Vanwege de geboorte van mijn dochter, het overlijden van mijn auto en nog meer andere zaken lag de prioriteit niet meer bij het STNGC.
Nu toch maar even een update, want er is toch het een en ander gebeurd sinds de laatste foto's.
Ten eerste moest ik mijn cabs uit huis naar het STNGC brengen ivm babykamer;

Hierboven zie je nog de Astro staan die ingeruild is op de destijds defecte Blast City van Lorre001 die ondertussen helemaal gefixt is;

Ook is er stroom kabel gelegd (krachtstroom) en is de groepenkast aangesloten zodat alle stopcontacten en verlichting etc nu gewoon werkt.
Toen heeft het een tijdje stil gelegen totdat er een paar weken geleden bleek dat er condens ontstond na een flinke temperatuur wisseling en een hele hoop regen! Daarbij ook al een paar weken dat als het erg hard regende er kortsluiting ontstond en ook in huis de schakelaar eruit vloog!
Tijd voor actie dus. Dit was wat ik aantrof als zijnde condens;

Ik kon wel janken op dat moment! Gelukkig viel het allemaal mee en was het een kwestie van alles goed afdrogen (van binnen was alles nog kurkdroog) en de cabs in kleden wikkelen.
Toen nog op zoek naar de kortsluiting. Gelukkig was dit gauw gevonden. Bij het delen van de units op de oude locatie was er een kabel doorgeslepen die binnen niet was afgekoppeld;

Als het vanaf een bepaalde kant op het STNGC regende kwam er een kortsluiting op deze kabel en viel dus alles uit. Deze afgekoppeld en verwijderd. Probleem opgelost.
Het STNGC is trouwens wel geheel waterdicht. Het dak is direct in het begin netjes dichtgebrand met nieuw leer en alle naden zijn helemaal dicht gepurrrrrrt.
Om het condens probleem op te lossen staan er nu 2 electrische kacheltjes die het constant boven de 5 graden houden zodat alles droog blijft. Gelukkig hebben we een hele zachte winter wat voor de portemonnee wel zo gunstig is. In het voorjaar gaan we een geul trekken met een kraantje en daar leg ik dan water, stroom, gas en utp door. Er zullen dan als verwarming gewoon goede gaskachels in komen, stukken goedkoper.
Volgende stap was om de indeling te veranderen. Bedoeling was om er twee grote open stukken van te maken. Het idee van een klein kantoortje voor pc en een iets grotere ruimte voor cabs was het toch net niet.
Eerst de bestaande wand eruit slopen;

Wat je dan de volgende doorkijk geeft (vanaf het grote stuk gezien);

Die OSB platen staan er trouwens om een nieuwe vloer van te maken. Tijdens transport heeft deze het zwaar te verduren gehad dus hij heeft enkele zwakke plekken en is gewoon niet mooi meer. OSB platen erop voor de stevigheid en dan een nieuwe laminaat/zijl op de vloer.
Hieronder een foto zodat je de grootte een beetje kan inschatten;

En de andere kant op gekeken;

Kunnen op deze manier ongeveer 6 candy's op rij staan schat ik in.
Bestaande wanden hergebruiken en hier nieuwe wanden van gemaakt;

De houten plank hieronder is tijdelijk, met afwerken wordt dit uiteraard netjes gemaakt;

Kwestie van de boel netjes afwerken nu. Dan moeten de wanden aan de andere kant er nog uit (wat antiekwinkel wordt) en dan kan alles ingericht worden! Op de foto's zie je nu ook nog heel veel spullen van de webshop, maar die gaan uiteraard allemaal naar de andere ruimte toe.
En als je nu s'avonds het licht uit doet en de cabs aan ziet het er zo uit!

Todo;
- afwerken
- vloer versterken
- Aero City bij Asure ophalen
- Naomi bij Marco ophalen
- inrichten!
(en een likje verf, extra stopcontacten/groep eventueel, verlichting, aankleding... blijft genoeg over!)
Schiet in ieder geval mooi op! Planning is om eind vd maand iig een Noorder nieuwjaarsborrel te houden, of het nou klaar is of niet!
To be continued!