Het was crazy druk de laatste tijd en vooral omdat de contents van de loods eindelijk beschikbaar werden. Advocaten, curatoren etc. etc. Het had dus erg veel voeten in de aarde.
Lang verhaal kort, vorige week begonnen met het cherry-picken van de stuff in de loods.
Je zult niet geloven in wat voor een toestand veel van de stuff verkeerde. Het was voornamelijk afhankelijk van de plek waar het stond in de loods. Sommige plekken waren verlicht en droog, andere waren donker en nat.
De ergste plek was de loods achterin. Je moest door een binnenplaats waar een Poolse bovenbewoner z'n hond uit liet, een berg grind voor de roldeur, water op de vloer als je binnenkomt, schimmel op ongeveer alles dat je ziet, een mercedes met lekke banden die een binnendeur blokkeerde waar de 'goodies' achter stonden. Een ramp dus. Maar gewoon ff handjes uit de mouwen, klauwhamer gereed, deurscharnieren eruit geslagen, pad gemaakt om de mercedes heen, pad gemaakt door het gravel, bedekt met planken om de pompwagen overheen te kunnen trekken en voila. Everyday job

De spullen in die ruimte waren er behoorlijk aan toe zoals je kunt begrijpen. Gelukkig stonden daar de mindere spullen. Daar stonden voornamelijk oude jukeboxen die zowiezo niet erg veel waard waren. Het voelde bijna als een soort charity om ze te helpen de spullen daar weg te halen.
Een vriend van me wou altijd al een jukebox, was vroeger timmerman en werkt nu als CNC'r bij een metaalbedrijf dus hij was blij om te horen dat hij een project kon krijgen uit die ruimte. Zolang ie maar een mondkap gebruikt en mij niet aansprakelijk stelt voor een longziekte vind ik het best

De andere ruimte was ver achterin de 1e loods, had geen verlichting, geen elektra, stervens koud en had water op de vloer. Daar stonden de 'work in progress' flipperkasten en de Sega megatech's.
Gelukkig hadden we ergens een flipperkast karretje gevonden die je gemakkelijk onder de flipper kon zetten om zo de flipper met poten en al te kunnen verplaatsen. Dat scheelde uren werk. Eén voor één hebben we daar 3 flippers en 2 Mega techs vandaan gehaald.
"Gelukkig" waren ondertussen m'n schoenen behoorlijk naar de knoppen waardoor ik letterlijk naast m'n schoenen liep

Het gevolg was dat ik het genoegen had om het jarenlange stilstaande water te mogen opnemen met m'n sokken... lekker.
Als laatste was de voorste loods aan de beurt. Daar stonden de mooiste snoepjes. Een Coca Cola Vendo 110, Wurlitzer jukebox, 4 mooie flippers, Neo Geo cab, Space Tactics etc.
D'r stond zoveel crap onder dozen etc. dat het totaal niet opviel dat er een leger vrachtwagen in de hoek stond, strandbuggy in de andere hoek en Hasan een Harley Davidson motor vond zonder dat de eigenaar enig idee had van het bestaan ervan... te bizar.
Uiteindelijk hebben we in 2 ritten de hele boel weggehaald en staat er nog een nieuwe onderhandeling tussen mij en de laatste goodies.
De score nu is:
4 Jukeboxen van Atari, wurlitzer en Rock Ola
7 flipperkast. Jackbot, Twilight zone, Fishtales, Junkyard, The Shadow, Bugs bunny en Road Show.
1 Coca Cola Vendo 110 vending machine uit de 50's
1 Rotary merchandiser uit 1940 (soort klassieke bulldozer machine)
Centipede
2 Sega mega techs met 12 cardridges totaal
Space tactics
en een afschuwelijk cocktail gedrocht
Hier wat foto's:
Vendo 110 in perfecte staat:

Rotary Merchandiser:

Wurlitzer 1015 waarvan de plastic behoorlijk aan vervanging toe zijn:

De twilight zone flipperkast before:

After:

Fishtales flipperkast:

Jackbot:

Bugs Bunny Birthday Ball before:

Junkyard flipper heeft gewoon maar 600 credits op de teller... :

Roadshow:

The Shadow before:

M'n oneindige dank aan Hasan voor het helpen sjouwen en Mart voor z'n geweldige advies m.b.t. de restauratie van de flippers!!!