jamma legionnaire

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
almighty

jamma legionnaire

Post by almighty » Sun Mar 04, 2007 13:36

Nou betere info kan ik niet verstreken, heb even een filmpje gemaakt en op YouTube gezet.
Zoals je ziet is het beeld prima en je hoort ook het in-game geluid, maar helaas zit hier een irritante brom/ruis doorheen.Waar kan dit nu aan liggen?
Bij Pit Fighter had ik dit ook, alleen was het een stuk slechter en had bijna tot geen in-game geluid.
X-men doet het wel prima, dus als iemand weet waar dit aan kan liggen en mij enige informatie kan geven dat zou ik erg op prijs stellen :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=0uhVTrPIZQ0

Kan zijn dat het filmpje nog niet op YouTube staat want daar gaan vaak wat uurtjes overheen.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sun Mar 04, 2007 16:29

Heeft je pcb volume? Als je het volume van de pcb omhoog doet of omlaag, hoor je dan verschil? Hmm, misschien is dit wel een domme retorische vraag.
Staat je pcb op mono of stereo? Staat je sg op mono of stereo?
Ik zou beide indien mogelijk op mono zetten en daarna evt. proberen allebei op stereo te zetten.
Het kan gewoon zijn dat de pcb een afgesleten/bijna verotte audio amp heeft. Of althans onderdelen daarvan. Zo te horen is het gewoon een aarde probleem. Misschien maakt jou jamma loom slecht contact ergens of zit het ergens in je sg. Dit moet je ook proberen te achterhalen. Het kan aan je sg liggen of aan je pcb.
Als die pcb het ergens goed doet ligt het aan je sg. Waarschijnlijk zijn niet alle contactjes netjes geaard. zodat je bij bepaalde pcb's afwijkingen kan krijgen. Trouwens gaat het om een boot of een origineel?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Mar 04, 2007 16:46

Even bij iemand anders in de cab proberen. Als hij daar ook stoort is het geluid gewoon gaar. Naar mijn weten een redelijk veel voorkomend euvel bij oude pcb's. BTW almighty wat heb je voor die x-men betaald? Heb hem gezien voor 109 euro maar volgens mij is dat redelijk aan de prijs..
almighty

Post by almighty » Sun Mar 04, 2007 18:50

Zo kom dus net uit maarsen en heb daar Turtles the arcade pcb gehaald.
Had m'n supergun meegenomen om niet weer een miskoop te begaan.
In z'n kast deed hij het prima en toen meteen daarna aangeloten op z'n tv (100hz), wat dacht je?perfect geluid alleen het beeld schoof op en neer.
Alle scartingangen geprobeerd maar geen resultaat.
Toen naarboven en aangesloten op een 50 hz tv, prima beeld, maar het zelfde geluid wat ik heb met Legoinnaire.Toen wist ik dus meteen dat het waarschijnlijk te maken heeft met de kabel van m'n mak.
Kom thuis sluit hem aan op m'n philips lcd, heb ik goed geluid en perfect beeld, snap er nu dus ff niks meer van.
Meteen legionnaire aangesloten en daat hetzelfde heuvel als bij zijn 50hz tv.
Nu kwam hij met idee om tulp pluggen te gebruiken voor m'n sg, omdat hij dan het geluid wel goed doorstuurt.

d: het zijn geen bootlegs en pcb is vaak toch mono?

ruderudie: x-men voor 35 euro.

ps; turtles heeft me 50 eurie gekost 8)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Mar 04, 2007 20:15

zeer goede prijzen marc, lager vindt je ze niet.
almighty

Post by almighty » Mon Mar 05, 2007 12:38

Hoop dat iemand me nog verder kan helpen, en mischien is er iemand die in de buurt van Zwolle woont dan kan ik hem eens testen, dan weet ik meteen of het nu aan m'n sg ligt(terwijl x-men/turtles)het wel gewoon doen.

edit: Net kom ik bij fakkert weg en hun dachten dat het toch waarschijnlijk aan de pcb ligt, eerst dachten ze iets met het aard probleem van de sg, maar als andere pcb het wel doen ligt het toch aan de pcb.

Hier nog even een filmpje ge-upload om te laten zien dat turtles het wel doet,en de mono/stereo switch ook werkt.
Zal denk toch aan de legionnaire liggen denk...
Bedoel als sg niet goed geaard is dan moet Turtles en X-men ook niet werken,toch?

http://www.youtube.com/watch?v=anIZORq5xAo


ps:net ge'upload dus link zal (nog)niet werken.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 10, 2007 20:51

probleem opgelost!

lag aan de sg d :wink:
Post Reply