Nieuwe zending Candy cabinets RKLOK

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 19, 2009 12:54

Dat was wel te verwachten als je de reakties alleen al op AO ziet. :) Dus vanwege de druk heb je deze prijzen toegevoegd?

Sommige prijzen zijn wel ok hoor maar dacht ergens gelezen te hebben dat dit gebaseerd zou zijn op prijs / kwaliteit verhouding. Daarom.

edit: Maar zie ook tussen de voorwaarden staan als de cab in zeer slecht staat is je je terug kunt trekken.
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Thu Nov 19, 2009 12:59

Klopt inderdaad, de cabinets waar prijzen bij staan voldoen zeker aan de voorwaarden zoals gesteld..
Image
ne0

Post by ne0 » Thu Nov 19, 2009 13:02

Ik moet zeggen in ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta ronnie wat betreft de pm's emails en weet ik het wat. Sterkte 8)
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Thu Nov 19, 2009 13:21

ne0 wrote:Ik moet zeggen in ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta ronnie wat betreft de pm's emails en weet ik het wat. Sterkte 8)

:) thanks...
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Nov 19, 2009 22:49

Weer een superactie, en niemand hier moet vergeten hoe bijzonder het is dat dit daadwerkelijk gebeurd. Shit een paar jaar geleden kon je hier alleen maar van dromen en zat iedereen nog op zijn woody te hengsten!

Ik ben helaas bij het opgeven van mijn voorkeur uitgegaan van een lagere prijs voor de neo, vooral ook daarom voor de cab gekozen. Gezien zijn leeftijd ed verwachtte ik dat deze cab onder de prijs van een astro zou liggen, maar helaas. Ik ga mijn best doen Ronnie, we zien je in januari weer om de cabs in levende lijve te zien.
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Thu Nov 19, 2009 22:56

ruderudie wrote:Weer een superactie, en niemand hier moet vergeten hoe bijzonder het is dat dit daadwerkelijk gebeurd. Shit een paar jaar geleden kon je hier alleen maar van dromen en zat iedereen nog op zijn woody te hengsten!

Ik ben helaas bij het opgeven van mijn voorkeur uitgegaan van een lagere prijs voor de neo, vooral ook daarom voor de cab gekozen. Gezien zijn leeftijd ed verwachtte ik dat deze cab onder de prijs van een astro zou liggen, maar helaas. Ik ga mijn best doen Ronnie, we zien je in januari weer om de cabs in levende lijve te zien.

De hoogte van de prijzen heeft niets te maken met de leeftijd van de cabs
Het bepalen van de prijzen doe ik alleen aan de hand van de in Japan betaalde prijzen en daar geldt ook , hoe zeldzamer de cabinet hoe duurder, de cabs die nu komen zijn allemaal vrij lastig en sommige zelfs bijna onmogelijk te scoren en dus prijziger.
Vooral de Aero Tables in deze zending zul je niet snel weer terugzien in een zending.
Image
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Sat Nov 21, 2009 16:55

RudeRudie en Pooyan, graag ff een reactie op een net gestuurde PM

thnx!
Image
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Mon Nov 23, 2009 10:36

Beste mensen,

Ik sta een beetje verbaasd over de diverse opmerkingen over de prijzen van de cabs.
Ik krijg het idee dat sommige mensen denken dat de cabinets in Japan aan de weg staan te wachten om te worden opgehaald en niet helemaal beseffen wat er allemaal geregeld moet worden voordat ze hier zijn.
ik quote toch ff een ractie van 1 van de AO mensen die dit ook gedaan hebben :
by grantspain » 21 Nov 2009, 10:59

this must have been some serious hard work getting all these cabs together,congrats-i tried to do something similar but my agent in japan is ****

Een zending als deze is absoluut niet te vergelijken met een groupbuy van 1 en dezelfde cabs.
De aankomende is een zending waarbij de cabinets vanuit diverse plaatsen uit heel Japan komen. Dus te maken met lokale shipping,handling opslag enz enz.

De prijs van een cabinet heeft niets te maken met de leeftijd, maar veel meer met de verkrijgbaarheid.
Wie had bv ooit gedacht dat er een paar Sega Aero Tables in ons kikkerlandje verkrijgbaar zouden zijn. (wat zelfs in Arcadelanden als UK en Frankrijk er uniek blijkt te zijn, gezien het aantal reserveringen)
Ik zie wel een duidelijk verschil in UK , duitsland en Frankrijk met het enthousiasme voor de wat zeldzamere cabinets als deze , dan de reacties in Nederland

Jullie kunnen ervanuit gaan dat de prijzen absoluut voor een een deel liefhebbersprijzen zijn , maar ook om volgende akties/events te blijven kunnen doen.
Image
goatboy

Post by goatboy » Mon Nov 23, 2009 11:11

Jammer dat je een beetje teleurgesteld bent in ons. Het was ook wel te verwachten dat er meer reakties uit het buitenland zouden komen dan vanuit dit kleine gezelschap gezien het aanbod. Ik zie het al gebeuren dat al dit moois naar het buitenland vertrekt. :(

De meeste van ons hebben al 1 of meerdere cabs en dit liefhebbers groepje is toch wel beperkt. Denk dat we ons ook niet helemaal realiseren wat de zeldzaamheid aangaat wat sommige cabs betreft. Dit merk je natuurlijk pas als je er echt naar op zoek bent.

Denk dat we pas realiseren dat dit erg uniek is als jij 'Ronnie' bijvoorbeeld helemaal stopt met het importeren van cabs. Oftewel we zijn een beetje verwend door het constante aanbod denk ik. Denk ook dat ik voor iedereen spreek dat we je harde werk en inzet voor de arcade scene ook erg waarderen!

En Ronnie, Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat veel mensen wel interesse hebben maar gewoon de cash of ruimte niet hebben en dat is wel frustrerend als je al dit mooi voorbij ziet komen. :)

Hulde aan Ronnie! :D

ps. Hoop dat er nog wel wat overblijft voor straks want mezelf kennende sla ik altijd later toe. :wink:
ckong

Post by ckong » Mon Nov 23, 2009 11:39

rklok wrote:Ik zie wel een duidelijk verschil in UK , duitsland en Frankrijk met het enthousiasme voor de wat zeldzamere cabinets als deze , dan de reacties in Nederland

Dat is logisch, ten eerste zijn het landen met veel meer inwoners, en dus ook een veel grotere arcade community. Ten tweede is met name de community in Frankrijk en Engeland al 'veel' langer bezig in de japanse cab scene. Veel mensen daar hebben al een tijdje een 'gewone' cab en willen nu iets bijzonders er bij. Hier in Nederland zijn we al blij dat we sinds kort een 'gewone' cab hebben kunnen bemachtigen, de behoeft aan een uitbreiding met een 'bijzondere' cab is nog niet zo ontstaan. Ten derde, we zijn en blijven zuinige Hollanders.

Jullie kunnen ervanuit gaan dat de prijzen absoluut voor een een deel liefhebbersprijzen zijn , maar ook om volgende akties/events te blijven kunnen doen.

Ook dat is logisch. De prijs van cabs wordt inderdaad onder andere bepaald door vraag en aanbod. En de vraag, met name vanuit het buitenland, naar bijzondere cabs is groter dan het aanbod, dus kun je de prijsstelling daar op aanpassen. En vanwege business continuity moet er ook een gezonde winstopslag op zitten.

En petje af Ronnie, ik besef dat het ongetwijfeld veel werk is een dergelijke collectie cabs bij elkaar te sprokkelen. Ik heb zo’n samenstelling van diverse zeldzame cabs nog niet eerder gezien. Ongetwijfeld raak je ze allemaal makkelijk kwijt, is het niet binnen Nederland, dan wel in de omringende landen.

Oh, wat de Aero table betreft, wat is dat toch een lelijk onpraktisch geval. :wink: Maar ik kan ook begrijpen dat dit voor de Candy cab verzamelaar toch wel een begeerlijk object is.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de woorden van Goatboy.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Mon Nov 23, 2009 11:53

pooyan wrote:Oh, wat de Aero table betreft, wat is dat toch een lelijk onpraktisch geval. :wink:

Burn the heretic

:D
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Mon Nov 23, 2009 12:49

ElPancho wrote:
pooyan wrote:Oh, wat de Aero table betreft, wat is dat toch een lelijk onpraktisch geval. :wink:

Burn the heretic

Ga jij nu maar lekker weer dat brandhout verzamelen :wink:
Maar ff zonder dollen, een 'Aero table' zie je echt bijna nooit en kijk toch erg veel op yahoo en andere forums.

ne0

Post by ne0 » Mon Nov 23, 2009 18:21

Tja wat mij betreft geldt nog steeds dat 1000+ euri veel geld is, en ik dat niet blindelings ga reserveren zonder persoonlijk gezien te hebben wat de toestand is en dat thuis ook ff besproken te hebben. Betekent dat dat het spul naar de UK gaat dan zij het zo. Het is nu eenmaal zo dat iets dat een ander goed vind ik misschien niet goed vind en vice versa, en dan heb ik geen zin in gezeur als ik een aanbetaling of reservering gedaan heb. Dus, goede actie en het spul wordt zeker verkocht alleen neem ik aan dat meerdere mensen het wel met eigen ogen willen zien. Het is toch wat anders dan een megadrive van 20 euro, tenminste voor mij.
almighty

Post by almighty » Mon Nov 23, 2009 19:13

Natuurlijk is het een hoop geld maar vergeet niet dat het soms niet anders kan met een kleine aanbetaling.Anders zouden dit soort dingen nooit van de grond komen want de kosten lopen vaak hoog op zonder dat je er erg in hebt.
Het is ook geen moeten en als je geen interesse hebt of de voorwaarden staan je niet aan dan wordt je ook niet gedwongen, dat is gewoon een vrije keuze die je zelf mag maken.
De een wil zien wat hij koopt en de andere kan leven met deze voorwaarden.
Iets wat je niet veel ziet of waar er nog maar weinig van zijn (werkend) kosten gewoon meer dan een NAC, Egret of AW, want hier zijn er gewoon nog genoeg van, bedoel deze staan tenslotte gewoon nog in de arcades te draaien.
Een actie als deze is gewoon niet met een 'New Astro City's' te vergelijken of een 'Egret' etc.
Deze line-up is best bijzonder en door het lage aanbod zijn ze gewoon duurder dan een doorsnee Candy.
Ik ben gewoon harstikke blij met deze actie's en er mogen er van mij nog genoeg volgen.
Bedoel 2 jaar geleden waren de meeste eigenaren hier op het forum nog Candy maagd :wink:
ne0

Post by ne0 » Mon Nov 23, 2009 19:16

Yup ben het ermee eens, rete-strakke actie en goedkoper ga je ze komende tijd toch niet vinden. Kijk er wel naar uit om in januari te checken wat er allemaal bij zit!
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Nov 23, 2009 20:35

Niks tegen op de actie, niets dan hulde voor Ronnie. Ik ben me volledig bewust van het feit dat het veel werk is, ik heb zelf destijds al een zending willen organiseren maar dat ging helaas niet door wegens een onverwacht hoge transportprijs voor wat betreft de zeevracht. Dat was alleen maar een batch new astros, en daar moet je alreteveel voor regelen.

Maar anyway, op dit moment is het gewoon zo dat ook ik niet even tegen de 1000 euro uit de hoge hoed kan toveren voor een cab. Ik had ook een iets lagere prijs verwacht, ik ging voor de MVS en die zie ik regelmatig op neogeo.com voor een $ of 400 van de hand gaan. Desondanks niks tegen de hoogte van de prijzen, ik ben er van overtuigd dat ze het waard zijn in deze staat. Sorry Ronnie, maar je zult ze zeker wel kwijt kunnen. Uiteraard kom ik ze wel graag even bewonderen in januari, je gaat ze nu toch niet uit wraak meteen door naar de UK zenden voordat wij ze even hebben kunnen bewonderen he ;)?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Nov 24, 2009 10:47

Ik stond op de lijst voor een NAC, maar die heb ik intussen al (1 van de SHMUP-event cabs)

Ben het met iedereen eens dat dit een geweldige actie is. In het redelijk verre verleden heb ik samen met iemand een keer een drietal cabs laten overkomen van coinopexpress (super neo 29s), dus ook ik begrijp hoe veel geregel en gedoe deze order met zich meebrengt.

Ik heb ook de pecunia even niet, maar ik hoop oprecht dat dit niet de laatste import-actie is geweest, want geld komt er vanzelf weer :-) Het is in ieder geval een hele mooie lineup van cabs in deze container. En ja inderdaad, ik vind de aero table een mooi ding. Hoe onpraktisch ook ;-)
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Thu Dec 03, 2009 19:09

Zending is in Nederland!!.... volgende week al in Apeldoorn.... :)
Er zijn dus nu een 25 tal best wel unieke cabinets in ons landje.....

Komt een drukke tijd aan dus... :):)
Image
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Thu Dec 03, 2009 19:18

Nice.
Team 15 kHz
Xtincthed
Active Level:
Active Level:

Post by Xtincthed » Thu Dec 03, 2009 19:22

mooi spul :)
ben pas sinds kort een beetje bezig met het kijken naar arcade kasten, maar de afgelopen 4/5 beurzen vond ik het toch altijd wel mooi wat jullie bij hadden in apeldoorn
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
ckong

Post by ckong » Thu Dec 03, 2009 22:53

rklok wrote:Zending is in Nederland!!.... volgende week al in Apeldoorn.... :)
Er zijn dus nu een 25 tal best wel unieke cabinets in ons landje.....

Komt een drukke tijd aan dus... :):)

Have fun 8)
almighty

Post by almighty » Thu Dec 10, 2009 08:50

Wat een cabs en wat een aanbod in de nieuwe container, van een NAC tot een Egret 29 etc.
Heb nog nooit zoveel verschillende Candy Cabs gezien en sommige zijn echt heel gaaf (Egret 29), ja je leest het goed :wink:
Deze cab moet je gewoon in het echt zien want als dat ding aanstaat is het echt een lust voor het oog.Ook de Madonna (irem) is een hele leuke compacte cab om te zien en kan zo nog wel even doorgaan.

Mijn netvlies is nog alles aan het verwerken want gewoon echt zoveel moois gezien van Candy Cabs tot krukjes en hardware tot software :D

Image
goatboy

Post by goatboy » Thu Dec 10, 2009 10:18

almighty wrote:Image

Mooie container, Pestkop!! :wink:
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Dec 10, 2009 15:29

Maak me gek..!!!
almighty

Post by almighty » Thu Dec 10, 2009 15:42