Nieuw met Arcade in eigen huis?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 01, 2008 13:24

De monitor die er in zit is 15-24 Khz

Om ook 31 khz/VGA erin te krijgen kun je een 'upgrade kit' kopen zoals WeiYa of een nieuwe monitor erin knallen die multisync is. Multisync houdt in zowel 15/24khz, als 31khz optie.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Apr 01, 2008 15:06

Ja je kunt of een nieuw chassis kopen of een nieuwe monitor. Op een astro kun je dus wel alle oude games doen, maar vanaf Naomi hardware heb je een hogere resolutie nodig. Er zijn toch nog duizenden games te spelen op je new astro dus maak je vooral niet druk hierom.
almighty

Post by almighty » Tue Apr 01, 2008 15:11

Naomi is toch nog best te doen op een 24khz of is het dan echt niet om aan te zien?(dus tot 24khz kun je het beste houden bij mvs en pcb's?)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 01, 2008 15:12

Naomi heeft geen hogere resolutie nodig, het is alleen wel veel mooier.
Eigenlijk alleen voor Naomi en Atomiswave heb je een 31khz nodig, of als je natuurlijk je DC o.i.d. erin wil knallen.
almighty

Post by almighty » Tue Apr 01, 2008 15:16

Wil namelijk graag m'n dc erin pleuren en Ikaruga spelen op de New Astro 8)
Kan ik het een beetje vergelijken met een RGB/VGA situatie?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 01, 2008 15:17

Zo zou je het inderdaad heel goed kunnen vergelijken, misschien nog wel erger. Naomi en Dreamcast zijn echt gemaakt voor VGA.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Wed Apr 02, 2008 13:21

Wat is een goede VGA monitor om een DC op aan te sluiten? Los van een arcade kast dus? Want ik heb hier nog een US DC liggen. Maar op mijn LCD TV ziet het er niet uit.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Apr 02, 2008 15:16

Hantarex of gewoon PC screens.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Wed Apr 02, 2008 16:23

ik zou bijna m`n arcade glossary weer uit het stof halen en aanvullen :)

laatste keer ook al geen succes dus hij blijft lekker onder het stof liggen...naast de worldwide arcade map hehehe ook al zo`n goed idee van me. :mrgreen:

zie ik almighty daar even de 1001 posts hebben, lekker bezig
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
almighty

Post by almighty » Wed Apr 02, 2008 16:35

RoOd wrote:ik zou bijna m`n arcade glossary weer uit het stof halen en aanvullen :)

laatste keer ook al geen succes dus hij blijft lekker onder het stof liggen...naast de worldwide arcade map hehehe ook al zo`n goed idee van me. :mrgreen:

zie ik almighty daar even de 1001 posts hebben, lekker bezig


feestje :P
Gaat ook wel snel nu met die astro aktie.
Jer0en

Re: Nieuw met Arcade in eigen huis?

Post by Jer0en » Fri Apr 11, 2008 15:12

Ken wrote:Ik wil weten wie van jullie graag iets met arcade thuis zou willen doen, maar hier niet aan begint om de simpele reden dat je er niets van weet en het allemaal erg moeilijk in elkaar lijkt te steken.

Als er nou mensen zijn die dit graag willen weten zou er natuurlijk een tutorial op de site kunnen komen of alle vragen in deze topic gesteld worden. Dus ben je nieuw met arcade gaming thuis en je wilt er meer van weten reageer dan even.


Ik weet er dus echt helemaal NIKS vanaf maar ik wil wel graag iets met arcade.
Nou past een arcade kast nooit in mijn kamer, maar als ik uit huis ben wil ik wel graag een arcadekast aanschaffen. Kan iemand mij misschien uitleggen waar je op moet letten bij aanschaf. Ik wil dan een arcadekast voor bijv. street fighter en King of fighters. Ik heb echt heel weinig verstand ervan inhoudelijk ook. Ik hoop dat iemand toch mij een beetje uitleg wil geven erover. Waar kan je bijv. het beste zo een arcade kast vandaan halen?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Apr 11, 2008 19:03

check de andere topics hierover in de arcade sectie; daar staat veel uitgelegd en in dat topic kun je dan beter met wat gerichte vragen komen
Post Reply