Help mij met mijn Arcade Kast..
Re: Help mij met mijn Arcade Kast..
Dit forum staat vol met ideetjes. Check de galerij. Oriënteer je eens, zoals ckong ook al aangaf. Er staat een schat aan informatie hier. Neem dat tot je.
Je kan er een oldschool galaxians of galaga of gaplus ofzo in gooien. Die zijn 1-stick/1-button, maar er zijn vast ook wel anderen, zoals Donkey Kong, Mr. Do! etc.
Als je de monitor draait, kun je er zelfs puzzle bobble in gooien op MVS
Ik zou bij het robot/ruimte spul bljven ivm. het thema van de kast. Galaxians, Galaga, Gyruss.. dat soort spul.
Als je de monitor draait, kun je er zelfs puzzle bobble in gooien op MVS

Ik zou bij het robot/ruimte spul bljven ivm. het thema van de kast. Galaxians, Galaga, Gyruss.. dat soort spul.

Ik zat te denken aan Gauntlet, die heb ik vroeger zoooo vaaak gespeeld in de arcade hal op de kermis. Is naar mijn weten ook 1-stick/1-button toch?
EDIT - 2 buttons, fire/magic..
EDIT - 2 buttons, fire/magic..
gauntlet is wel een classic
zie m niet heel vaak voorbij komen
zie m niet heel vaak voorbij komen
- d
- Active Level:
Niet echt een top titel, maar je zou deze er in kunnen gooien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_Robo-Kid
Past wel!
http://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_Robo-Kid
Past wel!
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
je kunt toch het paneel vervangen door een paneeltje met meer buttons?
Of je boort er een gat bij maar dan is j kast niet meer origineel, zou ik niet doen.
Er zijn zoveel mooie klassiekers met slechts 1 button. Ik zou bijvoorbeeld Time Pilot aanraden, een heerlijk spel vind ik, enorm verslavend, mijn kids blijven het spelen.
Of je boort er een gat bij maar dan is j kast niet meer origineel, zou ik niet doen.
Er zijn zoveel mooie klassiekers met slechts 1 button. Ik zou bijvoorbeeld Time Pilot aanraden, een heerlijk spel vind ik, enorm verslavend, mijn kids blijven het spelen.
iemand gedacht aan j pac en mame???
gr robert
gr robert
retrocab wrote:iemand gedacht aan j pac en mame???
gr robert
Wat is dat precies?
En stel ik wil zoiets als dit in die kast hebben,
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
Dit is een heel ander systeem als wat ik al heb, moet ik hier veel voor aanpassen?
Je moet in ieder geval de pinout van de dikke connector hebben waar nu de defecte pcb op zit, en die vervangen of ombouwen met een verloopje naar een female JAMMA 28-pins (56) connector. Daarna kan je er een hele lading Jamma-compatible games in drukken, waaronder dat multibordje.
Om je aan de goede pinout te helpen is een grote highres-foto van de game wel handig, alsmede dat verloopje wat er aan vast zit, zodat we kunnen zien waar welke kabel heenloopt
Om je aan de goede pinout te helpen is een grote highres-foto van de game wel handig, alsmede dat verloopje wat er aan vast zit, zodat we kunnen zien waar welke kabel heenloopt

Je bedoeld van de game die er nu in zit? Ik zal van het weekend overal even scherpe foto's van maken.
Maar sommige borden hebben een VGA aansluiting, deze kan ik dan niet gebruiken voor de crt die er nu in zit toch?
Maar sommige borden hebben een VGA aansluiting, deze kan ik dan niet gebruiken voor de crt die er nu in zit toch?
VGA is 31Khz en dat gaat nooit werken op je monitor, tenzij het geconverteerd wordt door een stukje hardware. Jamma standaard verwacht 15Khz video signaal.
De 60-in-1 die je linkte heeft zowel Jamma(15Khz) als VGA output.
Als je een Jamma female stekker aan je cab flanst, dan kan die 60-in-1 er zo in.
Monitor afstellen, en je bent klaar.
Edit: De PCB lijkt een bootleg, zonder de dikke heatsink op de sound amp.
Het origineel staat hieronder, en jou bordje lijkt een 1:1 kopie, waarbij ik gok dat de pinout ook 1:1 is.

Ergo, kwestie van jamma stekkertje solderen en u bent er klaar voor
De 60-in-1 die je linkte heeft zowel Jamma(15Khz) als VGA output.
Als je een Jamma female stekker aan je cab flanst, dan kan die 60-in-1 er zo in.
Monitor afstellen, en je bent klaar.
Edit: De PCB lijkt een bootleg, zonder de dikke heatsink op de sound amp.
Het origineel staat hieronder, en jou bordje lijkt een 1:1 kopie, waarbij ik gok dat de pinout ook 1:1 is.

Ergo, kwestie van jamma stekkertje solderen en u bent er klaar voor

Bedankt voor de tip! Heb je een link van zo'n kabeltje die ik nodig heb?
Die zal je aan de hand van de pinout van deze PCB zelf moeten maken; of laten maken.
Afgaande op deze foto:

Ik ga er vanuit dat dit verloopje wat nu los is, in een stekker in je kast schuift.
Je moet dan een 28/56 jamma connector kopen, en de draadjes van de pcb los solderen. Daarna zet soldeer je de jamma connector aan de draadjes vast, en klaar.
Als je dit niet aandurft of kunt, wil ik eventueel ook wel een avondje solderen.
PCB met gesoldeerd verloopje naar mij sturen, krijg je een jamma verloopje terug. Als je de pcb maar met verloop heel laat dan kan ik een heel eind komen.
Verzendkosten terug zouden goedkoop zijn als je me de pcb doneert voor spare parts, het is geen zeldzaam ding en bootleg, niet veel waard. Jamma verloopje past zo in een dikke envelop door de brievenbus. Stuur mij een PM als je dit wat lijkt

Ik ga er vanuit dat dit verloopje wat nu los is, in een stekker in je kast schuift.
Je moet dan een 28/56 jamma connector kopen, en de draadjes van de pcb los solderen. Daarna zet soldeer je de jamma connector aan de draadjes vast, en klaar.
Als je dit niet aandurft of kunt, wil ik eventueel ook wel een avondje solderen.
PCB met gesoldeerd verloopje naar mij sturen, krijg je een jamma verloopje terug. Als je de pcb maar met verloop heel laat dan kan ik een heel eind komen.
Verzendkosten terug zouden goedkoop zijn als je me de pcb doneert voor spare parts, het is geen zeldzaam ding en bootleg, niet veel waard. Jamma verloopje past zo in een dikke envelop door de brievenbus. Stuur mij een PM als je dit wat lijkt

De PCB inclusief verloopje is binnen, en ik heb een voorlopige pinout gemaakt.
De kant die de kast verwacht in de connector is nogal apart. Wellicht herkend iemand hem?
De kant die de kast verwacht in de connector is nogal apart. Wellicht herkend iemand hem?
Code: Select all
PARTS SOLDER CPARTS CSOLD
GND GND GND GND
GND GND +5 +5
GND GND +12 X
SP+ SP- x X
P1RT P2RT x X
P1LT P2LT x X
P1UP P2UP SYNC RED
P1DN P2DN x GREEN
P1S1 P2S1 GND BLUE
P1S2 P2S2 SP+ X