Project : Rift Racer

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Re: Project : Rift Racer

Post by Jinxz » Fri Jul 19, 2013 09:54

ckong wrote:LOL, wat een perfectie man, ongelofelijk bruut en die knoppen met kapje zijn helemaal de shit. Dit wordt echt een geweldige racer. :D

Bedankt voor het vertrouwen ;)

Een ander aandachtspunt is de versnellingsbak en het stuur. Ondanks dat het originele stuur super degelijk is en de versnellingsbak van de racer onverwoestbaar is, hebben ze ook een downside. Het stuur is bij iedere race cab behoorlijk afgetrapt en de versnellingsbak is "maar" een 4 bak.
Als ik als eindresultaat een machine wil hebben die eruit moet zien alsof ie net van de fabrieksband af komt rollen moet er dus een nieuw stuurtje in. Ik zou een maat van me, die net een CNC opleiding is begonnen, kunnen vragen om een adapter te maken die het mogelijk maakt op de stuuras van de cab te monteren en vervolgens er een MOMO of Sparco in te zetten.
Maar om 2 vliegen in 1 klap te slaan kan ik ook kijken of het mogelijk is om een Logitech MOMO stuur met "flappy paddles" te monteren. Dan hou je nogsteeds de 4bak origineel en kun je in race-games met 6 of 7 bakken ook schakelen tot de laatste versnelling.
Laat ik toevallig nog een ouwe logitech MOMO met flappys in de schuur hebben liggen ;)
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Jul 19, 2013 15:23

Team 15 kHz
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Fri Jul 19, 2013 15:50

jinxz=007 nieuwste snufjes :wink:
stuur met die paddles dat zou echt top zijn als dat kon .
handen aan het stuur en op en terug schakelen
:D
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Jul 19, 2013 16:03

Zet er een Sega F355 Challenge stuurtje in :-) Die heeft flappy paddles. Wel ff zoeken :-)

Image
beau
Active Level:
Active Level:

Post by beau » Fri Jul 19, 2013 16:17

Cageman wrote:Zet er een Sega F355 Challenge stuurtje in :-) Die heeft flappy paddles. Wel ff zoeken :-)

Image

dat had ik nog niet eerder gezien vet!!
:D
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Jul 20, 2013 21:04

Cageman wrote:Zet er een Sega F355 Challenge stuurtje in :-) Die heeft flappy paddles. Wel ff zoeken :-)

Dat zou wel lekker zijn idd! 't probleem is alleen dat als ik er eentje te pakken kan krijgen dat het niet snel nog eens lukt. Ik moet een re-produceerbare oplossing hebben.

Ondertussen ben ik al lichtjes begonnen met het assembleren.
De stoel moet nogsteeds overgedaan worden maar nu dat ie vast zit aan de cab lijkt het me makkelijker om het carbon te plakken.

Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Jul 20, 2013 21:07

Looking sharp!!
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Jul 20, 2013 21:29

Ondertussen heb ik ook het scherm binnen gekregen... omfg dat ding is niet normaal. Heb GRID 2 op de PC gezet en na wat optimalisatie druk ik nu tot 150fps uit de machine. Het scherm geeft dus op 27inch 1080P gewoon 144frames per sec. Te ziek om te zien.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Mon Jul 22, 2013 16:01

Het stuurtje blijft een uitdaging ;)
Een re-produceerbare oplossing met :
- paddle shifters
- extra knoppen op het stuur
- Kwaliteit materialen zoals staal en (kunst)leer
- goed verkrijgbaar
- mooi uiterlijk

En ik was zelfs aan het zoeken naar een losse rode manetinno knop zoals in de ferrari's:
Image

Die punten en de manetinno knop maken het tot een kansloze zoektocht... totdat ... wait for it... :

Image

De Thrustmaster Ferrari Gte Wheel Add-On Ferrari 458 Challenge Edition. Mond vol, maar het is een officieel gelicentieerd replica stuur uit een 458 Italia. Hij wordt verkocht als upgrade voor de Thrustmaster T500 rs.
80 euro inclusief de paddles, buttons, manetinno, 70% grootte van het origineel.

Nu nog een adapter laten maken om 'm in de cab te hangen. Ook moet er nog gezocht worden naar een oplossing om de bedrading van het stuur onzichtbaar te koppelen aan de cab. Origineel had de Scudrace geen electronica op het stuur dus ook geen holle stuurkolom oid.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Jul 22, 2013 16:13

Nice shit man! Is mss wat voor mijn T500. Dan bouw ik die hele T500 wel in een cab hehe
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Jul 22, 2013 16:18

Zo'n stuurtje + adapter wil ik ook wel. Zoals men misschien weet staat er nog altijd een generieke racer in het NGC die nu op een stuur + padhack wacht :-)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Mon Jul 22, 2013 17:32

Psykick wrote:Nice shit man! Is mss wat voor mijn T500. Dan bouw ik die hele T500 wel in een cab hehe

Hoe is eigenlijk de FFB van de T500 t.o.v. de Sega cabs? Ik zag in een filmpje dat er een 65watt electro motor in zit (sega gebruikt 60watt). Is ie dan nog iets sterker dan de daytona usa cab?

Cageman wrote:Zo'n stuurtje + adapter wil ik ook wel. Zoals men misschien weet staat er nog altijd een generieke racer in het NGC die nu op een stuur + padhack wacht :-)

Het stuurtje is besteld en wss morgen binnen. Ik ben benieuwd hoe "makkelijk" ie te plaatsen is. Zal wel ff tegenvallen maar zodra de adapter te maken is moet het een fluitje van een cent zijn.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Jul 22, 2013 18:07

De feedback is helemaal te gek eigenlijk. Ook zeer subtiel tot echt power.

Niet voor niets kost hij wel een knaakje!

Enige mindere is compatbiliteit. Ik wil nog wel een leuk projectje malen van een kale racer die ik achter heb met een PS3 en Gran Turismo of iets. Wel Kikke om hem dan mss ook te wrappen.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Jul 24, 2013 18:35

Psykick wrote:De feedback is helemaal te gek eigenlijk. Ook zeer subtiel tot echt power.

Niet voor niets kost hij wel een knaakje!

Enige mindere is compatbiliteit. Ik wil nog wel een leuk projectje malen van een kale racer die ik achter heb met een PS3 en Gran Turismo of iets. Wel Kikke om hem dan mss ook te wrappen.

Goed om te horen dat er enigszins een alternatief is voor de FFB van de Model 2 cabs. Ik zal MP in de gaten houden voor een t500 voor een bodemprijsje ;)

Gisteren is het stuurtje binnen gekomen. Vandaag kwamen de knoppen incl. de start button binnen.
Het stuurtje voelt echt zwaar en degelijk aan. Het zal een behoorlijke opgaaf worden om een adapter te maken maar er zijn al redelijk wat aanbieders van after-market spul voor de T500rs dus het zal wel lukken.

Hier een fototje van de goodies:
Image
Gyruss
Active Level:
Active Level:

Post by Gyruss » Thu Jul 25, 2013 12:47

8) 8) 8)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Jul 27, 2013 19:27

Een struikelblok waar ik erg tegenop keek is de ophanging van het scherm.
De monitor is met z'n 27 inch te groot om achter de bezel te hangen. Dat zou als gevolg hebben dat er grote stukken uit de bezel gehaald moeten worden om het volledige scherm te zien. Daarnaast zou ik de speakers van de cab aan de zijkant van het scherm wss moeten weg laten.
D'r moest dus een reproduceerbare en solide ophanging in worden gezet die het gewicht van de 27" kan dragen.

In de cab zitten 4 schroefpunten die wss initieel het CRT droegen. Blijkbaar is de afstand in hoogte en breedte tussen de schroeven exact gelijk.
Hier is dus mijn oplossing, op basis van de CRT ophanging.
25mm x 3mm dikke metalen latten die ik op maat heb gezaagd, uitgeboord en in het midden het verbonden met elkaar:
Image

Image

Image

Image

Aangezien er 4 hoeken van 90 graden ontstaan is het dus ook mogelijk om de 100mm Vesa standaard te gebruiken die achterop vrijwel iedere monitor zit.
Als het een beetje mee zit hang ik morgen het scherm erin.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Mon Jul 29, 2013 13:26

Ik ben gisteren de helse karwij begonnen om een technische tekening te maken voor het watersnijden van de adapter tussen de stuur-as van de cab en het Ferrari stuur. De tekening is klaar en verstuurd naar een aantal watersnijders voor een offerte.

Vandaag de ontbrekende spullen gekocht om het scherm te kunnen monteren.
Zoals gezegd moet het scherm iets naar voren komen aangezien het voor de originele bezel moet hangen. Het resultaat is een scherm met vrijwel geen enkele speling. Het zit muur en muur vast.
Hier het resultaat:
Image

Image

Image

De volgende stap is om een technische tekening te maken voor het CNC'n van een vlakke bezel die weer voor het scherm komt te hangen. Uiteraard met gaten voor de speakers etc.
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Mon Jul 29, 2013 13:45

Lekker bezig kerel. leuk topic om te volgen
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Tue Aug 06, 2013 14:53

Geweldig, ben heel benieuwd naar het resultaat. Keep up the good work :D
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Thu Aug 15, 2013 11:28

Vandaag het prototype van de stuur conversie plaat besteld. Het wordt water gesneden uit 4mm RVS.
Ik had de prototype-tekening ondertussen al met m'n snijplotter uit vinyl gesneden om te kijken of het past en het lijkt 1:1 te passen.

Verder nog niet erg veel tijd gehad om de fine-tuning van de FFB-PCB te doen. De waardes staan standaard maar aangezien de koppeling en motor ook lopen tijdens de neutrale stand moet er nog even getuned worden. Tnx Arjan voor de tip.
@ Cageman, weet jij de punten op de Logitech PCB waar de pedalen van de cab op aangesloten moeten worden? Initieel waren ze gekoppeld aan de RJ11.
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Aug 16, 2013 02:22

03.15uur op de teller en ben net klaar met het plexi te tekenen voor de cab :)
Custom plexi komt er op de plek boven de originele view buttons (links van het stuur) en waar het 100yen logo stond (rechts van het stuur).
Links komt dan o.a. de startknop en wss de USB en HDMI neutriks voor de oculus rift aansluiting, rechts komen de chopper-schakelaars.
Ook gelijk de bezel rondom het scherm getekend om te laten CNC'n.

Ben echt benieuwd.

Stiekum haat ik het om na het maken van de tekening compleet buiten het productieprocess te staan. Het liefst kijk ik over de schouder van die guys mee :)
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Fri Aug 16, 2013 09:10

Zeker weten. Vet spul. Gewoon in een bouwmarkt te krijgen.
ook wel mooi als je een gare Naomi Cab koopt.
Post Reply