Donkey Kong bootleg pcb

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
sombetzki
Active Level:
Active Level:

Donkey Kong bootleg pcb

Post by sombetzki » Tue Oct 08, 2013 09:44

Dit weekend op een rommelmarkt in Frankrijk gevonden, een Donkey Kong bootleg pcb. Was te goedkoop om niet mee te nemen, maar hij is uiteraard ongetest, aangezien het geen jamma is.

Image

Heb de pcb goed onderzocht en geen kapotte traces etc gevonden. Er is wel gesoldeerd bij de connector, maar das gewoon een repair.

Daarbij zit er ook een sticker van "ok" op gedateerd ergens in 1982. Lijkt mij dus dat deze gewoon goed is 8)

Nu is de vraag, hoe krijg ik deze het beste aan de praat?
Ik kan wel een adapter kopen, maar die zijn meestal voorzien van een video inverter. Na t hebben gegoogled, lijkt het alsof bootlegs geen inverter nodig zijn, maar officiële Nintendo pcb's wel.

Is het misschien het handigste om een 44 pins connector te kopen, een 56 pins jamma board en zelf de adapter te solderen? En, if so, waar haal ik de pinout vandaan? Gewoon dezelfde als een officiële pcb?
Asure
Active Level:
Active Level:

Re: Donkey Kong bootleg pcb

Post by Asure » Tue Oct 08, 2013 11:31

Heb je een duidelijke foto v/d pcb en de edge connector?
Ik heb hier nog wel een fingerboard, 22-pins edge connector heb ik wel eentje om mee te testen, maar niet 'over'.

Lijkt een Crazy Kong boot te zijn.
Zie ook hier. maar hij mist de extra edge connector die je daar op de foto ziet. Wegbezuinigd lijkt het :)

Pinout kan ik voor je achterhalen met wat meetwerk cq. logisch nadenken, ook geen probleem. Een duidelijke foto v/d edge connector zal al snel wat duidelijkheid scheppen.

Zie je per ongeluk ook ergens 'falcon' of het falcon logo staan? Zitten er markeringen cq. silkscreen print op de pcb?

Anders ff langswippen een keer s'avonds dan hebben we hem zo aangesloten hier op de testbank :)
Image
sombetzki
Active Level:
Active Level:

Post by sombetzki » Tue Oct 08, 2013 12:11

Foto's kan ik nu uiteraard niet maken (ben op mijn werk). Zal vanavond eens kijken. Falcon logo heb ik niet gespot, maar ook niet op gelet.

Langs komen om te checken lijkt me een goed idee, maar dat zal niet eerder dan volgende week worden denk ik, beetje druk momenteel. Hoopte stiekem al een beetje dat jij reageerde ;)
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Wed Oct 09, 2013 10:00

Volgende week is prima, stuur maar ff een sms of PM dan komt dat goed.
Heb zelf ook een ckong2 liggen trouwens.

Grote foto hier.

Die heeft nog wel de extra edge, maar ze zijn al zuiniger, de pcb er omheen is niet 'weggesneden' dus je kunt er nooit een stekker op drukken.
Image
Post Reply