CPS-2 probleem met geluid.
CPS-2 probleem met geluid.
Slecht begin van 2017. M'n CPS-2 Asia A-board heeft een probleem met het geluid...wanneer ik een spel op wil starten kan ik het wel spelen, maar heb ik geen geluid. Ik twee verschillende B-boards geprobeerd zonder succes (AvP en D&D SOM), bij D&D Shadow over Mystara kan ik wel in het operator's menu het geluidsniveau instellen (zonder dat ik geluid hoor), maar dat spel loopt dan vast en krijgt een zwart scherm...loopt niet vast tijdens het spelen zelf, maar heeft geen geluid. AvP werkt prima, maar heeft ook geen geluid.
M'n Japanse en Europese A-Boards werken wel naar behoren, het lijkt dus niet aan m'n cab te liggen.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
M'n Japanse en Europese A-Boards werken wel naar behoren, het lijkt dus niet aan m'n cab te liggen.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Re: CPS-2 probleem met geluid.
https://www.youtube.com/watch?v=nuMcEGEwh4Q
push the volume down button on the A board and hold it down while you power it up. Keep holding it down until you see the splash screens come up.
THEN try to adjust the volume.
Sometimes CPS2 boardsets just get wonky with their volume controls and this will reset it.
of meschien dat je hier iets mee kan // https://www.youtube.com/watch?v=hCX4ECUjIVE
push the volume down button on the A board and hold it down while you power it up. Keep holding it down until you see the splash screens come up.
THEN try to adjust the volume.
Sometimes CPS2 boardsets just get wonky with their volume controls and this will reset it.
of meschien dat je hier iets mee kan // https://www.youtube.com/watch?v=hCX4ECUjIVE
Goede tip!
Dat werkt alleen als het geluid tijdens het spelen opeens veel zachter wordt, dat is mij al een paar keer overkomen. In dit geval heb ik helemaal geen geluid en werkt zelfs die oplossing niet meer.
Ik denk ook dat het geen probleem met het voltage is, aangezien m'n twee andere A-boards het wel prima doen op dezelfde cab.
Ik denk ook dat het geen probleem met het voltage is, aangezien m'n twee andere A-boards het wel prima doen op dezelfde cab.
CPS-2 Asia A-board < als je die aansluit komt er helemaal niks uit de speakers ? ook geen brom geluid of hiss
trillen de speakers wel ?
The RCA jacks are line level, so you can just plug it into any old receiver or even tv inputs to hear sound. You might have to adjust the volume buttons on the A-board.
The board needs to have 5.0-5.10v(5.10 at most) at the jamma edge connector UNDER LOAD. That explains why it isn't working or no sound.
CPS2 is pretty power hungry due to how their are two boards to deal with it.
It could be the power supply needs to have the 5V turned up higher.
fixed many CPS2 sold to me with no sound by replaceing the sound roms
The RCA jacks are line level, so you can just plug it into any old receiver or even tv inputs to hear sound. You might have to adjust the volume buttons on the A-board.
The board needs to have 5.0-5.10v(5.10 at most) at the jamma edge connector UNDER LOAD. That explains why it isn't working or no sound.
CPS2 is pretty power hungry due to how their are two boards to deal with it.
It could be the power supply needs to have the 5V turned up higher.
fixed many CPS2 sold to me with no sound by replaceing the sound roms
scroeffie wrote:CPS-2 Asia A-board < als je die aansluit komt er helemaal niks uit de speakers ? ook geen brom geluid of hiss
Niks, nakkes, nada. Hoe hard ik alles ook zet, complete stilte. Geen idee of de speakers trillen...heb de cab niet gedemonteerd.
The board needs to have 5.0-5.10v(5.10 at most) at the jamma edge connector UNDER LOAD.
Staat op 5,1V (zoals altijd).
Ik heb verschillende borden gezien met de sound program chip er verkeerd op gejumperd. Heb je ze al eens open gehad? Hebben de borden wel gewoon gewerkt ooit met geluid bij jou thuis?
Asure wrote:Ik heb verschillende borden gezien met de sound program chip er verkeerd op gejumperd. Heb je ze al eens open gehad? Hebben de borden wel gewoon gewerkt ooit met geluid bij jou thuis?
Ik heb hem wel eens open gehad, ik heb namelijk de ventilator vervangen voor een stillere. Ik kan hem altijd open maken en foto's maken als je dat wilt...zo gedaan en ik heb een spiegelreflex met goede lenzen.
Het geluid heeft het tot gisteren gewoon altijd gedaan...ik moet wel zeggen dat die bug met het zachter wordende geluid wel alleen altijd op datzelfde board was, was altijd op te lossen met de hierboven beschreven methode (die met de volumeknoppen).
De fix die ik hier op ao heb gepost heeft me meermaals met verschillende volume issues geholpen. Misschien help het jou ook.
http://forum.arcadeotaku.com/viewtopic. ... 58#p431472
The Future Is Now...
NeTaXe wrote:De fix die ik hier op ao heb gepost heeft me meermaals met verschillende volume issues geholpen. Misschien help het jou ook.
Dus dat pinnetje desolderen, voorzichtig onhoogbuigen en een dan een draadje solderen van daar naar D3? Ga het binnenkort eventjes proberen.
Dankzij de oplossing van NeTaXe doet het geluid het weer zonder problemen...kostte even wat moeite aangezien ik nog nooit zo'n priegelwerkje heb gehad met solderen, maar uiteindelijk toch gelukt.
Nu weer van Alien vs Predator genieten.
Nu weer van Alien vs Predator genieten.
NeTaXe wrote:Blij dat het gelukt is! :)
Zekers! Hartelijk dank! Het is heel erg zout om een spel zonder geluid te spelen...
NeTaXe wrote:Haha je weet toch!
NeTaXe wrote:Haha je weet toch!
hahahaha
Maarre Fijn dat het opgelost is man!!!
Top man!