Hallo allemaal,
Ik ben Ammer, een nieuweling aan boord.
Heb een Blast city gekocht bij Ronnie, Dreamcast zit er inmiddels in en ben dus een blij man.
Natuurlijk moest ik een MVS slot aanschaffen want wil absoluut van Neo Geo games genieten.
Heb via marktplaats 2 games gescoord ( samurai showdown 2 & crossed swords )
Vandaag mijn MVS 2 slot ontvangen en (weet inmiddels dat dit niet altijd plug & play is) wat getest.
Het volgende:
Samurai Showdown 2 start op maar zie geen middenscherm (blijft zwart) Zie wel powerbars, text etc geen characters.
geluid doet het perfect (via mini jack output op de tulp vd kast)
Crossed Swords doet niks, krijg alleen een grid te zien bij het opstarten.
Nu weet ik inmiddels dat het o.a met de wiring te maken kan hebben.
Heb hier en daar wat gechecked maar weet niet echt of het probleem daar zit (zal wel ff een pic posten van mijn jamma wiring)
Als ik de MVS aanzet voor de test zie ik wel de blauwe grid wat moet betekenen dat hij werkt en goed is, alleen zie ik het middenvlak (wat bij SS2 zwart blijft) witte lijnen.
Ja, ik ben vrij noob, kan wel solderen, vervang weleens pots etc in mijn analoge synths maar dit is wel nieuw voor mij.
Hulp en wat aanwijzingen zoude te gek zijn.
Ik wil in elk geval weten of ik een goede MVS heb gekregen of dat mijn games naar de rag zijn (lijkt me niet)
Heb wel alle links via het forum gechecked (repair logs, otaku, hard mvs)
groeten. Ammer
http://img849.imageshack.us/i/foto11z.jpg/
mvs 2 slot beeld niet goed
Re: mvs 2 slot beeld niet goed
ok, na wat proberen en met wattenstaafjes mijn connectoren te hebben proberen schoongemaakt gaan beide games aan en zie ik wat graphics, het zou dus mijn MVS of Jamma connector kunnen zijn.
De wiring ziet er gewoon normaal uit en ja je hebt wel een iets aangepaste wiring nodig, maar het belangrijkste daarvan is dat dat audio gerelateerd is en niet dit soort problemen geeft doorgaans. Ik ga er ook niet vanuit dat je wiring en en je games ok zijn.
Wat je eens moet proberen is met een heel fijn schuurpapiertje de connector op de MVS en de connecties op je carts licht op te schuren, totdat je weer mooi glimmend koper ziet. Dan weet je dat het weer goed contact maakt allemaal. Van daaruit moet je nog even je bevindingen posten. Succes!
Wat je eens moet proberen is met een heel fijn schuurpapiertje de connector op de MVS en de connecties op je carts licht op te schuren, totdat je weer mooi glimmend koper ziet. Dan weet je dat het weer goed contact maakt allemaal. Van daaruit moet je nog even je bevindingen posten. Succes!
Psykick wrote:De wiring ziet er gewoon normaal uit en ja je hebt wel een iets aangepaste wiring nodig, maar het belangrijkste daarvan is dat dat audio gerelateerd is en niet dit soort problemen geeft doorgaans. Ik ga er ook niet vanuit dat je wiring en en je games ok zijn.
+1

lang geleden dat ik hier ben geweest en zag dat ik nog niks had gepost als solution.
MVS board wat ik had gekocht was stuk. Heb inmiddels al een tijd een nieuwe en heb een Jamma naar MVS converter gekocht.
Die tip over dat opschuren van de contactpunten is een goede, mijn SS2 mvs heeft heel soms kuren. Als ik dan aan de card zit of zachtjes tik doet ie het weer zonder dat hij opnieuw opstart. Denk idd dat dat de contactpuntjes zijn.
MVS board wat ik had gekocht was stuk. Heb inmiddels al een tijd een nieuwe en heb een Jamma naar MVS converter gekocht.
Die tip over dat opschuren van de contactpunten is een goede, mijn SS2 mvs heeft heel soms kuren. Als ik dan aan de card zit of zachtjes tik doet ie het weer zonder dat hij opnieuw opstart. Denk idd dat dat de contactpuntjes zijn.
epische nickname trouwens