Idee is om een 3d ontwerp te maken en dat op Thingiverse te zetten zodat iedereen hem kan maken.

Ik zou hem of haar enorm dankbaar zijn!
RoOd wrote:Heel leuk idee,misschien een klusje voor sombezki en zijn 3D printer? 2 helften printen en wat losse delen voor binnenin en gaaaan!
sombetzki wrote:Waar koop jij je PLA voor 19 euro per kilo?
Heb een paar keer goedkope PLA gekocht, maar was niet te spreken over de kwaliteit daarvan.
Beste is tot nu toe de Velleman & Colorfabb PLA/XT is mijn ervaring.
sombetzki wrote:Ah, gaan we dat eens proberen, thanks.
ABS stinkt idd, maar dat vind ik niet zo'n issue. Vind het warpen een groter probleem. Print dan wel op een heated bed met blauwe tape, maar wat grotere objecten blijven toch wel warping vertonen.
sombetzki wrote:Woodfill en bamboofill ruikt lekker! Dat is wel prijzig, maar heel tof materiaal om mee te printen. Favoriet van mij.
Protopasta heeft ook hele toffe filament soorten, maar ik heb nog geen adres in Nederland of Europa gevonden die dat verkoopt. Vanuit de VS is dat ook nogal duur om te bestellen helaas.
ZeMMiK wrote:goed bezig man, leuk idee!!!! helaas heb ik er geen
Asure wrote:Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..
Asure wrote:Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..
Jinxz wrote:haha ik heb er eentje en ooit compleet opgemeten voor een eigen projectje. Tevens heb ik toen precies gedaan wat jij van plan bent door de zijkant te fotograveren en 1:1 over te nemen op de PC. Ik had zelfs stickers met m'n plotter gesneden na de zijkant te hebben opgeschaald en op hout geplakt en 1:1 uitgezaagd voor een houten replica.
Ik PM je ff de bestanden en maten.
Da Dude wrote:Asure wrote:Heb r twee. Maar veel te weinig tijd en ze liggen in de kelder ergens onhandig..
ergens.................
sombetzki wrote:Als je hem echt 1 op 1 wilt hebben; we hebben hier binnenkort een Arctec Eva 3D handscanner op kantoor. Hij is besteld deze week, het is nog even wachten tot hij geleverd wordt.
Kan ik exacte replica's maken in 3D.. ben ik alleen wel die unit van Asure nodig, maar die woont vlakbij mij. Mocht hij hem willen opzoeken, dan kan ik daar binnen nu en paar week een 3D model van aanleveren, op de millimeter nauwkeurig. Moet je wel nog even geduld hebben dus, maar we moeten die scanner sowieso uitgebreid testen, dus dat zou een ideaal test object zijn.