaakt. Ik hoop dat je er uit komt. Laat me weten of het werkt en of het duidelijk is.

Download de beschrijving hier:
http://download.yousendit.com/E9C012A57D66DF5E

Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben, maar hij is specifiek gemaakt voor Almighty.
almighty

Post by almighty » Thu May 17, 2007 15:51

thx man!

zo gauw ik streetfighter heb ga ik er meteen mee aan de slag en met deze handleiding moet het zeker lukken 8)

(momenteel net 2 andere pcb gekocht en deze zie je niet vaak op EBay dus streetfighter moet nog even wachten.)
d2

Post by d2 » Fri May 18, 2007 07:28

almighty wrote:thx man!

zo gauw ik streetfighter heb ga ik er meteen mee aan de slag en met deze handleiding moet het zeker lukken 8)

(momenteel net 2 andere pcb gekocht en deze zie je niet vaak op EBay dus streetfighter moet nog even wachten.)

Hij gaat zo op de post, tussen de middag.
Maar je wilt verder niets kwijt over welke pcb's je gehaald hebt?.....
almighty

Post by almighty » Fri May 18, 2007 11:14

d2 wrote:
almighty wrote:thx man!

zo gauw ik streetfighter heb ga ik er meteen mee aan de slag en met deze handleiding moet het zeker lukken 8)

(momenteel net 2 andere pcb gekocht en deze zie je niet vaak op EBay dus streetfighter moet nog even wachten.)

Hij gaat zo op de post, tussen de middag.
Maar je wilt verder niets kwijt over welke pcb's je gehaald hebt?.....


Staan bij m'n collectie gepost :wink:
d2

Post by d2 » Fri May 18, 2007 11:49

Ik heb je kick harness net gepost.
Als je er niet uitkomt dan kan je mailen PM'en, maar ook bellen. Je hebt me nummer. In principe is het heel eenvoudig, maar je moet bepaalde dingen wel net effe weten. Ik hoop dat mijn beschrijving enigszins duidelijk is.
almighty

Post by almighty » Fri May 18, 2007 13:24

Zou gauw ik eraan begin en kom er niet uit dan hoor je wel van me,bedankt alvast!
Post Reply