mame arcade
mame arcade
Hallo,
Ik ben Michael en ben in het beginstadium van een mame arcade kast. (ik ben nog volop bezig met de software)
Dit had ik voor pc setup in gedachte http://www.benl.ebay.be/itm/AMD-FX-BULL ... 20ce38bc52
Na een tip van flay zullen het sanwa buttons en joystick worden met een ipac 2 usb.
Iemand nog een tip of ik de 30 of 24 moet nemen van buttons?
groeten.
Ik ben Michael en ben in het beginstadium van een mame arcade kast. (ik ben nog volop bezig met de software)
Dit had ik voor pc setup in gedachte http://www.benl.ebay.be/itm/AMD-FX-BULL ... 20ce38bc52
Na een tip van flay zullen het sanwa buttons en joystick worden met een ipac 2 usb.
Iemand nog een tip of ik de 30 of 24 moet nemen van buttons?
groeten.
Re: mame arcade
Bedankt voor de tip
Hoeveel buttons heb je zo nodig voor een 2p setup?
De pc setup zal voldoen zeker een tip is altijd welkom heb nog niets gekocht.
Groeten.

Groeten.
dorito wrote:Bedankt voor de tip![]()
Groeten.
15 knoppen voor de linkerspeler, 13 voor de rechterspeler, 3 startknoppen en 2 coin knoppen. Dus 3 kleine en 30 grote. En dan zou ik nog een paar reserveknoppen inbouwen, je weet nooit.
Je kunt natuurlijk ook zelf even googlen, plaatjes en info zat op het www.

Ik zou 2 joysticks doen ieder zes knoppen twee start knoppen en dan met autohotkey toetsen combinaties doen voor andere functies. Is minimalistisch en uiteindelijk mooier
ckong wrote:dorito wrote:Bedankt voor de tip![]()
Groeten.
15 knoppen voor de linkerspeler, 13 voor de rechterspeler, 3 startknoppen en 2 coin knoppen. Dus 3 kleine en 30 grote. En dan zou ik nog een paar reserveknoppen inbouwen, je weet nooit.
Je kunt natuurlijk ook zelf even googlen, plaatjes en info zat op het www.
Iets in deze stijl dus

P-Nut wrote:Ik zou 2 joysticks doen ieder zes knoppen twee start knoppen en dan met autohotkey toetsen combinaties doen voor andere functies. Is minimalistisch en uiteindelijk mooier
Bedankt ik wist niet dat je met combinaties kon werken.
dorito wrote:
Lelijke piano

Jinxz wrote:dorito wrote:
Lelijke piano
hahahaha, kom hier niet bij van het lachen. gallery of shit waardig imo.

Dit x2
+start en select/coin x2
- sombetzki
- Active Level:
haal de "juiste" layouts van slagcoin. Daar staan ook alle afmeting zoals bvb de sega player 1 layout;

Die dus anders is als die van player 2:

Voor 6 buttons voer je de rechter 2 niet uit.
Link:
http://www.slagcoin.com/joystick/layout.html

Die dus anders is als die van player 2:

Voor 6 buttons voer je de rechter 2 niet uit.
Link:
http://www.slagcoin.com/joystick/layout.html
Kijk naar de schema's van studentzki
Persoonlijk zou ik voor 8 gaan, 6 is te weinig.
8 buttons is altijd handig met bijvoorbeeld een xbox of ps3, of Street Fighter IV.

8 buttons is altijd handig met bijvoorbeeld een xbox of ps3, of Street Fighter IV.
-
- Active Level:
hey
welke emulatoren wil je allemaal draaien?
Als je xbox360 ps3 gamecube etc wil draaien kan ik je zoiezo aanraden om er een losse videokaart bij te kopen.
Omdat een onboard videokaart dan gewoon niet goed genoeg is.
Voor mame is het setje meer dan ideaal dan kan je zonder enkel probleem elk spel spelen.
Ik heb zelf voor elke speler 1 joystick en 6 buttons dan 1 coin button en 1 start button.
Meer dan zat als je mame gebruikt en sega megadrive.
Wil je n64 xbox360 etc dan is minimaal 8 knoppen nodig en dan nog een start en coin button.
welke emulatoren wil je allemaal draaien?
Als je xbox360 ps3 gamecube etc wil draaien kan ik je zoiezo aanraden om er een losse videokaart bij te kopen.
Omdat een onboard videokaart dan gewoon niet goed genoeg is.
Voor mame is het setje meer dan ideaal dan kan je zonder enkel probleem elk spel spelen.
Ik heb zelf voor elke speler 1 joystick en 6 buttons dan 1 coin button en 1 start button.
Meer dan zat als je mame gebruikt en sega megadrive.
Wil je n64 xbox360 etc dan is minimaal 8 knoppen nodig en dan nog een start en coin button.
Lol was er maar een ps3/360 emu
Voor een PS2 emu heb je trouwens wel een dikke i7 nodig dacht ik 

-
- Active Level:
DLX wrote:Lol was er maar een ps3/360 emuVoor een PS2 emu heb je trouwens wel een dikke i7 nodig dacht ik
http://ps3.emulatorx.info
@handsome1987; ff oppassen met wat je post.... heb geen zin om mensen van shit af te helpen!
Dus mensen niet die link aanklikken, is gewoon bullshit natuurlijk!
Dus mensen niet die link aanklikken, is gewoon bullshit natuurlijk!
Emu's van current gen consoles waarvan de originele hardware voor een habbekrats nog gewoon verkrijgbaar is in de winkels sowieso min veel.
Aangezien de posts op Nozomi lijken te veranderen van arcade naar mame, is het niet handig dat daar een subforum voor komt (en die ik dan met de persoonlijke instellingen onzichtbaar kan maken
)
Aangezien de posts op Nozomi lijken te veranderen van arcade naar mame, is het niet handig dat daar een subforum voor komt (en die ik dan met de persoonlijke instellingen onzichtbaar kan maken

Team 15 kHz
`ElPancho wrote:Emu's van current gen consoles waarvan de originele hardware voor een habbekrats nog gewoon verkrijgbaar is in de winkels sowieso min veel.
Aangezien de posts op Nozomi lijken te veranderen van arcade naar mame, is het niet handig dat daar een subforum voor komt (en die ik dan met de persoonlijke instellingen onzichtbaar kan maken)
Goed idee Onno, Arjan zal dat waarschijnlijk wel oppikken. Dus een apart subforum voor emulatie! Top!
Hoewel ik veel modereer en een boel admin doe is Ken nog altijd de 'godfather' van deze site; Ken? 

beau wrote:De hoofd forumlid

Bedankt voor de tips!!!
Wat ik wil het gebruikelijke zeg maar khou van retro games sega nintendo enzo.
Ik zou graag een arcade kast bezitten maar baby nr3 is op komst dus moet het momenteel iets goedkoper met mame
Wat ik wil het gebruikelijke zeg maar khou van retro games sega nintendo enzo.
Ik zou graag een arcade kast bezitten maar baby nr3 is op komst dus moet het momenteel iets goedkoper met mame

meer geld naar mama dan naar mame

Ja en mama is baas 
nieuwe hobby moet wachten

nieuwe hobby moet wachten

Om nog even terug te komen op de layout. Voor een mame kast (en misschien in de toekomst andere emulators) zou ik gaan voor 8 buttons per player en dan nog 2x start, 2x coin (select)
Ik heb momenteel een i5 met een onboard intel videokaart en de ps2 emulator werkt perfect. Ik heb wel wat moeten spelen met de instellingen.
En een apart subforum voor emulatie zie ik helemaal zitten
Ik heb momenteel een i5 met een onboard intel videokaart en de ps2 emulator werkt perfect. Ik heb wel wat moeten spelen met de instellingen.
En een apart subforum voor emulatie zie ik helemaal zitten

We were the first gamers !