Blue Elf 2 309-in1

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
paragonbelial
Active Level:
Active Level:

Blue Elf 2 309-in1

Post by paragonbelial » Mon Nov 14, 2011 17:35

Ik heb wat gelezen op verschillende fora en het is duidelijk geen spul voor puristen maar ik vind het al prima als er 10 leuke speelbare games zijn die het goed doen, om te beginnen. Deze week ga ik mijn (old)Astro ophalen bij Ronnie dus ik heb alvast zo'n Blue Elf 2 besteld. Paar newbvraagjes:

1. De BE2 heeft geen standaard Jamma + kick harness, alle 6 de knoppen zijn gewired via de jamma connector. Betekent dit dat ik hem nog moet aanpassen als er nu een MVS in zit? Astro heeft een 2L12B panel.

2. Menu is toegankelijk door Player1+ coin up en de spellen werken met credits. Kan ik simpelweg een microswitch gebruiken hiervoor, totdat ik 100 yens heb? Of is er nog een andere truc (mechanisme met de hand bedienen van binnenuit?)

3. Hoe zijn jullie ervaringen?

Leek me een goede tussentijdse oplossing totdat ik de originele PCB's en carts kan vinden. Op Youtube ziet het er goed genoeg uit IMHO.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Re: Blue Elf 2 309-in1

Post by Psykick » Mon Nov 14, 2011 19:59

Best een leuk board, maar helaas is emulatie vaak traag en lopen een hele hoop dingen niet echt top.
Wel leuk om mee te starten, veel plezier ermee ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Nov 14, 2011 20:13

paragonbelial wrote:Ik heb wat gelezen op verschillende fora en het is duidelijk geen spul voor puristen maar ik vind het al prima als er 10 leuke speelbare games zijn die het goed doen, om te beginnen. Deze week ga ik mijn (old)Astro ophalen bij Ronnie dus ik heb alvast zo'n Blue Elf 2 besteld. Paar newbvraagjes:

1. De BE2 heeft geen standaard Jamma + kick harness, alle 6 de knoppen zijn gewired via de jamma connector. Betekent dit dat ik hem nog moet aanpassen als er nu een MVS in zit? Astro heeft een 2L12B panel.

Je zal de non-MVS knoppen handmatig moeten bedraden naar het JAMMA harness. MVS heeft standaard 4 knoppen, JAMMA 3. Meer knoppen zitten vaak niet aan het harness.

2. Menu is toegankelijk door Player1+ coin up en de spellen werken met credits. Kan ik simpelweg een microswitch gebruiken hiervoor, totdat ik 100 yens heb? Of is er nog een andere truc (mechanisme met de hand bedienen van binnenuit?)

Je kunt inderdaad een drukschakelaar op Coin1 zetten om te crediteren. Anders gewoon met de hand de microswitch op de coin schakelaar (op het coin mech) bedienen. Kijk wel een beetje uit; er staat op veel cabs aardig wat spanning tussen signal ground (=JAMMA ground) en cab ground. Bij die aansluiting komen die twee dicht bij elkaar (cab ground = alles dat van metaal is, signal ground zit aan de microswitch). Er zitten in die cabs niet voor niets stickers met waarchuwingen over hoge spanning :-)

3. Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik ben zelf geen fan van die Blue Elf bordjes, vooral door trage emulatie. Veel frameskipping, slechter geluid. Er staan wel een paar games op die wel redelijk draaien, maar het meeste is matig.

:-)
jiggymf

Post by jiggymf » Mon Nov 14, 2011 20:18

Die cart staat over een week te koop. Het is het echt net niet, je gaat je heel erg storen aan de gebrekkige emulatie...
Casey120
Active Level:
Active Level:

Post by Casey120 » Wed Nov 16, 2011 16:46

Er is inmiddels toch een Pink Elf uit die een stuk beter zou zijn door de snellere hardware ?
Niet dat ik er zelf ervaring mee heb !
paragonbelial
Active Level:
Active Level:

Post by paragonbelial » Wed Nov 16, 2011 17:50

Ik laat jullie snel weten hoe ik hem vind bevallen. Het gaat mij echt om de oude shmups, oudere Neo en CPS1 spul. Dat zag er op Youtube best goed uit (filmpjes van de Blue Elf versies). Al zijn er maar 10 die goed spelen dan vind ik het voor nu even prima. Als ik het écht niet trek dan laat ik het natuurlijk ook weten.

Pink Elf... hmmm. Even zoeken :)
goatboy

Post by goatboy » Wed Nov 16, 2011 18:06

Pink Elf 'Transformers Ultimate Edition 2011' is een revisie van Blue Elf en heeft nog steeds last van dezelfde 'klachten' heb ik ergens gelezen.

Denk dat een MAME setup een stuk leuker is om mee te klussen ipv dit als je toch een multigame oplossing zoekt.
paragonbelial
Active Level:
Active Level:

Post by paragonbelial » Wed Nov 16, 2011 23:57

Nah, tis echt bedoeld als "eerste begin" om wat van mijn oude faves in de cab te hebben. Ben wat dat betreft ook wel iemand die uiteindelijk dingen origineel wil hebben (download nooit shit).
sjorspion
Active Level:
Active Level:

Post by sjorspion » Wed Nov 23, 2011 16:43

Hoi Paragonbelial,

Prima ding die blue elf....
heb hem zelf ook, alles wat er over gezegt wordt klopt.
zie: bij spellen slechte emulatie en de geluidskwaliteit is gewoon gecomprimeerd wat betekend dat sommige spellen echt ruk zijn...(zie die paar sega spellen)
MAAR....aangezien ik al genoeg games echt heb en niet van plan ben om een berg PCB's te gaan verzamelen (en telkens te moeten om wisselen) ;)
speel ik met veel plezier
Marvel vs Capcom, SF alpha series etc etc etc en vele andere spellen met veel plezier!

Gewoon aan die handel en ef lekker spelen...

btw dat van die Harness klopt, je moet de orginele jamma harness aanpassen wil je 6 buttons gebruiken

1 tipje mocht je kast Mono zijn (zoals die van mij) zet bij de capcom spellen met Qsound het geluid om Monorual..
dat scheelt echt al een hoop aangezien de qsound niet (goed) geemuleerd wordt.

mocht je nog meer vragen over de blue elf 2009 v2.0 moet je maar ef PM
"SSSSSSEEEEEEEGAAAAA...."
Post Reply