Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
dexx
Active Level:
Active Level:

Re: Beeld en Geluid presenteert: de Retro Game Experience

Post by dexx » Thu Sep 11, 2014 20:32

dexx wrote:mij zal je niet mislopen, ben er alle dagen.. zal vooral bij mijn units rondhangen :)

En welke zijn dat?[/quote]

de japanese cabs.. :mrgreen: vooral de muziek games die knetterhard gezet heb.
ckong

Post by ckong » Thu Sep 11, 2014 20:38

Wie wil weten wat we vandaag voor opbouw werkzaamheden voor het event hebben gedaan moet zeker even kijken op de Facebook pagina van Eurocade : www.facebook.com/Eurocade
Last edited by ckong on Thu Sep 11, 2014 22:15, edited 1 time in total.
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Thu Sep 11, 2014 21:17

dexx wrote:de japanese cabs.. :mrgreen: vooral de muziek games die knetterhard gezet heb.

Des te luider des te beter!
dexx
Active Level:
Active Level:

Post by dexx » Thu Sep 11, 2014 21:25

cthulhu wrote:
dexx wrote:de japanese cabs.. :mrgreen: vooral de muziek games die knetterhard gezet heb.

Des te luider des te beter!

Correct :mrgreen:
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Thu Sep 11, 2014 21:29

waiwainl wrote:'Aan de deur?' Doet je internet het niet? :-)

Ik heb geen printer thuis meer. Al jaren niet meer. Kan goedkoop printen op mijn werk.
Legaal dan. Als ik voor 15 euro geprint heb gaat dat automatisch van mijn loon af.
Gebeurd om de paar jaar
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Thu Sep 11, 2014 21:48

lorre001 wrote:Geen idee hasan maar toen ik bij eddy de naomi universal ging halen had ie het ook al jouw burgers.
Met zoveel lof kan t alleen maar tegenvallen :p

Nou, dat kun je wel zeggen idd. De lat ligt ondertussen veel te hoog :mrgreen:
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Sep 12, 2014 07:43

Psykick wrote:...wilde jullie alvast bij deze enorm veel succes wensen met deze editie van het RGE. Ik weet dat het enorm veel tijd, moeite en commitment vergt om zoiets in goede banen te lijden, petje af en mijn oprechte respect voor degene die het realiseren.

Zo is 't. Heel veel succes en vergeet er vooral niet van te genieten!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Sep 12, 2014 15:38

+1. De foto's op facebook zagen er goed uit. Mooie setups, en meer ruimte. Succes mannen! En veel plezier!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Sep 12, 2014 15:44

Was het vandaag al een beetje druk?
ckong

Post by ckong » Fri Sep 12, 2014 16:34

Nee, nog niet echt, misschien een paar honderd man speciaal voor ons. Deze dag was ook vooral bedoel studenten van game gerelateerde opleidingen. Er waren een paar klassen en diverse discussie panels en zo. Inmiddels stromen onze binnenlandse en buitenlandse vrienden met cabs binnen. Wordt gezellig vanavond in de hotelbar. :D :D

En morgen.. ... .
ckong

Post by ckong » Fri Sep 12, 2014 16:42

Vanvond in editie NL een onderwerp over videogames
waiwainl
Active Level:
Active Level:

Post by waiwainl » Fri Sep 12, 2014 16:59

Da Dude wrote:
waiwainl wrote:'Aan de deur?' Doet je internet het niet? :-)

Ik heb geen printer thuis meer. Al jaren niet meer. Kan goedkoop printen op mijn werk.
Legaal dan. Als ik voor 15 euro geprint heb gaat dat automatisch van mijn loon af.
Gebeurd om de paar jaar

Ik heb de ticket gewoon op mijn mobiel, werkt net zo goed :-)
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Fri Sep 12, 2014 17:32

ckong wrote:Vanvond in editie NL een onderwerp over videogames

Was een kort maar leuk item...heb nu nog meer zin in morgen, ben er helemaal klaar voor!
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Sat Sep 13, 2014 06:43

Op de app van het ad staan nog een aantal foto's en een verwijzing naar het event.
Veel plezier allemaal.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
waiwainl
Active Level:
Active Level:

Post by waiwainl » Sat Sep 13, 2014 07:15

Nog een leuke review: http://games.fok.nl/special/668412/1/1/ ... ience.html
Jinxz z'n shop wordt ook nog benoemd! En een paar impressie plaatjes - die ik zodirect live ga zien :-)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Sep 13, 2014 21:13

Nog impressies van vandaag?
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Sat Sep 13, 2014 21:33

Was een mooie dag vandaag!!!! Waarbij weer flink gelachen is.
Buiten stond de gametainer van ronnie, met onder andere Mario gp 2, HOTD4, verschillende capcom cutes en taito nesys. Mooi setup, dus het plezier begon buiten al.

Binnen in de hal na de kassa stond jinxz met zijn winkel en een andere retrowinkel. Bij jinxz stonden twee vewlixen, waar we gek genoeg de meeste tijd hebben doorgebracht om een sfIV toernooi te spelen. Verder twee arcadehallen, waarbij in de ene verschillende klassieke cabineten stonden, outrun dlx, HOTD2, mk2. In de andere stonden oude consoles (amiga, Commodore, dreamcast, neo geo cd, super nes, megadrive e.a), daarnaast waren er in die hal id5, chabudai (tafel gooien) en een 'verloren' NAC aanwezig. Vooral het tafel gooien leverde hilarische taferelen op (we hebben een filmpje van een schreeuwende steertmans, op verzoek beschikbaar).

Mijn persoonlijke mening: organisatie en sfeer supervriendelijk en gezellig (leuk om verschillende forumleden te zien waaronder cthulhu en anunaki), duidelijk minder bezoekers en hierdoor wel veel meer ruimte. Indeling beneden vond ik niet handig, vorig jaar stond er meer beneden waardoor het beter was voor de verkopers (meer mensen beneden). Enige minpuntje vond ik het gebrek aan candy's en ik hoop dan ook van harte dat nozomi volgend jaar weer van de partij is :mrgreen:
Image
ckong

Post by ckong » Sun Sep 14, 2014 00:04

Zo, net terug in het hotel. Het was vandaag een geweldige dag, alles liep gesmeerd en we hebben veel mensen kennis laten maken met Retro gamen. Het was wel rustiger dan de zaterdag vorig jaar, we hebben ongeveer 600-700 mensen gehad vandaag. Het was voor ons te mooi weer. :D ik vond dit persoonlijk wel prettig want vorig jaar waren er soms lange wachtrijen bij games, nu kon iedereen overal goed bij.

De kasten van dexx en jinxz hadden veel bekijks en dat leverde vaak mooie gameplay beelden op. Maar de klassieke kasten en consoles trokken ook veel gamers en andere geïnteresseerden, net als de expositie over de pre-mario periode van Nintendo, pixel art en het overzicht van de Lucas Arts games. En bij het optreden van Chiptunes ging het publiek uitzijn dak. 8) Tenslotte had het jeugdjournaal vanavond een erg goed item over The Retro Game Experience, goede reclame voor morgen. Onze Eurocade hal kwam prachtig in beeld en daar zijn we trots op. :P

Na de normale sluitingstijd zijn we doorgegaan met een privé party van ongeveer 70 arcade vrienden en andere relaties, tot een uur of twaalf. Dat was top, gamers onder elkaar. :D :D Morgen alweer de laatste dag, de tijd gaat snel.

Voor foto's, zie de Facebook pagina van Eurocade.

@marcosan, nozomi was wel degelijk aanwezig. Wat dacht je van Jinxz, Dexx, Anunaki, gyruss en ondergetekende. Of begrijp ik je niet goed?

By the way, wat is Darius Burst vet zeg. :D
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Sun Sep 14, 2014 08:25

ckong wrote:@marcosan, nozomi was wel degelijk aanwezig. Wat dacht je van Jinxz, Dexx, Anunaki, gyruss en ondergetekende. Of begrijp ik je niet goed?

Uhm Erik, welke van deze namen is een van de oprichters? Als jullie nu weer de krachten zouden bundelen, dan zou het event nog zo veel vetter zijn geweest. Misschien begrijpen wij elkaar beter wanneer je oktober bij overkill komt kijken, dan krijg je een indruk van wat ik precies bedoel :mrgreen:
Image
ckong

Post by ckong » Sun Sep 14, 2014 09:05

Uhm Marcosan, is nozomi synoniem voor een stuk of 5 leden. Ik dacht het niet, nozomi is een community die uit veel leden bestaat. Het NGC is een initiatief van de oprichters, dus ik denk dat je dat bedoelt. Je haalt twee dingen door elkaar :wink:

En je begrijpt ook nog niet helemaal wat de RGE in houdt, IMO. De RGE is een expositie over retro gamen, het is duidelijk niet bedoeld als een gathering van en voor gamers. Daarvoor hebben we onder andere overkill, Eurocade en andere bijeenkomsten.

Overigens hebben we begin van het jaar al aan de NGC oprichters gevraagd of ze weer willen meedoen aan de 2014 editie, maar zoals eerder al aangegeven is deze samenwerking om diverse redenen niet tot stand gekomen. We weten nog niet of er een volgende editie komt, al dan niet in een andere vorm, maar reken ook in de toekomst niet op een samenwerking, in ieder geval niet met Eurocade. Trouwens, verder inhoudelijke discussies over deze samenwerking zouden alleen gevoerd moeten worden tussen NGC en Eurocade, nozomi als community heeft hier geen rol in.

Game on!
Gyruss
Active Level:
Active Level:

Post by Gyruss » Sun Sep 14, 2014 09:51

waiwainl
Active Level:
Active Level:

Post by waiwainl » Sun Sep 14, 2014 10:15

Gisteren geweest en het was top! Super gezellig, forum lui ontmoet en waarschijnlijk ook langs een hoop gelopen die ik niet van gezicht ken :-)

Bishibashi en de tafel werper waren helemaal te gek.
DariusEx heb ik me zeker 1.5 uur in vermaakt!
Zelfs kostelijk vermaakt met Lunar Lander :-D

Jammer dat ik al om 3u weg moest (verjaardag) :-/

Verbeterpunt voor volgend jaar, als het een expositie moet zijn, dan mis ik voornamelijk:

- achtergrond informatie van de cabs en de retro consoles die er staan
- tijdlijnen
- rode draad in de opzet, nu stond van alles door elkaar

Het was nu echt een goede gathering voor gamers en wanna-be-gamers - wel een echte experience, geen expositie.
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Sun Sep 14, 2014 11:38

Gyruss wrote:Mooi item in het Jeugdjournaal: http://jeugdjournaal.nl/uitzending/avond/2014-09-13

Leuk item...altijd leuk om de mening van kinderen te horen over dit soort spellen.

Was gisteren een zeer geslaagde dag met veel leuke spellen en mensen. Vooral Chabudai Gaeshi (Tafelomsodemieterspel) en Discs of Tron waren geweldig. Dit jaar minder bezoekers, maar wel verhoudingsgewijs meer mensen die specifiek voor dit event kwamen omdat er geen andere expositie gelijktijdig was zoals vorig jaar.
Mooie (luidruchtige) cabs en in de arcadehal keiharde jaren 80 muziek...wat wil je nog meer?
Jammer alleen dat de mensen van de Antiques Game Roadshow geen verstand hadden van de drie Japanse importspellen die ik meegebracht had...gelukkig konden ze toch wel veel achtergrondinformatie over de consoles delen (leuk voor de mensen in de zaal die nog nooit van een AES hadden gehoord...waren er schrikbarend veel overigens).
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sun Sep 14, 2014 12:08

Kon er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar, maar klinkt goed! Iemand nog een bak mooie foto's van het event om te delen?
cthulhu
Active Level:
Active Level:

Post by cthulhu » Sun Sep 14, 2014 12:29

Niet echt mooie foto's maar ik heb er een paar gemaakt voordat ik besloot m'n toestel weer in de auto te leggen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply