Mini Arcade tijdens COOL Japan Leiden
Has en Ik werden vereerd door een benadering van het museum van Volkenkunde in Leiden. Het museum heeft een geweldige permanente tentoonstelling over o.a. Japan. In de periode van 14 april t/m 18 september wordt er door middel van een tijdelijke expositie genaamd 'Cool Japan' de nadruk gelegd op de Japanse cultuur en al z'n coolness. Dus verwacht veel Anime, Manga, Games, Cosplay etc. etc.
De vraag was of we typische Japanse Arcade games konden leveren die aansloten op de expositie.
Het eerste was natuurlijk Taiko No Tatsujin. De expositie toont echte Japanse Taiko's en heeft zelfs bij de officiele opening Japanse Taiko spelers die een demo geven op the real deals. No brainer om er dus ene Taiko neer te zetten. Doet wat pijn om er al die maanden afstand van te doen maar toch
De tweede kast was uiteraard een Cho Chabudai. De game is crazy as hell en heerlijk over the top Japans. Een leuke partygame en leuke afwisseling in een museum.
De derde kast kon niet anders dan een Street Fighter worden. We hebben er dus een SSF2T neergezet in een Astro die niet mag missen in een expositie over o.a. Japanse game cultuur.
Natuurlijk staan alle cabs op Free-play dus mocht je je tussen de menigte kiddo's heen wringen dan kun je los gaan.
Link naar de webpagina van het museum : https://volkenkunde.nl/nl/tentoonstelling-cool-japan
Vandaag ben ik een gelukkige geek die bij de officiele opening mag zijn en zal een shitload aan pics nemen. Ik hoorde dat Tomoyasu Hotei (originele gitarist van de Kill Bill song) in komt vliegen om een stuk te spelen van Kill Bill op gitaar... ben benieuwd
Tipjes van de sluier:
De games:
Cosplay:
Originele schets voor Final Fantasy 15:
Originele Cell van Studio Ghibli:
Veel oude manga tekeningen:
Ontzettend gave muur met schaaltekening van Japanse characters:
Oude schilderijen:
De vraag was of we typische Japanse Arcade games konden leveren die aansloten op de expositie.
Het eerste was natuurlijk Taiko No Tatsujin. De expositie toont echte Japanse Taiko's en heeft zelfs bij de officiele opening Japanse Taiko spelers die een demo geven op the real deals. No brainer om er dus ene Taiko neer te zetten. Doet wat pijn om er al die maanden afstand van te doen maar toch
De tweede kast was uiteraard een Cho Chabudai. De game is crazy as hell en heerlijk over the top Japans. Een leuke partygame en leuke afwisseling in een museum.
De derde kast kon niet anders dan een Street Fighter worden. We hebben er dus een SSF2T neergezet in een Astro die niet mag missen in een expositie over o.a. Japanse game cultuur.
Natuurlijk staan alle cabs op Free-play dus mocht je je tussen de menigte kiddo's heen wringen dan kun je los gaan.
Link naar de webpagina van het museum : https://volkenkunde.nl/nl/tentoonstelling-cool-japan
Vandaag ben ik een gelukkige geek die bij de officiele opening mag zijn en zal een shitload aan pics nemen. Ik hoorde dat Tomoyasu Hotei (originele gitarist van de Kill Bill song) in komt vliegen om een stuk te spelen van Kill Bill op gitaar... ben benieuwd
Tipjes van de sluier:
De games:
Cosplay:
Originele schets voor Final Fantasy 15:
Originele Cell van Studio Ghibli:
Veel oude manga tekeningen:
Ontzettend gave muur met schaaltekening van Japanse characters:
Oude schilderijen:
Re: Mini Arcade tijdens COOL Japan Leiden
Gaaf, en complimenten voor jullie bijdrage. Ik ga de expo zeker bezoeken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had deze al in de planning, tof dat jullie ook meedoen
Gaaf, ik sla dit op en hoop er later dit jaar langs te kunnen ^_^
S-E-G-A
Stoer! Ik ga kijken of ik ook een keertje langs kan...heb wel weer zin om koffietafels om te sodemieteren.
Zeker langs gaan!
Maar als het in September is, wat doe jij dan nu bij de opening? En wat gebeurt er in de tussentijd, stof vergaren?
Maar als het in September is, wat doe jij dan nu bij de opening? En wat gebeurt er in de tussentijd, stof vergaren?
waiwainl wrote:Zeker langs gaan!
Het begint 14 april
RoOd wrote:waiwainl wrote:Zeker langs gaan!
Het begint 14 april
Lezen is ook een vak
waiwainl wrote:Lezen is ook een vak
Yup yup
ben d'r geweest, best geinig onder het gamen kwam er een muziek video langs met de muziek die ik weer ken van Jubeat
het is wel een 2e ronde waard
het is wel een 2e ronde waard