Hoi forumers,
Inmiddels begonnen met het ombouwen van mijn cab...
Weet een van jullie of het mogelijk is om 1 button te bedraden aan coin 1 en 2 tegelijk op een ipac2? Zo ja, moet je dan deze button twee gnd aansluitingen geven, of is een van beiden genoeg?
Groetjes,
matthijs
Ipac2 coin1 en coin2 wiren op 1 button
Ipac2 coin1 en coin2 wiren op 1 button
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons
Re: Ipac2 coin1 en coin2 wiren op 1 button
Heb coin2 nooit gebruikt in mijn kasten is die niet aangesloten (één coinslot slechts). Het is ook geen 'eis' om deze aan te sluiten.
Maar, ik snap je opzet niet helemaal. Waarom zou je dit willen doen?
Als coin1 en coin2 naar één schakelaar lopen, dan registreren ze tegelijk.
Je krijgt dan op één coin drop twee of meer credits. 1 GND is genoeg in deze opzet.
Een enkele game zal in deze situatie wellicht fouten geven 'coin errors' of 'lockout errors' omdat het erg toevallig is dat er op exact hetzelfde moment een coin in twee chutes komt.
Maar, ik snap je opzet niet helemaal. Waarom zou je dit willen doen?
Als coin1 en coin2 naar één schakelaar lopen, dan registreren ze tegelijk.
Je krijgt dan op één coin drop twee of meer credits. 1 GND is genoeg in deze opzet.
Een enkele game zal in deze situatie wellicht fouten geven 'coin errors' of 'lockout errors' omdat het erg toevallig is dat er op exact hetzelfde moment een coin in twee chutes komt.

Re: Ipac2 coin1 en coin2 wiren op 1 button
Hoi Asure,
Dank voor je antwoord, ik had begrepen dat er games zijn waar player 2 een aparte coin input nodig heeft, maar ik wil maar 1 credit button maken op de coin door. Vandaar de vraag. Maar wellicht is het niet nodig, ik sluit er in eerste instantie gewoon 1 aan en dan verzin ik wel iets voor de games die ik wil spelen en een tweede coin input nodig hebben voor player twee (remappen in mame of ietsdergelijks)
vr.gr.
Matthijs
Dank voor je antwoord, ik had begrepen dat er games zijn waar player 2 een aparte coin input nodig heeft, maar ik wil maar 1 credit button maken op de coin door. Vandaar de vraag. Maar wellicht is het niet nodig, ik sluit er in eerste instantie gewoon 1 aan en dan verzin ik wel iets voor de games die ik wil spelen en een tweede coin input nodig hebben voor player twee (remappen in mame of ietsdergelijks)
vr.gr.
Matthijs
1978 Jeutel Super Invaders running MameUI32 on P4-2,8Ghz, 20 inch 4:3 TFT, Ipac2 with IL Competition sticks & IL Concave buttons