Waar kan ik het beste een Candycab kopen?
Waar kan ik het beste een Candycab kopen?
Gents,
Een paar vraagjes. (noob questions misschien)
Waar kan ik op dit moment in NL of Benelux het best een Candycab scoren?
Het liefste heb ik er eentje met een LCD erin ipv CRT.
Is zo'n Naomi makkelijk in onderdelen in/uitelkaar te halen?? Het moet namelijk de zolder op.
Het 2e waar ik over aan het nadenken ben als alternatief is zelf een kast te maken.
Kun je zo'n gamesfamily gewoon op elke VGA monitor aansluiten zoals een 60in1?
Ik heb nog een 22inch liggen ik denk 16:9 verhouding...gaat dat er een beetje uitzien of kloppen
de verhoudingen dan niet??
gr Remko
Een paar vraagjes. (noob questions misschien)
Waar kan ik op dit moment in NL of Benelux het best een Candycab scoren?
Het liefste heb ik er eentje met een LCD erin ipv CRT.
Is zo'n Naomi makkelijk in onderdelen in/uitelkaar te halen?? Het moet namelijk de zolder op.
Het 2e waar ik over aan het nadenken ben als alternatief is zelf een kast te maken.
Kun je zo'n gamesfamily gewoon op elke VGA monitor aansluiten zoals een 60in1?
Ik heb nog een 22inch liggen ik denk 16:9 verhouding...gaat dat er een beetje uitzien of kloppen
de verhoudingen dan niet??
gr Remko
Re: Waar kan ik het beste een Candycab kopen?
De beste plek om een candycab te kopen, is hier op het Nozomi forum.... neem bij voorbeeld eens contact op met Psykick en/of rklok.
Gezien je schijnbaar niet zo veel ervaring hebt met cabs, raad ik af om meteen allemaal wilde plannen te maken m.b.t. het plaatsen van een LCD-scherm in een CRT-cab etc. Start gewoon met één cab welke technisch in orde is en plaats er één PCB in of een multi PCB. Als start is een MVS, Naomi of een ander board welke carts gebruikt het fijnste.
Als je zelf iets in elkaar gaat knutselen en je wilt gaan werken met een '60in1' boardje op een VGA monitor, dan kan je beter gewoon een PC gebruiken met daarop MAME, effectief het zelfde maar qua controlls etc stukken makkelijker.
Gezien je schijnbaar niet zo veel ervaring hebt met cabs, raad ik af om meteen allemaal wilde plannen te maken m.b.t. het plaatsen van een LCD-scherm in een CRT-cab etc. Start gewoon met één cab welke technisch in orde is en plaats er één PCB in of een multi PCB. Als start is een MVS, Naomi of een ander board welke carts gebruikt het fijnste.
Als je zelf iets in elkaar gaat knutselen en je wilt gaan werken met een '60in1' boardje op een VGA monitor, dan kan je beter gewoon een PC gebruiken met daarop MAME, effectief het zelfde maar qua controlls etc stukken makkelijker.
S-E-G-A 

Als je een candy koopt, laat die crt er lekker in, of koop een vewlix met lcd.
Games family, of die 60 in 1 ziet er veel beter uit op een 4:3 crt dan een 16:9 lcd. Lcd in een oudere candy is echt niet tof.
Wil je perse werken met VGA (360, dreamcast) overweeg dan een tri-sync monitor, bv een NNC.
Zelf een kast maken is net zo duur op het end en nooit zo echt. Wil je toch knutselen koop dan een opknapper.
Mame is zo te zien je ding, knal een pc op een crt candy en bob's je oom.
Games family, of die 60 in 1 ziet er veel beter uit op een 4:3 crt dan een 16:9 lcd. Lcd in een oudere candy is echt niet tof.
Wil je perse werken met VGA (360, dreamcast) overweeg dan een tri-sync monitor, bv een NNC.
Zelf een kast maken is net zo duur op het end en nooit zo echt. Wil je toch knutselen koop dan een opknapper.
Mame is zo te zien je ding, knal een pc op een crt candy en bob's je oom.
Team 15 kHz
thx for the quick responses.
Nee zelf knutselen liever niet. De reden van die LCD is dacht ik het gewicht van de kast en ik schat zo in dat de laatste jaren er wel LCD gebruikt werd ipv CRT. Ik geef liever iets meer uit als die kast dan wat nieuwer is.
Of gebruiken ze op dit moment nog steeds CRT's?
Vandaar het LCD verhaal.
Mocht ik zo'n candy mijn 2 trappen niet op krijgen dan moet ik wel zelf gaan bouwen maar daar ben ik ook geen voorstander van. Ik heb wel een scherm liggen (lcd VGA). maar dit is dus een 2e optie.
Nee zelf knutselen liever niet. De reden van die LCD is dacht ik het gewicht van de kast en ik schat zo in dat de laatste jaren er wel LCD gebruikt werd ipv CRT. Ik geef liever iets meer uit als die kast dan wat nieuwer is.
Of gebruiken ze op dit moment nog steeds CRT's?
Vandaar het LCD verhaal.
Mocht ik zo'n candy mijn 2 trappen niet op krijgen dan moet ik wel zelf gaan bouwen maar daar ben ik ook geen voorstander van. Ik heb wel een scherm liggen (lcd VGA). maar dit is dus een 2e optie.
CRT is where it's at.
Serieus, voor de meeste arcadegames gaat er niks boven een goede CRT beeldbuis.
Serieus, voor de meeste arcadegames gaat er niks boven een goede CRT beeldbuis.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ik zie ook verder in het forum dat een nieuwere met lcd ook 108 kilo weegt...en de meeste games die ik wil spelen zijn toch van begin jaren 90...dus dan is CRT waarschijnlijk wel de weg die ik moet nemen.
lijkt mij wel. scheelt ook enorm veel cash. Anders kijk hier, volgens mij staan er wat naomi's tekoop. En anders. Ronnie Klok. Daar heb ik al 2x keer een cab gehaald. Hij heeft mij nooit teleurgesteld.
Plus dat Sega cabs heel makkelijk te demonteren zijn.
Die til je in gedeelten zelf nog 2 trappen op.
Als je ze niet demonteert is het met 3 mensen een makkie.
Wat ik al niet naar zolder gesleept heb ....... Awaves met hulp, Sega cabs zelf

Die til je in gedeelten zelf nog 2 trappen op.
Als je ze niet demonteert is het met 3 mensen een makkie.
Wat ik al niet naar zolder gesleept heb ....... Awaves met hulp, Sega cabs zelf

Team 15 kHz
Da Dude wrote:lijkt mij wel. scheelt ook enorm veel cash. Anders kijk hier, volgens mij staan er wat naomi's tekoop. En anders. Ronnie Klok. Daar heb ik al 2x keer een cab gehaald. Hij heeft mij nooit teleurgesteld.
hier?? moet er een link bijzitten?

ik hou je website in de gaten ...thx
Hou wel rekening met de prijs voor een goede cab (aangezien je overwoog er zelf een te bouwen neem ik aan dat budget ook meespeelt).
Voor een New Net City ga je toch rond de 1000 euro zitten. Een LCD cab wordt een stuk prijziger (twee of drievoud van het genoemde bedrag) nog en zijn heel moeilijk te vinden.
Er zijn ook andere cabs die super zijn en wat minder kosten, bijvoorbeeld een New Astro City of een Blast City, dan zit je meer tussen de 500 en 750 euro in.
Je kan ook voor een Sega Naomi cabinet gaan, dat is een hele leuke 'best bang for buck' kast naar mijn mening en die heb je wel tussen de 250 en 400 euro doorgaans in nette staat.
Voor een New Net City ga je toch rond de 1000 euro zitten. Een LCD cab wordt een stuk prijziger (twee of drievoud van het genoemde bedrag) nog en zijn heel moeilijk te vinden.
Er zijn ook andere cabs die super zijn en wat minder kosten, bijvoorbeeld een New Astro City of een Blast City, dan zit je meer tussen de 500 en 750 euro in.
Je kan ook voor een Sega Naomi cabinet gaan, dat is een hele leuke 'best bang for buck' kast naar mijn mening en die heb je wel tussen de 250 en 400 euro doorgaans in nette staat.
I forgot : wat een Vette , Vette, vette setup staat daar!!!
Jeez man, dat is wel even wat anders geworden sinds de allereerste nozomi meet bij jou thuis! Vet zeg!
In topic: je kunt het beste in nederland een cab kopen en beginnen met iets simpels, crt +jamma. Geen lcd, zeker niet zonder hardware kennis
In topic: je kunt het beste in nederland een cab kopen en beginnen met iets simpels, crt +jamma. Geen lcd, zeker niet zonder hardware kennis
Ja thx. Ik ben al overtuigd dat crt, the way to go is.
Ik heb zelf een zitmodel Naomi universal! Echt ook via het forum gekocht:) mijne was ook nog eens zo gemod dat ie in 2 delen vervoerd kon worden echt heel fraai. Ben al tijdje bezig met hyperspin volledig te krijgen:) flink wat werk. Ben momenteel op kreta (malia) en heb wat Naomi universald gezien en dacht ff bezoekje aan nozomi te brengen toch ff laten weten dat ik af en toe wat kom kijken:p
cu in Nozomi gamecenter dan. zit overigens een weekje op vakantie in Deustchland