Hoi Forum,
Ik heb een TFT in mijn CAB en ergerde mij aan "lichte scroll stuttering" iedere 2 seconde ofzo tijdens scrolling games, bij de ene game viel het meer op als bij de andere natuurlijk. De standaard refresh rate van mijn ATI Raedon kaart lag iets boven de 60HZ. Ik heb nu powerstrip geinstalleerd en adaptereigenschappen op 640X480@59,16xxHZ gezet. Ik heb nu perfecte scrolling in alle MVS Neo Geo Arcade spellen! Aangezien deze bij mij favouriet zijn is dit al hele verbetering!!
Sommige andere spellen hebben een 60HZ instelling nodig (handmatig in powerstrip instellen van exact 60HZ levert ook bij deze spellen perfecte scrolling op!). Maar ja, handmatig ingrijpen via de muis op je Arcadecab bij iedere non Neo Geo game is natuurlijk niet ideaal. Heeft iemand al eens Mame dusdanig kunnen configureren zodat per game (properties) apart een afwijkende powerstrip refresh rate ingesteld kan worden?
vr.gr.
Matthijs
Mame -> variabele refreshrate aan powerstrip doorgeven?
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Wat bedoel je met een scrollen stuttering?
Dat het hele spel stopt en weer doorgaat?
Dat verschillende layers in het spel kort pauzeren?
Dat bij de stuttering het beeld als het waren horizontaal in twee is en een kant even kort achterloopt?
Dat het hele spel stopt en weer doorgaat?
Dat verschillende layers in het spel kort pauzeren?
Dat bij de stuttering het beeld als het waren horizontaal in twee is en een kant even kort achterloopt?
Re: Mame -> variabele refreshrate aan powerstrip doorgeven?
Ik bedoel dat de scrollende achtergrond in het spel smooth gaat voor 1 tot 2 seconden, een miniscule hickup lijkt te geven en weer smooth doorscrolt voor 1 tot 2 seconde, daarna herhaalt dit zich. Sommige mensen zien dit niet eens, en als je je op de sprite die je bestuurt concentreert valt het ook niet op.. Maar het is er wel... In MVS neogeo spellen en powerstrip op59.16xx is dit nu wel smooth
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Re: Mame -> variabele refreshrate aan powerstrip doorgeven?
Je had heel powerstrip niet nodig gehad denk ik. Klinkt als een standaard vertical refresh probleem. Kan je in mame zo aan zetten. Succes!