Turtles de arcade jamma pcb vraagje...

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
almighty

Turtles de arcade jamma pcb vraagje...

Post by almighty » Wed Feb 28, 2007 21:22

Ik zou nu graag eens duidelijkheid willen hebben hoe het nu zit met jamma/pcb games die beschikken over 4 players.
Zijn deze games nu wel/niet te spelen via een supergun met 2 player aansluitingen?

Ik heb best wel een paar centen over voor de game, maar het moet wel werken.
Als iemand het weet laat het me de graag weten.

many thx! :wink:
User avatar
wibraman
Active Level:
Active Level:
Posts: 197
Joined: Tue Aug 01, 2006 17:37
Location: Bergen op Zoom

Post by wibraman » Wed Feb 28, 2007 21:48

Ik heb de game ook, maar dan in mijn kast. Aangezien hij er gewoon via Jamma aansluiting opzit moet hij dus ook werken op de Supergun, gezien player 1 en 2 de normale aansluitingen gebruiken. Player 3 en 4 moeten via de PCB zelf aangesloten worden, dus met wat handigheid kan je zelf zo'n harness in elkaar zetten of anders gewoon kopen.

De game is wel een aanrader trouwens :wink:
almighty

Post by almighty » Thu Mar 01, 2007 05:00

thx, dus je kunt hem gewoon spelen met 2 spelers.
Meende namelijk dat general wrong zei dat je dan alleen met 1 speler kunt spelen.
De game is zeker gaaf, toch wel 1 van m'n fav.arcade game.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Mar 01, 2007 10:20

Ik kan hem binnenkort misschien leveren.
De versie die ik krijg kan met 2 spelers P1 en P2 met elk gewoon JAMMA harnes gespeeld worden, dus ook supergun.
Heb jij ook die 'turtles gevraagd' advertentie geplaatst op marktplaats?
Hij is niet goedkoop, dat kan ik je wel vertellen. Ik snap zelf niet waarom omdat er volgens echt heel veel van zijn gemaakt, maar ja. Wellicht dat bijna niemand die game wegdoet. Iedereen is er zo'n beetje mee opgegroeid.
Ik houd je op de hoogte.
almighty

Post by almighty » Thu Mar 01, 2007 13:36

d wrote:Ik kan hem binnenkort misschien leveren.
De versie die ik krijg kan met 2 spelers P1 en P2 met elk gewoon JAMMA harnes gespeeld worden, dus ook supergun.
Heb jij ook die 'turtles gevraagd' advertentie geplaatst op marktplaats?
Hij is niet goedkoop, dat kan ik je wel vertellen. Ik snap zelf niet waarom omdat er volgens echt heel veel van zijn gemaakt, maar ja. Wellicht dat bijna niemand die game wegdoet. Iedereen is er zo'n beetje mee opgegroeid.
Ik houd je op de hoogte.


Je heb pm :wink:
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 10:07

Weet iemand of ik de dip settings ook via de mak supergun kan regelen?
Ben namelijk niet echt op de hoogte van dip settings, en las ook ergens dat je het spel ermee kunt verkloten.
Eigelijk wil ik gewoon weten of ik via de mak ook de credits en 1 of 2 player kunt starten, moeilijkheidgraad regelen, etc.

Hier even de pcb,

Image

Mischien zijn er ergens duidelijke handleidingen te vinden?
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Mar 03, 2007 10:24

Ik heb 2 superguns en op beide zitten 1P en 2P start. Ook kun je er voor beide players credits in 'gooien' dmv een knop op de sg zelf. Verder zit er een service button op waarmee je in de dip setting kunt van bv mvs games. Dit werkt ook bij mijn NGH64 board dus ik neem aan ook bij pcb's.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 10:39

Dat hoop ik eigelijk zelf ook wel :wink:
Bij mijn super gun zitten ook 1/2 player start/coins/en mvs settings, dus hebben waarschijnlijk dezelfde sg.
Toch iemand de reageert op m'n marktplaats andvertentie, eindelijk turtles kunnen bemachtigen, en het is geen bootleg.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Mar 03, 2007 10:49

Die buttons zijn standaar op iedere sg. Ik heb ook draai knoppen om de rgb af te stellen, echt heel scherp en strak beeld :)
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 11:00

Baki wrote:Die buttons zijn standaar op iedere sg. Ik heb ook draai knoppen om de rgb af te stellen, echt heel scherp en strak beeld :)

same here :wink:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Mar 03, 2007 11:38

Nou dan moet je gewoon zonder problemen die pcb kunnen spelen imo. Die bull dat een sg je pcb zou schaden.....tssk. Enige wat een sg doet is een cab nabootsen op je tv. Easy as that. Zelfde jamma loom als in een normale cab. Enige waar je om moet letten is dat sommige boards +5v nodig hebben of andere specifieke board eisen. Ik heb een sg omdat ik neo fan ben en graag de hyper 64 games speel. Uiteraard het rev.2 board ivm dat +5v geneuzel. Heb je btw een 360, die turtles krijgt een xbla release zeer binnenkort. Hoezo vet 4 players online....kan sony nog wat van leren ;)
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 14:27

Nu vandaag weer een pcb binnengekregen en gvd weer geen geluid, teminste vrij zwak.Er zit een soort brom in.Pak ik X-men geen problemen en die kan ik instellen via de sg.
Maar Legoinnaire kan ik niet direct instellen via de sg, voordat hij aangaat moet ik met de controller bewegen en dan kom ik in het menu.
Snap nu echt niet wat telkens het probleem is met het geluid.
Zet ik de sg op stereo hoor ik niks, zet ik hem op mono dan hoor ik game geluid(poppetje trappen slaan etc.)+een brom geluid erdoorheen.
Heb de contactpunten ook schoongemaakt en geen resultaat.
Waar kan dit nu in hemelsnaam aan liggen?Bedoel dit is de 2'pcb die met geluid gezeik geeft.

Begin nu erg wanhopig te worden... :(
User avatar
wibraman
Active Level:
Active Level:
Posts: 197
Joined: Tue Aug 01, 2006 17:37
Location: Bergen op Zoom

Post by wibraman » Sat Mar 03, 2007 14:36

almighty wrote:Mischien zijn er ergens duidelijke handleidingen te vinden?


Hier een guide :wink:

Trouwens veel moeten betalen of was het een goede prijs?
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 15:06

De prijs is niet verkeerd :wink:
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 17:20

Baki welke sg gebruik jij voor pcb's/jamma.
Die ik nu heb, heeft tot nu toe alleen nog x-men gepakt, de andere 2 beide gezeik met geluid.Heb wel een mono/stereo schakelaar.

Morgen neem ik de sg mee voordat ik turtles koop, geen zin in 3 pcb's niet lekker werken.Bedoel moet wel leuk blijven.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Mar 03, 2007 19:27

Ik heb een custom made sg. Ik wilde 5 buttons ipv de standaard 4 die je normaal hebt met het oog op eventueel een AW aanschaf. Ik heb geen merk ofzo of van een bekende winkel zoals ravengames.co.uk. Ik heb nog nooit gezeik gehad met mijn sg en ik heb er al veel boards aan gehad. MVS, H64, ST-V, Taito F3, Model board van VF3tb. Alles werkte. Enige waarbij ik geluids problemen had was mijn ST-V board maar dat kwam omdat de volume van het ST-V board bijna uitstond. Met pcb's heb ik eigenlijk geen ervaring. Ik heb ook nog een MAK, ook een custom made, maar die geeft minder beeld dan mijn rgb sg. Ook met die MAK had ik nooit problemen.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 03, 2007 19:33

jammer dat je weining ervaring hebt met pcb's, mischien iemand anders hier een tip?
Straks heb ik 2 miskopen, zal toch niet waar zijn :cry:
Morgen neem ik m'n sg mee om turtles eerst te testen want kan er niet nog een pcb bij gebruiken die het weer laat afweten met geluid.
Trouwens als je een stereo tv heb en je pcb is mono(meestel)dan krijg je toch wel gewoon mono geluid en gaat het geluid vaak over 1 speaker?

Iemand anders hier die me mischien verder opweg kan helpen, want ik wil graag wel in de toekomst meer pcb's kopen.

edit: mischien is het mogelijk dat ik bij iemand mijn pcb's test?Beetje in de buurt van Zwolle, wil er rustig een klein uurtje voor rijden :wink:

hier even de game ge-upload, betere info kan ik niet verstreken :wink:
zoals je hoort is er wel in-game geluid, maar er zit een brom/ruis door.
http://www.youtube.com/watch?v=0uhVTrPIZQ0
Post Reply