Als inspiratie om mijn collectie uit te breiden ben ik op zoek naar een paar leuke titels. De meest populaire games zijn bij iedereen waarschijnlijk wel bekend maar als je nou door je collectie heel loopt, welke game zou je dan kiezen als "second best" uit je collectie? Met andere woorden, welke games zijn nog steeds de hidden gems onder de arcade games? Uiteraard is het ook altijd leuk om te begrijpen waarom
Mijn top 5 is zoiezo CAVE + R-Type. Maar een hidden gem voor mij zou zijn: Hammerin' Harry / Daiku No Gen San Nog goed verkrijgbaar ook (eBay, Forums, rond de 120-150 euro).
Lekker simpel hameren, maar het is toch nog best wel een moeilijke game! En er zit goede humor in.
Lastig. Ik denk dat ik dan toch Splatterhouse moet zeggen. Ik ben een groot liefhebber van horrorfilms en dit spel heeft heel veel referenties naar films die ik leuk vind.
Final Fight. Blijft gewoon vet. Na games als Double dragon speelde ik deze, en die figuren waren ineens GROOT op je scherm. Dat dat kon, en later ook gewoon op je Amiga. pfff. Als ik MAME update, is dit de game die ik altijd even test of alles werkt.
Psychic 5: toffe platformer waarin je met een team van 5 verschillende characters kan spelen met verschillende eigenschappen. De vijanden zijn grappig en het scoresysteem is redelijk complex. Je kan het simpel spelen en lol hebben of perfect proberen te scoren wat hee lastig is.
In the hunt of the punisher. Beide zeer goed, heb ze op de Pandora's box 4. Vind sommige spellen toch echt wel heel erg duur. (Ik Koop ook nog steeds originele spellen, vooral neo geo).
Ik heb in the hunt ook voor de saturn, maar die heeft echt enorm last van slowdown. Speel hem ook met mijn zoon. Maar voor kerstavond heb ik dus een mooie blast city met de pandora's box als verassing. En hij mag in de huiskamer staan.
Het is wat mij betreft echt meer dan de moeite om een STV mobo aan te schaffen. Ik heb daar de afgelopen jaren echt veel plezier aan beleefd, vooral Terra Diver en RSG zijn gewoon zulke topgames dat dat al de reden is om een STV in huis te hebben vind ik. Tegenwoordig kennelijk ook een multicart, ik zou zeggen doen als je er nog geen hebt liggen, een STV. RSG laatst weer een beetje herondekt trouwens en hoewel vanaf level 3 voor mij al te pittig zonder dat ik echt aan chains denk; man wat een epische game blijft het toch..
Zo jongens, naar aanleiding van mijn vraag heb ik zeer veel suggesties en reacties gehad. Leuk en dank jullie wel daarvoor. Door de vele reacties heb ik een shortlist moeten maken die nog steeds bizar groot is maar goed, daar gaan wij
Hammerin Harry Guardians / Denjin Makai 2 Deamon Bride Metamorphic Force In The Hunt Punisher Radiant Silvergun Soukyugurentai / Terra Diver Elevator Action Returns Deathsmiles Dodonpachi Daioujou Mushihimesama Double Dragon Xain'd Sleena Spy Hunter Sunset Riders Shark Attack Donkey Kong 3 Strider Breakers Revenge Air Buster / Aeroblasters Buta San Final Star Force Bubble Bobble Rainbow Islands Sprint 2 Parodius Da! Gokujyou Parodius! Sexy Parodius Violent Storm Bucky O'hare All Points Bulletin Time Soldiers Crackdown Black Tiger Black Dragon Robocop Smash TV Shadow Dancer Shadow Warriors Point Blank X-Men vs Street Fighter Twinkle Star Sprites
Ja dit is de shortlist... ... mocht je de hele lijst willen zien dan hoor ik dat wel
Zijn er nog spellen doe wij vergeten zijn die toch nog vergeten pareltjes van de arcade zijn?
Mooi lijstje geworden. Veel succes met het vinden van al die spellen. Sommigen gaan best moeilijk worden...ik heb er best lang over gedaan om de Japanse versie van Metamorphic Force te bemachtigen (lang leve Yahoo Auctions Japan en proxy services!).