Hoi forumers,
Zoals een aantal van jullie al eerder gelezen hebben ben ik een super invaders (Frans merk Jeutel, +/- 1978) bootleg kast aan het converteren naar mame. inmiddels zitten de p4 2,8ghz, ipac2 en de 20" Samsung 4:3 TFT in de kast. Alle knoppen en sticks werken goed, mame performed goed. Eigenlijk gaat het tot nu toe best goed.
Ik heb echter een issue: Na het opstarten van XP start mameui32 ook automatisch (link in map opstarten gezet). Mame menu verschijnt ook keurig op de voorgrond. Echter voordat ik met de linker joystick games kan selecteren(up/down), moet ik eerst met de muis 1x in het window klikken. Daarna werkt alles naar behoren (1p+links om game te staren, 1p+2p om terug te keren naar menu).
Mijn vraag is of iemand dit erder heeft gezien en wat de eventuele oplossing is. Ik Wil natuurlijk alleen de muis in noodgevallen pakken, en niet iedere keer na het starten van de kast.
Alvaste bedankt en groet!
Matthijs
Heb geen Window focus in mame na opstarten pc
Heb geen Window focus in mame na opstarten pc
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Re: Heb geen Window focus in mame na opstarten pc
Die kast is toch met zo'n spiegel? Ga je de hele kast slopen (nee toch?) of ga je er ook Space Invaders in spelen?
Ha, @Anunaki
Klopt, maar....
Helaas waren de spiegel en de liggende z/w monitor met gekleurde stroken al door de "voor-vorige eigenaar" verwijderd en was er een normale 20" Hantarex staande monitor ingebouwd achter de glasplaat(bezel).
Ook waren er al extra gaten geboord in het originele metalen control panel voor de 2-player setup. En zat er een bootleg Mario spel in.
Als hij helemaal origineel geweest dan had ik het natuurlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de Cab de converteren naar Mame!
Maarja, in dit geval was de kast toch al een soort van "verpest" en was bovendien defect en kon ik hem voor een zachte prijs overnemen. De keus voor mame was snel gemaakt. De buitenkant (side Art, glas-bezel art) blijft origineel!
Groetjes,
Matthijs
Klopt, maar....
Helaas waren de spiegel en de liggende z/w monitor met gekleurde stroken al door de "voor-vorige eigenaar" verwijderd en was er een normale 20" Hantarex staande monitor ingebouwd achter de glasplaat(bezel).
Ook waren er al extra gaten geboord in het originele metalen control panel voor de 2-player setup. En zat er een bootleg Mario spel in.
Als hij helemaal origineel geweest dan had ik het natuurlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de Cab de converteren naar Mame!
Maarja, in dit geval was de kast toch al een soort van "verpest" en was bovendien defect en kon ik hem voor een zachte prijs overnemen. De keus voor mame was snel gemaakt. De buitenkant (side Art, glas-bezel art) blijft origineel!
Groetjes,
Matthijs
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Tijdens het opstarten van windhoos draait er waarschijnlijk nog meer meuk als 'startup'. Services dan wel opstartmeuk (icons in de taakbalk, bij de klok zoals troep v/d videokaart etc.) kunnen er dan voor zorgen dat je geen focus hebt op de Mame32.exe omdat ze zelf de focus hebben geclaimd.
Je kunt dit oplossen door er een specifiek frontend tussen te zetten, bijv. GameEx of iets luxers..
Je kunt dit oplossen door er een specifiek frontend tussen te zetten, bijv. GameEx of iets luxers..

Of je vervangt de hele Windows Shell gewoon door Mame 

Thanks voor de tips, het is gelukt door met de utility tweakui bij mouse-over auto focus te in te stellen. Het Window waar op dat moment de muis staat wordt dan voorgrond en automatisch geselecteerd. Laat de muis nu in het midden van het scherm staan na het starten van de pc