Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
-
Muzzle
Welk merk is dan goed? Ik ken alleen Sanwa van naam, verder weet ik er echt niets over

.
En Rudie, hoeveel zijn de verzendkosten bij coinopexpress bij een bestelling van $250 bestaande uit CPS II boars en MVS carts?
En krijg je makkelijk last met de douane met zo'n bestelling?
-
almighty
Muzzle wrote:Ik kan er ook nog 7 knoppen van maken eventueel.
Almighty, welke 4 knoppen worden er bij een 6 button layout gebruikt voor MVS games?
Net even gekeken bij Art of Fighting 3 en daar zijn de aanvalsknoppen button 1,2 en 3.De 4'de knop ligt eronder.(links)
Het is maar net wat je fijn vindt

-
ruderudie
- Active Level:

He Mitch, ik kan zo niet zeggen wat de verzendkosten daarvoor zullen zijn, maar je moet wel rekenen op boven de 100 euro. Ligt er natuurlijk aan hoeveel je besteld, mail die gasten even anders. gezeik met de douane zit er zeker wel in. Ik moest laatst zelfs dokken omdat ze een pakket met 6 shockboxes hadden gecheckt. Het is altijd op eigen risico, als het ff kan moet je de aankoopprijs op $20 laten zetten dan hoef je geen belasting te betalen (invoer). Met een pakket van 15 kilo ligt dat echter wat moeilijker denk ik.
-
Muzzle
Ok,
Iedereen bedankt voor de tips tot nu toe.
Rudie weet jij uit je hoofd hoeveel mm die arcade knoppen zijn van de high tech kast en hoeveel mm gatenzaag ik nodig heb? En welk merk buttons is altijd een veilige koop?
Ik heb even goed gekeken op de site van coinopexpress. Het minimumorder bedrag is $200, dus dat valt mee. Ook kan je er via Paypal betalen.
Rudie, hoeveel zijn de douane kosten als het onderschept wordt en hoe betaal je zoiets? Ik heb daar geen ervaring mee.
En heb jij ervaring met coinopexpress? Is dat een goede ervaring?
Ik ga eerst mijn kast verbouwen uiteraard en daarna ga ik pas games bestellen.
-
Muzzle
Nog een paar vragen:
Hoe ziet het met die CPS II A&B boards?
Hebben CPS II games ook een suicide battery? Zo ja, wat doe je daaraan?
http://southtown-homebrew.com/index.php?cPath=201
Zijn die Sanwa pushbuttons een goede keuze? En passen die op mijn High Tech kast?
-
almighty
Hier kun je alles over de suicede battery terug vinden.
http://www.arcadecollecting.com/dead/dead.html
Je kunt je game enige tijd laten draaien zodat je je battery weer oplaad.
Als hij er eenmaal mee ophoud dan moet je hem vervangen of opsturen.
Ik zocht altijd naar suicede free borden die dit gezeik dus niet meer hadden.
Zelf vervangen zitten risico's aan!
-
ruderudie
- Active Level:

Ik weet niet hoeveel mm je buttons zijn, dat moet je even opmeten. Ik zou dan gewoon sanwa buttons nemen, en dan gelijk 8 nieuwe uiteraard. Die boards moet je kopen als de suicide battery vervangen is, tenminste dat zou ik wel doen. Zo niet dan kun je het altijd laten doen, ik geloof dat iemand op neo-geo.com dit doet en waarschijnlijk hier ook wel iemand.
over de regio's waaronder de a%B borden vallen moet je even op google zoeken. De borden hebben matching colors, ik geloof groen voor azie en blauw voor US. Zwart is geloof ik universeel maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ken weet dit vast allemaal aangezien hij heel wat van die bordjes heeft liggen.
Over het onderscheppen van je post, ik heb het nu 2x gehad
- 5 shockboxes in een doos daar moest ik 20 euro voor bij lappen
- 3 dozen met supplementen (eiwitten ed) uit Amerika met een maatje van me besteld, daar kwam een maand later ( een week geleden nu)nog eens een mooie rekening van 127 euro achterna. Dat was 75 euro invoerrecht, 40 euro BTW en 10 euro voor de douane.
Feit is dat het gaat om de aankoopprijs, dus laat het bedrijf waar je je spul koopt altijd een dummy invoice maken, dus op de doos zetten dat het weinig tot niks kost. Meeste chinese bedrijven doen dit wel, japan meestal ook. Dit is de enige manier om vrij zeker te zijn van het ontwijken van de betaling van invoerrechten
-
Muzzle
Wat betreft eiwitsupplementen e.d. kan ik je
www.bodystore.nl aanraden, zeer goede prijzen + perfecte service, maar dat is weer een heel ander onderwerp dan gamen hehe.
Maar ok, iedereen erg bedankt voor de info tot nu toe!
Voordat ik iets bestel bij coinopexpress zal ik dan zeker eerst goed onderzoek doen of die boards die zij verkopen suicide batteries hebben etc.
Tegen de tijd dat mijn arcadekast echt verbouwd is ga ik ook hier op het forum wel even een topic openen, misschien hebben de mensen hier nog leuke CPS 2 boards liggen.
Ik verwacht dat ik mijn arcade kast binnen nu en 6 weken ongeveer ga verbouwen. Het kan dus nog wel even duren.
-
almighty
Veel succes ermee Muzzle!
-
R2-2D
- Active Level:

Voordat ik iets bestel bij coinopexpress zal ik dan zeker eerst goed onderzoek doen of die boards die zij verkopen suicide batteries hebben etc
Wanneer je cps2 games bij coinopexpress besteld zijn ze altijd met suicide battery. Je kan het board laten "phoenixen" zoals eerder genoemd zodat je cps2 board nooit dood gaat ,zeg maar. Je kunt dit bijvoorbeeld laten doen bij Razoola, dit is een neo-geo.com forummember. Hij vertelt je welke roms je uit het board moet opsturen , programmeert ze om , en jij kan ze zelf weer in je board plaatsen en klaar is kees. Kosten zijn geloof ik iets van 20 euro per board ofzo. Heb ik ook laten doen bij een paar cps2 boards.
-
Muzzle
Hallo,
Even een kleine update.
Ik wilde dus gaten boren in mijn control panel om er een 7 button layout van te maken. Blijkt het controle panel niet van hout te zijn (maar van metaal gok ik?).
Iemand een idee of er gatenzagen bestaan die door metaal gaan?
-
almighty
Er zijn ook gaten metaal boren te verkrijgen Midge
Alleen deze zijn wel wat duurder en afhankelijk van het soort metaal/dikte gaan ze minder lang mee.Koop geen bagger maar meteen een goede gatenboor.Anders krijg je een lelijke afwerking.(losse braamjes)
succes.
ps:Bij de bouwmarkt/betere speciaalzaken kunnen je ze prima uitleggen wat je het beste kunt gebruiken

-
Muzzle
Ok, dan weet ik genoeg

. Dan ga ik binnenkort even langs de bouwmarkt om me te laten adviseren.
-
RoOd
- Active Level:

en vergeet niet de veiligheidsbril.... klinkt lame maar metaal in je oog wil je gewoon niet. zeker niet aangezien het heeeeeeeeeeele kleine stukjes kunnen zijn.
success!
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...
My Neo Games
-
Ken
- Active Level:

-
RoOd wrote:metaal in je oog wil je gewoon niet
Negatory!!

-
Muzzle
RoOd wrote:en vergeet niet de veiligheidsbril.... klinkt lame maar metaal in je oog wil je gewoon niet. zeker niet aangezien het heeeeeeeeeeele kleine stukjes kunnen zijn.
success!
Hehe, dat is eigenlijk wel een goede en waardevolle tip

. Bedankt.