Zelf weet ik een paar die me altijd bijblijven:
-Street Fighter 2: Dit was echt iets speciaals, het moment dat ik deze kast zag ergens in 91 of 92 (hij stond in de lokale snackbar!) werd ik 2d fighter fan. Het zag er zo heftig uit.. Ik wist niet hoe je die moves uit moest voeren maar ik had er ontzettend veel fun mee. Mijn broer, zijn kameraad en ik hielden niet op over SF2, en hadden we discussies over welke fighter de sterkste was. Ik droomde echt van het bezitten van deze game. Later kwam Hyper en dat is tot de dag van vandaag nog samen met 3s en A3 mijn favo SF.
-Daytona 2: Ok, deze game was ziek! De graphics waren van het niveau dat je in je broek moest plassen (en nog steeds vind ik ze aso vet). En het spel was SCHNNELLL! De brokstukken en vlammende vehikels vlogen letterlijk om je oren en de courses waren ziekelijk, met kermis attracties (zo'n piratenboot) die vlak boven je hoofd langsvlogen en meer. Het is echt een crime dat hier geen console versie van is. Mijn god wat was ik teleurgesteld met Daytona 2001 op de DC; dat was een braaf ritje op Verkeerspark Assen vergeleken met Daytona 2: Battle on the Edge! 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb.
-Tekken 3: Dé tekken ofcourse. Deze heb ik een jaar onafgebroken gespeeld, en het wachten op de PSX versie leek echt een eeuwigheid (onze arcade had deze game dan ook al direct bij release). Had de game al zovaak in de arcade gespeeld dat ik de game door en door kende en dat ik wel kon janken van de PS PAL versie, dit was tevens het moment dat ik PAL van Sony definitief de rug toe heb gekeerd. In de Arcade werden potjes op hoog niveau gespeeld en was het altijd nummertje trekken bij Tekken. Heb de hele transitie doorgemaakt, toen ik begon te spelen was er nog geen enkele time released vechter unlocked... later waren ze er allemaal.
-Crazy taxi: Tja.. dit is zo'n game die in de Arcade toch het aller, allerbest blijft. De DC versie was wel een natte droom (arcade perfect) maar door de makkelijke toegang en gratis play was de lol er te snel af. In de Arcade konden we echt niet stoppen, we hebben deze game een halve zomer zitten spelen, met een halve hernia tot gevolg door die kloterige sit down. Zonde dat die serie zo naar de kloten is gegaan, of eigenlijk hadden ze het bij 1 deel moeten laten. De opvolgers boeien me absoluut niet.
Er zijn er wel meer maar ik laat het hier bij. Ik ben benieuwd jaar jouw favorieten en ervaringen (en emotionele waarde