Bloeiende arcade business?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Bloeiende arcade business?

Post by Jinxz » Tue Jan 14, 2014 19:26

Keek zojuist even op Arcadeheroes.com en tot mijn grote vreugde zag ik het bericht dat de grote arcade-keten Dave & Busters bezig is om 7 nieuwe arcades uit de grond te stampen.
Uiteraard betekend een bloeiende arcade-keten in de VS niet veel voor ons *@#$&*-zuinige landje. Maar toch leuk om te zien dat er weer een arcade zaadje groeit ergens in de wereld.

Origineel bericht:
There are not many big chains of arcades or FECs in the Western world but there are a few. One of those, Dave & Busters, has become quite well-known over the past several years and their daveandbustability to pick up many of the newest releases means that it is a go-to place for the latest and greatest in the industry. Their overall formula has brought success and with success comes growth – more stores, more jobs, more games, – everybody wins. According to Intergame (sorry this is a few weeks old so catching up), the 3rd quarter of 2013 was so good that the CEO of Dave & Busters described it as “record-setting”. Thanks to that and their own future projections, they announced that they plan on opening “between seven and eight” new stores in 2014, which builds on the five stores opened in 2013.

As to those stores opened in 2013, those flew under our radar but according to the current D&B website, the latest four locations they opened are in Syracuse and Albany, NY; one in Cary, NC and one in Livonia, MI.

I look forward to seeing how they manage their growth through this year. Economies are dynamic so you never know how things might change but at the moment D&B isn’t the only chain that has announced plans to expand, I have been made aware of Round 1 USA looking to go outside of California and get into Texas this year(UPDATE: On Facebook commenter Jordan mentioned that the Texas location will open this Summer and they have a Chicago location opening in the Fall). So with many new games on their way and more locations opening that will be able to grab them, the outlook is good for digital out-of-home entertainment.
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Re: Bloeiende arcade business?

Post by Marcosan30 » Tue Jan 14, 2014 19:34

Dat is inderdaad goed nieuws voor Amerika. Als ik er toch ooit ga kijken dan zal ik zeker een bezoekje gaan brengen
aan een van dave & busters arcadehallen. Ben wel erg benieuwd wat hun zo succesvol maakt, C.q wat hun overall formula inhoudt.

Hoop toch echt dat die bestaat uit arcadekasten en niet uit airhockey en gokkasten :mrgreen:
Image
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Thu Jan 16, 2014 11:11

van alle documentaires zie je juist dat er veel behoefte is aan arcades maar dat deze zelfs nu nog in een negatieve sfeer zitten.
Het blijft een land met vele tegenstellingen en de associatie van arcades met slechte invloed vs. het televisie aanbod blijft me verbazen.

Een goede ontwikkeling om de arcade groter te maken dan hij al is, niet alleen omdat doordat het aanbod aan kasten stijgt maar voor ons uiteindelijk de prijs naar beneden zal gaan.

Arcades moeten een integraal onderdeel worden van alle samenlevingen
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Milspex
Active Level:
Active Level:

Post by Milspex » Thu Jan 16, 2014 15:44

Ik had vernomen dat het in Nederland bijna niet te doen is om een arcadehal te starten vanwege ouderwetse regelgeving waar speelautomaten in dezelfde categorie als gokkasten vallen en dus onderhevig zijn aan vergunningen en weet ik veel wat allemaal waar je wel naar kunt fluiten bij de gemeente.

Of dit klopt weet ik niet zeker.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Jan 16, 2014 17:56

Milspex wrote:Ik had vernomen dat het in Nederland bijna niet te doen is om een arcadehal te starten vanwege ouderwetse regelgeving waar speelautomaten in dezelfde categorie als gokkasten vallen en dus onderhevig zijn aan vergunningen en weet ik veel wat allemaal waar je wel naar kunt fluiten bij de gemeente.

Of dit klopt weet ik niet zeker.

Het was wel zo maar volgens mij is de wet op kansspelen behoorlijk veranderd sinds jan. 2013.
Ik moet me er eens wat meer in gaan verdiepen.
Milspex
Active Level:
Active Level:

Post by Milspex » Fri Jan 17, 2014 13:00

"Bent u beheerder of bedrijfsleider van een speelautomatenhal? Dan moet u beschikken over een Wettelijk Bewijsstuk. Het Wettelijk Bewijsstuk krijgt u als u een cursus kansspelproblematiek niveau 2 met goed gevolg hebt afgelegd. Voor uw personeel is een cursus kansspelproblematiek niveau 1 voldoende. Voor beide geldt dat u de cursus binnen 1 jaar na de datum van indiensttreding afgerond hebt."

Je moet natuurlijk kunnen omgaan met fanatieke doorgedraaide en verslaafde shmups spelers he
Marcosan30
Active Level:
Active Level:

Post by Marcosan30 » Fri Jan 17, 2014 14:18

Uhm, ik zie niet hoe shmups kansspelen zijn :mrgreen:
Hoop te geloven dat het skill-based games zijn.

Daarentegen kun je er natuurlijk wel verslaafd aan raken (hoest Refik), maar dat is met alle games ook in je thuissituatie :D
Image
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Jan 17, 2014 14:42

Wat ik hoorde is dat juist het onderscheid tussen kansspelen en skillgames het grote verschil maakt in de vernieuwde wetgeving. Door bijvoorbeeld donkey kong te scharen onder skillgames valt het buiten allerlei vervelende regels waar kansspelen onder vallen.
Zou je een prijs hangen aan de hoogste score van de week op donkey kong loop je weer het risico dat het onder een kansspel valt ;)

Opnieuw, dit is wat ik hoorde maar moet me er eens serieus in verdiepen.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Fri Jan 17, 2014 14:58

Vroegah moest je als ondernemer gewoon je papier halen anders mocht je geen eigen zaak beginnen. Daarnaast moest je soms ook nog branche specifieke papieren halen om bijvoorbeeld een snoepwinkel te mogen runnen (detail papier). Dat is op zich helemaal geen slechte ontwikkeling om dat weer meer in te voeren maar dat ter zijde. Ik denk dat dat wettelijk bewijsstuk meer een papiertje is als formaliteit en disclaimer dat als de overheid je op de vingers tikt voor iets je niet kan zeggen:"Ik wist het niet!" :D
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Jan 17, 2014 14:59

Mijn kennis stamt uit de jaren 80 en toen was er al een verschil gemaakt tussen kansspelen (de rode ijkwezen sticker) en behendigheidsspelen (de blauwe ijkwezen sticker) het uitkeren van geld, premies, waardebonnen en/of goederen was sowieso verboden
Team 15 kHz
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Fri Jan 17, 2014 16:26

De redenering was destijds dat je op een flipperkast een replay of extra ball kan krijgen, daardoor werd het als een kansspel gezien. Ook games waarbij je bij een bepaalde score een extra leven kon verdienen.
Belachelijke redenering uiteraard, waar de regering/belastingdienst grof geld mee heeft binnengeharkt.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Jan 18, 2014 16:01

Ratson wrote:De redenering was destijds dat je op een flipperkast een replay of extra ball kan krijgen, daardoor werd het als een kansspel gezien. Ook games waarbij je bij een bepaalde score een extra leven kon verdienen.
Belachelijke redenering uiteraard, waar de regering/belastingdienst grof geld mee heeft binnengeharkt.

Klopt. Hier het wazige onderscheid:
"speelautomaat: een toestel, ingericht voor de beoefening van een spel, dat bestaat uit een door de speler in werking gesteld mechanisch, elektrisch of elektronisch proces, waarbij het resultaat kan leiden tot de middellijke of onmiddellijke uitkering van prijzen of premies, daaronder begrepen het recht om gratis verder te spelen"

behendigheidsautomaat: een speelautomaat waarvan het spelresultaat uitsluitend kan leiden tot een verlengde speelduur of het recht op gratis spellen en het proces, ook nadat het in werking is gesteld, door de speler kan worden beïnvloed en het geheel of vrijwel geheel van zijn inzicht en behendigheid bij het gebruik van de daartoe geboden middelen afhangt of en in welke mate de spelduur verlengd of het recht op gratis spelen verkregen wordt;[/color]

vage shit
Post Reply