Vraagje: Beste arcade cabinet voor Cave shooters?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
jiggymf

Re: Vraagje: Beste arcade cabinet voor Cave shooters?

Post by jiggymf » Wed Jan 11, 2012 21:15

Rorsach wrote:
ahfoen wrote:Wat maakt de new net city zo goed in vergelijking met de andere cabs? :D

Het Toshiba pure flat screen (tri-sync) en de cab is gewoonlijk zowel JVS als JAMMA. Het uiterlijk/ombouw is precies hetzelfde als de Naomi Universal.

Dat is niet helemaal waar, er zitten wel wat kleine verschillen in de nnc's vergeleken met een naomi universal bijvoorbeeld (ook kwa hardware in de cab en afwerking).
De wiring van een NNC is volgens mij gewoon JVS, en niet jvs+jamma, maa dat weet ik niet zeker (nooit op gelet eigenlijk)

Maar de basis is inderdaad dat in de meeste nnc's zowat de beste crt monitor die te krijgen is zit, een Toshiba Pure Flat.
Daarbij is de art naar mijn mening ook een rede dat je zo'n cabinet wilt, (mits geen repro), hele mooie art met chroom erin verwerkt.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Jan 11, 2012 23:07

Ik zou eens goed nadenken wat je precies wilt gaan spelen en een moederbord als MVS of CPS2 overwegen om een beetje gewend te raken aan alles en een beetje te kunnen testen voordat je 1 game grijs gaat spelen. Zou imo zonde zijn.
ahfoen
Active Level:
Active Level:

Post by ahfoen » Thu Jan 12, 2012 12:00

yup yup, ik zal goed over na moeten denken. Zelf heb ik veel shmups op mijn xbox , maar uiteindelijk speel ik toch alleen maar dodonpachi of senko no ronde Duo. Dus ik denk dat het dat wordt. Pink Sweets is ook nog een mogelijkheid, best nice :D
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Thu Jan 12, 2012 12:57

Zelf gebruik ik mijn cave shooters op een supergun met vga converter op een lcd screen
Werkt prima
:D
ahfoen
Active Level:
Active Level:

Post by ahfoen » Thu Jan 12, 2012 14:34

@beau... Wat is een supergun?? :D

@Rorsach... Hoeveel heeft de Pink Sweets gekost???

Weten jullie trouwens waar ik het beste Cave PCB's kan importeren??
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Jan 12, 2012 14:38

[offtopic: ahfoen - Ja, de koop gaat nog door. je krijgt nog PM]

ahfoen wrote:@beau... Wat is een supergun?? :D

Een opzet om JAMMA PCB's op een normale TV te spelen met een controller van bv. een NeoGeo of PS1/2.

Weten jullie trouwens waar ik het beste Cave PCB's kan importeren??

Wachten tot er één langskomt op shmups, AO of alhier. Eventueel nog via excellentcom.
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Thu Jan 12, 2012 14:47

Een supergun is een apperaat waarmee je een jamma pcb kan aansluiten
Op je tv. Je hebt verschillende soorten kan via scart of vga
Cave pcb, worden wel op verschillende forums aangeboden
Excellent.com kan je ook kijken
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Jan 12, 2012 15:06

ahfoen wrote:Weten jullie trouwens waar ik het beste Cave PCB's kan importeren??

Koop een Japanse Xbox 360 en zet deze in je cab en bespaar jezelf ten eerste veel geld en ten tweede een slechte investering (value van Cave boards daalden het afgelopen jaar als een oude onderbroek).
ahfoen
Active Level:
Active Level:

Post by ahfoen » Thu Jan 12, 2012 15:12

@beau... Thx voor uitleg

@ken... ik heb al een ntsc-j xbox360 slim... Had eentje meegenomen toen ik op vakantie was in Hong Kong. Ook heb ik bijna Cave en G.Rev Shmups in mijn kast staan (wel ik net muchi muchi pork/pink sweets moeten verkopen voor cab funding :D )...
goatboy

Post by goatboy » Thu Jan 12, 2012 15:18

Ken wrote:
ahfoen wrote:Weten jullie trouwens waar ik het beste Cave PCB's kan importeren??

Koop een Japanse Xbox 360 en zet deze in je cab en bespaar jezelf ten eerste veel geld en ten tweede een slechte investering (value van Cave boards daalden het afgelopen jaar als een oude onderbroek).

Prijs van Cave PCB's fluctueren constant. Vooral eerste generatie Cave stijgt nog steeds in prijs. PGM (2e generatie Cave) en SH3 (3e en 4e generatie Cave) PCB's zakken inderdaad wel iets. De beste plek om PCB's te scoren is nog steeds de fora. Als je importeerd vanuit China of Japan dan betaal je vaak een hoofdprijs en het risico van extra invoer/douane kosten. Tis ook een kwestie van geluk hebben.

Wel een goede tip van Ken om misschien eerst een X360 in een cab te hangen voordat je rigoreus PCB's gaat aanschaffen. Maar vindt persoonlijk dat een Cave PCB nooit een miskoop is trouwens. ;)

Maar originele Cave PCB's op een LCD spelen is echt uit den boze. Dan kun je net zo goed voor de ports gaan, Sorry Beau. ;)
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Thu Jan 12, 2012 15:51

Ik moet zeggen henk het beeld is zeker niet slecht
ik had liever een cab gehad
Alleen ik wou een cab en mijn vrouw een crosstrainer
Dus tossen ik verloor helaas :cry:
Post Reply