Op dit moment ben ik bezig om met de maker van Hyperspin de systemen die ik heb gelicenseerd te verkopen. Er zal dan een percentage van elk systeem afgedragen worden aan het Hyperspin team. Waar ik eigenlijk geld voor vraag is al het werk dat erin gaat om het draaiend te krijgen op een arcadekast en de systemen zelf.
Afgelopen week heb ik het eerste systeem aan Ab79 verkocht in een War Gods kast. Dit is een generieke JAMMA kast eigenlijk, maar dan met 6 buttons per speler. In de kast zit een 15kHz generiek scherm.
Ik heb als systeem een Core2Duo systeem gebruikt met 2GB aan ram. De Harde schijf is 300GB maar met een 250GB kom je ook wel weg denk ik.
De software die in deze 15kHz setup draait is een Windows XP 32 bit. Ik heb hier gekozen voor soft15kHz, omdat CRTemu driver nog niet lekker loopt icm Hyperspin. Dit is echter geen ramp, beide doen dezelfde dingen, alleen is CRTemudriver net iets beter voor de purist die niet met Hyperspin werkt. Is wat makkelijker met modelines e.d.
Mijn soft15kHz heeft de nodige modelines al in de user mode zitten. Zo ben je beschermd dat je niet ineens een resolutie kiest die je monitor niet aan kan en je zonder beeld zit

Hyperspin is de nieuwste met 0.154 MAME. In deze Hyperspin zijn alle filmpjes, packshots en namen compleet up to date. Geen half werk. Ik betaal immers voor alle accounts en dat geeft full access.
De kaart die ik heb gekozen hier is een Geforce 7300GT, omdat de Wells Gardner chassis niet lekker omgaan met een ATI kaart.
Voor de controls en geluid heb ik gekozen voor een PC2JAMMA kaart die icm met JoytoKey als een baas werkt.
De emulators en wheels die hierop draaien zijn als volgt : (alles ook hier up to date, waar nodig)
MAME Full (alle CHD's die niet werken eruit gehaald, scheelt een hoop ruimte)
Arcade Classics (alles van MAME met een thema, dus meestal alle bekende games en meer)
Capcom Wheel (MAME engine)
Fighting Wheel (MAME engine)
Neo Geo AES (MAME engine)
Neo Geo MVS (MAME engine)
PC Engine
Turbo GrafX
Super GrafX
NES
SNES
Sega Master System
Sega Megadrive
Tezamen praat je hier al over 17000+ games
Lijkt me toch wel genoeg om aan je trekken te komen. Ik heb het puur zo clean gehouden, omdat dit nagenoeg perfect draait. Er zullen altijd dingen zijn waar je tegenaan loopt, maar dat is allemaal te tackelen. Er waren ook zeker wat consoles die evt. hadden gewerkt met genoeg getweak, maar op een arcadekast hoeft het voor mij persoonlijk niet veel meer te zijn dan dit.
In de toekomst zal ik er mondjesmaat zeker het één en ander aan toevoegen met wat trial and error, maar geloof me dit is al echt vet zat.
Ik zal van de week wat foto's maken van hoe het eruit ziet en evt. een filmpje of zo. Wellicht kan Ab alvast wat foto's e.d. van zijn setup posten.
De prijs voor de systemen en evt. inbouwservice voor kasten weet ik nog niet exact, dat hangt even af wat mijn afspraak word met Hyperspin.