
Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
Er zijn voor mij ook heel wat klassiekers in de arcade geweest. Toppers voor mij waren toen wel Beastbusters(3 guns!), the Simpons, The Turtles, Final Fight, Operation Wolf en Alien 3 the gun vond ik ook erg vet.
Ik heb nog een tijd de originele Simpsons kast in mijn bezit gehad, dat was een machtig gevoel na al die jaren guldens erin pompen. Uiteindelijk weer verkocht omdat z'n 4 player kast toch wel erg lomp is..
Ik heb nog een tijd de originele Simpsons kast in mijn bezit gehad, dat was een machtig gevoel na al die jaren guldens erin pompen. Uiteindelijk weer verkocht omdat z'n 4 player kast toch wel erg lomp is..
-
- Active Level:
- Posts: 84
- Joined: Tue Nov 12, 2013 10:14
- Location: Terschelling
Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
nr 1 bubble bobble
nr 2 pang
nr 3 metal slug
dit zijn toch wel mij toppertjes
nr 2 pang
nr 3 metal slug
dit zijn toch wel mij toppertjes
Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
ghosts n goblins
Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
Niemand noemt hier Hydro Thunder op?
- Dr Doggystyle
- Active Level:
- Posts: 532
- Joined: Sat May 12, 2012 21:29
- Location: Netherrealms
Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
ja das niet zo moeilijk 
- Ultimate Mortal Kombat 3
- Mortal Kombat 2
- Mortal Kombat 1
- deze was ook heel cool : Sega Outrunners (elke vr / za vroeger met zn 4en tegelijk in hommerson gespeeld)

- Ultimate Mortal Kombat 3
- Mortal Kombat 2
- Mortal Kombat 1
- deze was ook heel cool : Sega Outrunners (elke vr / za vroeger met zn 4en tegelijk in hommerson gespeeld)
- Marcosan30
- Active Level:
- Posts: 1254
- Joined: Sat Apr 28, 2012 17:52
- Location: Steenwijk (Nederland)
Re:
[quote="Ken"]Ik heb Killer Instinct echt altijd een boutspel gevonden.
Ohhhhhhhhhhh ga jij even snel je mond wassen met azijn
1. Street fighter 2 the world warrior
2. Double dragon
3. Asterix
4. Fatal fury
5. Shinobi
6. Altered beast
7. Daytona USA
8. Mortal kombat
9. En jawel killer instinct
10. Final fight
Ohhhhhhhhhhh ga jij even snel je mond wassen met azijn

1. Street fighter 2 the world warrior
2. Double dragon
3. Asterix
4. Fatal fury
5. Shinobi
6. Altered beast
7. Daytona USA
8. Mortal kombat
9. En jawel killer instinct
10. Final fight

Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
Als we dan toch vandaag bezig zijn... Het zijn er wel een aantal!
~ Image Fight is in mijn optiek een retemoeilijk spel. Jouw schip heeft een hitbox ter grootte van een hooischuur en als je een vijand niet tijdig hebt uitgeschakeld, dan kun je het wel schudden. Ik heb er twee weken over gedaan om voorbij de 1ste stage te komen en stage 2 gooit er nog een aantal shovels moeilijkheid bij op door ook horizontale enemy bullets in de mix te gooien. Het is een game om je in vast te bijten en stukje bij beetje in vooruit te ploeteren.
~ R-Type is er nog eentje uit dezelfde renstal (Irem-fan hier!), en deze klassieker behoeft waarschijnlijk weinig introductie. Het is een bevredigend gevoel als je jouw persoonlijke sloopkogel door een hele rits vijanden heen torpedeert en jouw schip ook beschermt tegen kogels. Toch heeft blindelings vertrouwen in de Force mij toch dikwijls de kop gekost. Ooit zal ik eens een keer de tweede loop halen, en ook al mocht een keer het geluk hebben om R-Type te 1CC'en, dan zal ik dit spel blijven spelen.
~ Out Zone is top-down Contra en een heel goed spel. Alhoewel de controls wel eerst wat wennen waren (de twee wapens handlen heel verschillend) is het een spel met leuke uitdagingen, intense aktie, duidelijke graphics en catchy tunes. Zoals we van Toaplan gewend zijn is het spel bijzonder moeilijk, en het verste dat ik gekomen ben is stage 2; dat wordt nog even oefenen.
~ Waku Waku 7 is gewoon lachen, puur en simpel. Het heeft maar 7 karakters, en de mechanieken zijn niet bijzonder diep, maar het hele spel is overgoten met over-the-top animaties, lollige special moves, en aanstekelijke karaktereigenschappen. Ik bedoel maar, welke game heeft een levende bokszak als midboss en een levende bowlingbal met vleugeltjes als eindbaas?!? Ik ben totaal geen persoon voor versus-fighters, maar Waku Waku 7 zal toch altijd een speciaal plekje blijven houden.
~ Armed Police Batrider valt een beetje in dezelfde catagorie als Waku Waku 7, in de zin dat het spel een heerlijke tongue-in-cheek presentatie heeft, en als een massale jam-sessie onder de developer staff aanvoelt; je voelt gewoon dat iedereen het grootste plezier had om aan dit spel te werken. Dit spel is wel een typische Yagawa-game: rank en suiciden zijn hier aan de orde van de dag. Sommige spelers bevalt dit, anderen duidelijk niet. Voor mij is deze game ongetwijfeld het meest plezierige van de Raizing games om te spelen.
~ Ikaruga is misschien een ietwat cliché, maar niettemin een bijna vanzelfsprekende favoriet. Het is in mijn ogen wat Radiant Silvergun had moeten zijn en de polariteit-mechaniek sprak mij vanaf het begin al aan. Ik begin nu net het chainen een beetje onder de knie te krijgen maar nog steeds incasseert mijn schip een kogel bij het positioneren.
~ Triggerheart Exelica is een beetje een oddball, maar nogmaals, met interessante spelmechanieken kom je bij mij een heel eind. Shitty graphics, vagelijke J-Pop deuntjes, en de loli's... het is het spel vergeven. Ik heb het welgeteld twee keer gespeeld, en heb er een hoofdprijs mee gewonnen. Maar de enemy capture- en wegslinger-mechaniek geeft een zeer goed gevoel, eigenlijk op dezelfde manier als R-Type. Zal het waarschijnlijk weinig spelen, of ik moet eens een keer een Dreamcast en het spel op de kop zien te tikken.
Ik heb er nog wel meerdere maar dit zijn degene die ik zo uit mijn hoofd kan opnoemen!
Mark -~-
~ Image Fight is in mijn optiek een retemoeilijk spel. Jouw schip heeft een hitbox ter grootte van een hooischuur en als je een vijand niet tijdig hebt uitgeschakeld, dan kun je het wel schudden. Ik heb er twee weken over gedaan om voorbij de 1ste stage te komen en stage 2 gooit er nog een aantal shovels moeilijkheid bij op door ook horizontale enemy bullets in de mix te gooien. Het is een game om je in vast te bijten en stukje bij beetje in vooruit te ploeteren.
~ R-Type is er nog eentje uit dezelfde renstal (Irem-fan hier!), en deze klassieker behoeft waarschijnlijk weinig introductie. Het is een bevredigend gevoel als je jouw persoonlijke sloopkogel door een hele rits vijanden heen torpedeert en jouw schip ook beschermt tegen kogels. Toch heeft blindelings vertrouwen in de Force mij toch dikwijls de kop gekost. Ooit zal ik eens een keer de tweede loop halen, en ook al mocht een keer het geluk hebben om R-Type te 1CC'en, dan zal ik dit spel blijven spelen.
~ Out Zone is top-down Contra en een heel goed spel. Alhoewel de controls wel eerst wat wennen waren (de twee wapens handlen heel verschillend) is het een spel met leuke uitdagingen, intense aktie, duidelijke graphics en catchy tunes. Zoals we van Toaplan gewend zijn is het spel bijzonder moeilijk, en het verste dat ik gekomen ben is stage 2; dat wordt nog even oefenen.
~ Waku Waku 7 is gewoon lachen, puur en simpel. Het heeft maar 7 karakters, en de mechanieken zijn niet bijzonder diep, maar het hele spel is overgoten met over-the-top animaties, lollige special moves, en aanstekelijke karaktereigenschappen. Ik bedoel maar, welke game heeft een levende bokszak als midboss en een levende bowlingbal met vleugeltjes als eindbaas?!? Ik ben totaal geen persoon voor versus-fighters, maar Waku Waku 7 zal toch altijd een speciaal plekje blijven houden.
~ Armed Police Batrider valt een beetje in dezelfde catagorie als Waku Waku 7, in de zin dat het spel een heerlijke tongue-in-cheek presentatie heeft, en als een massale jam-sessie onder de developer staff aanvoelt; je voelt gewoon dat iedereen het grootste plezier had om aan dit spel te werken. Dit spel is wel een typische Yagawa-game: rank en suiciden zijn hier aan de orde van de dag. Sommige spelers bevalt dit, anderen duidelijk niet. Voor mij is deze game ongetwijfeld het meest plezierige van de Raizing games om te spelen.
~ Ikaruga is misschien een ietwat cliché, maar niettemin een bijna vanzelfsprekende favoriet. Het is in mijn ogen wat Radiant Silvergun had moeten zijn en de polariteit-mechaniek sprak mij vanaf het begin al aan. Ik begin nu net het chainen een beetje onder de knie te krijgen maar nog steeds incasseert mijn schip een kogel bij het positioneren.
~ Triggerheart Exelica is een beetje een oddball, maar nogmaals, met interessante spelmechanieken kom je bij mij een heel eind. Shitty graphics, vagelijke J-Pop deuntjes, en de loli's... het is het spel vergeven. Ik heb het welgeteld twee keer gespeeld, en heb er een hoofdprijs mee gewonnen. Maar de enemy capture- en wegslinger-mechaniek geeft een zeer goed gevoel, eigenlijk op dezelfde manier als R-Type. Zal het waarschijnlijk weinig spelen, of ik moet eens een keer een Dreamcast en het spel op de kop zien te tikken.
Ik heb er nog wel meerdere maar dit zijn degene die ik zo uit mijn hoofd kan opnoemen!
Mark -~-
Kanonnen!
Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
Vooruit ik doe ook mee. De lijst is niet in volgorde, ik vind niet dat je Shinobi met SF2 kunt vergelijken bijv. 
1. SF2 WW (Capcom)
Helemaal sufgespeeld in frankrijk, 1 CC met Guile. Daarna de Snes versie gehad. wat een tijden. Geen zorgen, hele nacht SF2..
2. Final Fight (Capcom)
Ondanks het feit dat ie oneerlijk moeilijk wordt na een tijdje blijft het awesome piledrivers te doen met Haggar in een propje vijanden.
3. Psychic 5 (Jaleco)
Hovering jump ruim voordat Mario het had, megacoole soundtrack, 5 characters met hun eigen abilities en een insane scoring systeem. Als je van platformers houd moet je deze zeker eens spelen.
4. Shinobi (Sega)
Nuff said. Rolling Thunder, maar met Ninjas. Ninjas rule. Welcome to bonus stage!
Mandara stage kickt altijd mijn ass. Tot daar is het goed te doen
5. Chase HQ (Taito)*
1CC vroeger zonder problemen, zonder stuurtje tegenwoordig veel te moeilijk.
Als de difficulty/tijd te ruim staat dan kan je lekker scoren
6. Operation Wolf (Taito)*
Deze kon ik 1CC vroeger in center parcs/sporthuys centrum
7 Various Neo Geo shooters (Pulstar, Blazing Star, Metal Slug 1)
Kof kan met niet boeien, maar de non-fighters op dit platform zijn altijd al pareltjes geweest.
8. Moonwalker (Sega)
1CC, en ik hou niet eens van Michael Jackson.. Muziek errug goed en de game sluit ook nog eens aan op de butfilm die hij op de markt had.
9. Nba Jam / Nba Hangtime
4 gulden voor een potje. En 1 gulden om je character bij te werken (hangtime). Midway/speelhaleigenaar heeft goed aan mij en mijn maatjes verdient in de 90's.
10. Toki / Juju Densetsu
Stond naast Moonwalker in Center Parcs Frankrijk, en eindelijk een platformer waar ik wel goed in was
Flink afgekeken van medespelers, en kom tot de helft tegenwoordig. Veel te lang niet gespeeld helaas.

1. SF2 WW (Capcom)
Helemaal sufgespeeld in frankrijk, 1 CC met Guile. Daarna de Snes versie gehad. wat een tijden. Geen zorgen, hele nacht SF2..
2. Final Fight (Capcom)
Ondanks het feit dat ie oneerlijk moeilijk wordt na een tijdje blijft het awesome piledrivers te doen met Haggar in een propje vijanden.
3. Psychic 5 (Jaleco)
Hovering jump ruim voordat Mario het had, megacoole soundtrack, 5 characters met hun eigen abilities en een insane scoring systeem. Als je van platformers houd moet je deze zeker eens spelen.
4. Shinobi (Sega)
Nuff said. Rolling Thunder, maar met Ninjas. Ninjas rule. Welcome to bonus stage!
Mandara stage kickt altijd mijn ass. Tot daar is het goed te doen

5. Chase HQ (Taito)*
1CC vroeger zonder problemen, zonder stuurtje tegenwoordig veel te moeilijk.
Als de difficulty/tijd te ruim staat dan kan je lekker scoren

6. Operation Wolf (Taito)*
Deze kon ik 1CC vroeger in center parcs/sporthuys centrum

7 Various Neo Geo shooters (Pulstar, Blazing Star, Metal Slug 1)
Kof kan met niet boeien, maar de non-fighters op dit platform zijn altijd al pareltjes geweest.
8. Moonwalker (Sega)
1CC, en ik hou niet eens van Michael Jackson.. Muziek errug goed en de game sluit ook nog eens aan op de butfilm die hij op de markt had.
9. Nba Jam / Nba Hangtime
4 gulden voor een potje. En 1 gulden om je character bij te werken (hangtime). Midway/speelhaleigenaar heeft goed aan mij en mijn maatjes verdient in de 90's.
10. Toki / Juju Densetsu
Stond naast Moonwalker in Center Parcs Frankrijk, en eindelijk een platformer waar ik wel goed in was


Re: Wat zijn jouw favoriete Coin Ops van weleer?
als kleine baas veel games gezien en (af en toe, wanneer er pieken waren) gespeeld. mijn toppers;
1. Street Fighter World Warrior
2. Mortal Kombat II
3. Final Fight
4. Mortal Kombat 3
5. Teenage Mutant Hero Turtles
6. Operation wolf
7. Robocop
8. Ghost n Goblins
9. Out Run. Niet die extreme limited edition (http://www.youtube.com/watch?v=s_jyO53EM38) maar de 'gewone'. Die limited schijnt ergens in omgeving Steenwijk te zijn gesignaleerd.
10.Killer Instinct 2
Tevewoordig helemaal verslaafd aan:
1. Raiden II
2. Mushihimesama Futari
3. Mushi Mushi Pork
1. Street Fighter World Warrior
2. Mortal Kombat II
3. Final Fight
4. Mortal Kombat 3
5. Teenage Mutant Hero Turtles
6. Operation wolf
7. Robocop
8. Ghost n Goblins
9. Out Run. Niet die extreme limited edition (http://www.youtube.com/watch?v=s_jyO53EM38) maar de 'gewone'. Die limited schijnt ergens in omgeving Steenwijk te zijn gesignaleerd.
10.Killer Instinct 2
Tevewoordig helemaal verslaafd aan:
1. Raiden II
2. Mushihimesama Futari
3. Mushi Mushi Pork
