Vraagje over Japanse MVS games

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Muzzle

Vraagje over Japanse MVS games

Post by Muzzle » Tue May 08, 2007 14:23

Ik heb nu 2 Japanse MVS games (KoF '98 en Garou Mark of The Wolves). Tot mijn grote verbazing is alle tekst in deze games gewoon in het Engels.

Toen ik Garou op Mame speelde (jaja, ik weet het Mame is gaar ;-)) was de tekst wel gewoon Japans.

Is dit normaal :-)?
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Tue May 08, 2007 14:28

ligt aan de bios van het moederbord dacht ik en ik dacht dat er ergens een instelling is ervoor.

veel neogeo shizzle heeft engels / jap op dezelfde cart, maare ik weet niet precies ik heb hier kof98 voor de aes en die is ook gewoon engels op een japanse neogeo aes dus ligt ook net aan welk spel je hebt of het wel jap texten bevat uberhoud.(ma het vechten bedoel je zeker stom ben ik ook daar is het wel jap)

taitoF3 bord speelt zijn spellen ook in jap op jap moederborden en engels op engelse moederbrden en dan maakt het niet uit welke game het is.
Image
Muzzle

Post by Muzzle » Tue May 08, 2007 14:30

Ok dan, ik vind het ook absoluut geen probleem :). Ik vroeg het me alleen af. Ik bedoel trouwens niet het vechten, de stemmen zijn gewoon Japans, alleen de tekst in de 'verhaaltjes' niet.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue May 08, 2007 18:25

Ligt eraan welke region je mvs board staat volgens mij, maar aangezien die kast geen test-menu knop heeft kun je het niet eenvoudig nakijken. In ieder geval kun je met een unibios ook tussen regios kiezen, de carts zelfs zijn derhalve zelf ook met meerdere talen uitgerust wat de 'teksten' betreft. Maakt bij MVS dus niet uit welke versie je hebt, en da's mooi want bij de meeste games is de Japanse versie goedkoper.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed May 09, 2007 08:32

Inderdaad, het ligt aan het moederbord welke taal hij kiest.
Alleen met een Japanse MVS board of een unibios kun je Japanse tekst krijgen.
Muzzle

Post by Muzzle » Wed May 09, 2007 08:49

Ok, duidelijk :-). Dan weet ik tenminste ook hoe het zit.

Bedankt voor de antwoorden.
Post Reply