Arcade in de 21e eeuw

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Arcade in de 21e eeuw

Post by Ken » Thu Jan 11, 2007 19:21

Wat verwachten jullie nog van de arcade in de komende jaren?

Ik heb een video op de frontpage gezet van een zeer coole mech game, go check it out. Ik denk dat steeds meer van dit soort dure machines worden neergezet. Games die niet op een console kunnen worden ervaren zoals in de hal, ik denk dat daarom de arcade in ieder geval in Japan zal blijven overleven.

Pas als online play echt vanzelfsprekend is voor fighting games en alle shmups en racegames fatsoenlijk zouden worden overgeport zie ik de arcade pas echt in de problemen komen. Het is hier echt niet zo dood als velen onwetenden beweren, het is zelfs drukker in de hallen dan ik ooit heb meegemaakt sinds 2001 dat ik hier voor het eerst kwam.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Fri Jan 12, 2007 02:38

Ik zou nix weten, maar zou een nieuwe Street Fighter wel kunne gebruiken.
Image
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Fri Jan 12, 2007 14:03

Kof XII in 2d high rez lijkt me wel wat.
Ben benieuwd naar de Taito X2.

We zien dat veel gamepcb's vervangen worden veredelde PC's.
Dit geeft veel mogelijkheden maar word ook hack/emulatie gevoeliger.
Bovendien wordt de conversie naar PC makkelijker.

Ik hoop dat deze evolutie ook bij eideereen thuis op de PC te merken zal zijn en dat ze straks weer spellen eerst in de hallen uitbrengen.

Giev (more) Cave/SNK Playmore/Capcom/Sega Arcade on PC :P
2d fighting rules
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Jan 15, 2007 14:06

In Japan zal de arcade scene altijd blijven bestaan.
In Nederland heeft de overheid de arcade scene gedood. Bedankt politiek.
Ik denk dat er af en toe nieuwe ideeen worden uitgewerkt en nieuwe leuke licenses sneller een speelbare game krijgen in de arcade.
Ik denk dat er veel met camera's gedaan zal worden ook voor chicks zullen er steeds betere games komen. Ik zal je zeggen; er gaan games komen voor chicks waar wij echt van gaan walgen, hehe.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Jan 18, 2007 09:41

Hoezo heeft de politiek in NL de arcadescene gedood?

Ik hoop persoonlijk niet dat alles de weg opgaat van groter en met meer lampjes etc. Het is natuurlijk wel leuk zoiets als die f355 deluxe en machines zoals die mechgame, maar uiteindelijk gaat het om een plek waar je soortgelijken in levende lijve kan ontmoeten en waar je tegen elkaar kan spelen. Een simpele cab met by SF3 is naar mijn mening even vet als de veel groter en duurdere cabs.
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Jan 18, 2007 09:43

Vandaag weer een paar potjes Mushihime Sama Futari (ver. 1.5) gedaan, wat een schandalig heftige game man.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Jan 19, 2007 11:23

DAY wrote:Hoezo heeft de politiek in NL de arcadescene gedood?

Omdat je voor een videokast dezelfde dure vergunning nodig hebt als voor een gokkast. Ik kan een boek schrijven waarom dat nergens op slaat, maar ik denk dat iedereen dat zelf ook zelf wel kan bepalen.
ne0

Post by ne0 » Thu Jan 25, 2007 20:37

Ik denk zelf dat de toekomst idd niet ligt in de Tekken 7's of Virtua Fighter 9's ofzo, omdat iedereen nu thuis zoveel cpukracht heeft dat je dat ook makkelijk thuis kan spelen. Arcades waren vroeger plaatsen waar je dingen kon spelen die thuis niet konden. Willen arcades blijven bestaan dan zullen ze dat weer moeten bieden, alleen is dat vandaag wat lastiger dus zal het toch meer naar deluxe cabinets toe gaan.

(my humble opinion)
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Jan 25, 2007 22:13

Nou de kracht van de arcade is dat je je tegenstander ziet. Gewoon een potje matten tegen peeps die je niet kent. Je bent er ook eens uit ipv steeds thuis achter je scherm. Maar het zal hier nooit meer een poot aan de grond krijgen. Als je al kijkt hoe fucked up de console scene is...
Post Reply