Arcade minds: geeft uw mening!
Ik heb ong. 6 jaar geleden mijn (veel te dure) New Astro City gekocht bij Arcade Rick in duitsland. Ik heb er veel voor moeten verkopen waaronder mijn Neo Geo Aes (die ik vlak na de release had aangeschaft) + 30 games , Game & Watch verzameling , Radiant Silvergun etc. om het te kunnen bekostigen.
Maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Arcade is en blijft voor mij het echte werk. En ik geniet alleen al van de vormgeving van de japanse cabs en kan ook net zoals zovelen hier de cab aanzetten en dom naar het scherm staren en genieten.
Ik heb inmiddels wel weer een Neo Geo Aes aangeschaft, maar toch speel ik deze spellen liever op mijn cabs. De Neo Geo staat er gewoon voor zijn Aesthatics zeg maar.
Ook ben ik een zeer groot Street Fighter fan en het spelen van de console poorts van deze spellen voelen niet als echt. De arcade versies zijn de real deal.
Maar ik heb er geen moment spijt van gehad. Arcade is en blijft voor mij het echte werk. En ik geniet alleen al van de vormgeving van de japanse cabs en kan ook net zoals zovelen hier de cab aanzetten en dom naar het scherm staren en genieten.
Ik heb inmiddels wel weer een Neo Geo Aes aangeschaft, maar toch speel ik deze spellen liever op mijn cabs. De Neo Geo staat er gewoon voor zijn Aesthatics zeg maar.
Ook ben ik een zeer groot Street Fighter fan en het spelen van de console poorts van deze spellen voelen niet als echt. De arcade versies zijn de real deal.
1150 euro incl. MVS boardje met Metal Slug 5, toendertijd was er geen enkele andere mogelijkheid een Japanse cab naar Nederland te halen. Zag vandaag met Hasan dat die idioot weer bezig is.
http://rikko-amuze.com/
Ken wrote:1150 euro incl. MVS boardje met Metal Slug 5, toendertijd was er geen enkele andere mogelijkheid een Japanse cab naar Nederland te halen. Zag vandaag met Hasan dat die idioot weer bezig is.
Hij is al ruim een jaar bezig. Zie mijn eerdere post: http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?p=26900#26900
Moet je nu geen zaken meer mee willen doen. Heb er in het verleden ook wel eens aan gedacht een Naomi bij hem te bestellen. Was ook onbetaalbaar. Uiteindelijk gewacht tot de prijzen op EBay wat zakten.
Om maar even bij de prijs van 1150 te blijven, dat was in guldens inderdaad de prijs voor de saturn bij release. In het kader van goede herinneringen, weet ik nog dat eenvriend van mijn broer een saturn had gekocht (onmogelijk voor ons zelf voor die prijs) dat hij me opbelde, de telefoon voor de tv hield, en ik hoorde: "gentlemen, start your engines!" hij had hem dus echt, met de stoerste game uit de arcade die tij; daytona!! toen ik het later zag, daytona in de huiskamer, was dat een bijzonder moment, nooit zoiets gaafs gezien! Dat heb ik daarna niet meer gehad helaas, dat was echt een omslagpunt.
ruderudie wrote:..was dat een bijzonder moment, nooit zoiets gaafs gezien! Dat heb ik daarna niet meer gehad helaas, dat was echt een omslagpunt.
Haha! Geweldig!
Ik heb meerdere van dat soort momenten zelf beleefd:
NeoGeo AES voor iets van 1200 gulden, met Last Resort van 450 gulden. In de huiskamer, geluid keihard aan. Iedereen met z'n ogen kwijlend naar het scherm kijkend

Allereerste PS1 gekocht: 1300 gulden: "Riiiiiiidge Racerrrr!!!"

Ook nog warme gevoelens bij de Dreamcast. Ook meer dan 1000 gulden voor neergeteld. Soul Calibur bijna een uur op attract gehad *drool*
Ja de Euro DC, maar de Japanse destijds ook 1799 florijnen voor betaald aan de Future Zone in Rotterdam met Virtua Fighter 3TB, was toen echt te bizar, maar ik was nog niet enorm onder de indruk, omdat ik gewoon niet zo'n VF fan ben. Dat was wel anders toen ik een mijlpaal in mijn leven bereikt toen ik voor 249 gulden Sonic ging halen en die in mijn Dreamcast stopte!!!
Ik dacht dat ik gek werd, fantastisch!!

Psykick wrote:Ja de Euro DC, maar de Japanse destijds ook 1799 florijnen voor betaald aan de Future Zone in Rotterdam met Virtua Fighter 3TB, was toen echt te bizar, maar ik was nog niet enorm onder de indruk, omdat ik gewoon niet zo'n VF fan ben. Dat was wel anders toen ik een mijlpaal in mijn leven bereikt toen ik voor 249 gulden Sonic ging halen en die in mijn Dreamcast stopte!!!![]()
Inderdaad!! Ik wist het bedrag niet meer. Was nog iets meer dan 1000 gulden

En mijn NeoGeo AES ook trouwens. Toen heette het nog Game World (wie weet het nog? 2e middellandstraat in Rotterdam, boven zo'n vaag bedrijfje dat spullen naar Suriname stuurt voor je). Leuke achtergrond: Rishi Kartaram is de man achter Game World en FutureZone. Intussen miljonair, en een tijdje geleden te zien in Secret Millionaire: http://www.rtl.nl/xl/#/a/183915
Psykick wrote:Ja de Euro DC, maar de Japanse destijds ook 1799 florijnen voor betaald aan de Future Zone in Rotterdam met Virtua Fighter 3TB, was toen echt te bizar, maar ik was nog niet enorm onder de indruk, omdat ik gewoon niet zo'n VF fan ben. Dat was wel anders toen ik een mijlpaal in mijn leven bereikt toen ik voor 249 gulden Sonic ging halen en die in mijn Dreamcast stopte!!!![]()
Kreeg de Japanse Dreamcast op release opgestuurd uit Japan met de What's Shenmue? demo disc. Wat een hardcore shit. In de maanden daarna elke keer 250-280 gulden moeten uitgeven voor Sonic, Sega Rally 2, Resident Evil Code Veronica, Soul Calibur, Crazy Taxi, Virtua Striker 2....tering wat is daar veel geld doorheen gegaan destijds, worth every penny.
Game World Middellandstraat
Die hebben voor mij op die bovenkamer een Snes Arcade stick in elkaar gezet voor Streetfighter 2 , was 300 Gulden en met echte Happ onderdelen en SF 2 Art
Mijn Snes kocht ik Japans Import in de Kalverstraat Amsterdam bij GamesRfun onder de BartSmit , was de hoofdprijs maar ik had hem dan ook als eerste met Mario World , Pilot Wings en F-Zero .
Ik heb ook ooit met m'n gekke kop een Atari Jaguar Pre ordered bij game World maar gelukkig kreeg ik mijn geld terug want ze gingen hem uiteindelijk niet leveren .

Die hebben voor mij op die bovenkamer een Snes Arcade stick in elkaar gezet voor Streetfighter 2 , was 300 Gulden en met echte Happ onderdelen en SF 2 Art

Mijn Snes kocht ik Japans Import in de Kalverstraat Amsterdam bij GamesRfun onder de BartSmit , was de hoofdprijs maar ik had hem dan ook als eerste met Mario World , Pilot Wings en F-Zero .
Ik heb ook ooit met m'n gekke kop een Atari Jaguar Pre ordered bij game World maar gelukkig kreeg ik mijn geld terug want ze gingen hem uiteindelijk niet leveren .
On topic nu weer over de teloorgang van Almighty's arcade!
Over launch days memories gaan we hier verder:
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=2999
Over launch days memories gaan we hier verder:
http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=2999
Goed plan; ik denk dat Almighty er wel op terug komt uiteindelijk. Want hoe kun je anders nog ooit je favoriete game Killer Instinct spelen, behalve de crappy snes versie
? En wat te denken van alle andere vette games waar nooit een (goede) port van is gemaakt zoals alien vs predator (en veel andere brawlers zoals X-men, CvD etc)?

ruderudie wrote:Goed plan; ik denk dat Almighty er wel op terug komt uiteindelijk. Want hoe kun je anders nog ooit je favoriete game Killer Instinct spelen, behalve de crappy snes versie? En wat te denken van alle andere vette games waar nooit een (goede) port van is gemaakt zoals alien vs predator (en veel andere brawlers zoals X-men, CvD etc)?
Denk het ook wel en gaan voorlopig in opslag naar boven, staan niet in de weg en sommige games hebben nooit geen goede port gehad.
Double Dragon, Turtles en idd KI.
Veel vragen gehad maar prijzen te hoog dus dan hou ik ze maar.Ga ze echt niet gedkoop van de hand doen want dan weet ik zeker dat ik spijt krijg.
Tja misschien (weer

Komt denk ook dat ik gewoon echt weinig tijd heb en mijn gezin + mijn dochter staan op nummer 1, wie weet straks weer meer tijd over en dan kan het altijd weer van pas komen.
almighty wrote:Tja misschien (weer) te snel een topic gemaakt.
Komt denk ook dat ik gewoon echt weinig tijd heb en mijn gezin + mijn dochter staan op nummer 1, wie weet straks weer meer tijd over en dan kan het altijd weer van pas komen.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid.
Way to go Marc.

Tja wat betreft arcade, heb al eens eerder wat spul gehad vnl lange tijd geleden bij m'n ouders. Heb nu 1 cab die ik binnenkort ga cleanen en daar rustig de tijd voor nemen. Ben gewoon al een hele tijd m'n cash kwijt aan verhuizing en verbouwing, en m'n tijd ook wel.
Arcade is voor mij niet veel anders dan m'n gitaar. Soms hangt ie weken stof te vangen aan de muur en soms speel ik er uren per dag op. Zo ook met nozomi, soms check ik het meerdere keren per dag ook vanaf m'n werk en soms een tijd wat minder (zoals nu). Niks mis mee, tenminste voor mij werkt het.
Burgerking vind ik ook lekker, maar niet 3x daags het jaar rond. You get my drift
Arcade is voor mij niet veel anders dan m'n gitaar. Soms hangt ie weken stof te vangen aan de muur en soms speel ik er uren per dag op. Zo ook met nozomi, soms check ik het meerdere keren per dag ook vanaf m'n werk en soms een tijd wat minder (zoals nu). Niks mis mee, tenminste voor mij werkt het.
Burgerking vind ik ook lekker, maar niet 3x daags het jaar rond. You get my drift

zucht... ik heb na het lezen van deze GAVE verhalen dat arcade gevoel weer HELEMAAL in me zitten
ik heb nog 2 foto's gevonden waar ik 8 jaar was en, ja hoor.. bij de ene foto PAPERBOY aan het spelen was, en de andere foto waar ik en m'n broer ROADBLASTERS (zonder geld) aan het bewonderen was.. de graphics enzo..
de goeie ouwe tijd.. ik mis het op dit moment wel heel ERG

ik heb nog 2 foto's gevonden waar ik 8 jaar was en, ja hoor.. bij de ene foto PAPERBOY aan het spelen was, en de andere foto waar ik en m'n broer ROADBLASTERS (zonder geld) aan het bewonderen was.. de graphics enzo..

de goeie ouwe tijd.. ik mis het op dit moment wel heel ERG

Om even terug te blikken naar het prille Arcade begin :
http://web.me.com/andre.huijts/Arcade_42/Video.html
Beetje amateuristisch geheel maar ook leuke stukjes !
Casey120 wrote:Om even terug te blikken naar het prille Arcade begin :
wow, HEEL vet!! ik kan em alleen niet goed bekijken vanwege die ruk download snelheid hier

EDIT: gezien, leuke video