Welke schroef/bouten (diameter) voor joystick onder panel?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
TheAddicT
Active Level:
Active Level:

Welke schroef/bouten (diameter) voor joystick onder panel?

Post by TheAddicT » Thu Aug 07, 2014 19:07

Hoi forum, heb nu alle onderdelen binnen om mijn metalen control panel van nieuwe il competition sticks en concave buttons te voorzien. De huidige oude sticks gebruiken een soort klemconstructie. Voor de competitions zal ik 4 gaatjes per stick moeten boren (ik vind het geen probleem om de schroefkoppen te zien aan de bovenzijde)

Welke schroef/bout dikte gebruiken jullie doorgaans? Een wat smallere of eentje die maar net past door de montagegaatjes van de mountplate van de stick?

(Belangrijk voor het te kopen boortje en schroeven)

Alvast bedankt en vr.gr.
Matthijs
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Cageman
Active Level:
Active Level:

Re: Welke schroef/bouten (diameter) voor joystick onder pane

Post by Cageman » Thu Aug 07, 2014 21:50

boutjes (geen schroeven) die exact dezelfde maat hebben als de mounting gaatjes in je sticks. Als je het op deze manier doet, zou ik slotboutjes kiezen (worden op allerlei plekken verkocht als 'joystick bolts') . Meet de gaatjes even met een schuifmaatje, dan weet je het precies. Zal wel 4mm zijn. Zo'n slotboutje heeft vlak onder de kop vaak een specifieke vorm (vierkant/zeshoekig), dus kans dat je het gat in je CP óf iets groter moet maken, of even met een dremel aan de gang moet. Maakt het wel het netst als je het echt op deze manier wil doen

Dit soort boutjes dus:
Image
Post Reply