KETSUI impressies

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

KETSUI impressies

Post by Ken » Fri May 04, 2007 15:19

Na een korte periode van zeer uitgebreid testen kan ik niet anders dan concluderen dat Ketsui de beste vertical shmup allertijden is. Dit is niet omdat de game nou eenmaal zo exclusief of duur is, maar puur om speeltechnische redenen zoals dat dan zo mooi mag heten.

De gameplay is erg simpel en daardoor ook makkelijk in te stappen voor beginners. Geen lastige verschillende kleuren van voertuigen zoals in Ikaruga en Espgaluda, maar gewoon shot en bomb. Zoals in vrijwel elke CAVE shmup vlieg je wat langzamer als je de shot knop ingedrukt houdt. Als je dit doet worden tegenstanders automatisch gelocked. Je blijft op die manier op deze tegenstander doorknallen terwijl je met de beamer die rechtuit je heli komt de rest van het veld kan bestoken.

Hoe dichter je bij de tegenstander komt hoe hoger het puntenaantal is wat je kunt behalen. De puntentelling is niet zo simpel als het lijkt. Je kunt echt ziekelijke scores halen door op de juiste manieren te chainen en de teller niet te laten aflopen in beeld. Het is allemaal wat lastig, maar als je het eenmaal door hebt is het vrij briljant.

Het verbaasd me niets dat deze game te moeilijk was om op de PS2 te porten. Er gebeurt erg veel tegelijk op het scherm en de animatie is behoorlijk gedetailleerd. De actie is echter zo snel dat je echt iemand anders moet zien spelen om het te kunnen volgen wat er allemaal gebeurt.

Briljante game die na speelsessies in Japan nu ook thuis een plek in mijn top 10 allertijden heeft weten te veroveren en de beste shmup is die ooit door CAVE is gemaakt.
sven666

Post by sven666 » Tue May 08, 2007 19:19

i can only agree, it is my favourite shmup allertijden too :D
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed May 09, 2007 12:20

Ik speel de game echt elke dag man, dat is lang niet voorgekomen.
Post Reply