CRT/Chassis combi

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Cageman
Active Level:
Active Level:

CRT/Chassis combi

Post by Cageman » Sun Sep 11, 2011 13:46

Beatmaster-P en Psykick hebben net een pure flat CRT afgeleverd (Samsung A68QCP891 X001). Deze CRT is ter vervanging van mijn Sanwa CRT (29PFX, beeldbuis is een Chunghwa A68AKY13X).

Ik heb er van de heren twee chassis bijgekregen (beide analoog, met wat kleine problemen). Nu heb ik natuurlijk een werkend digitaal chassis voor de 29PFX, en vraag me af of dat chassis niet gewoon kan werken op de Samsung buis.

Wie heeft hier verstand van, en kan me een beetje helpen?

Alvast dank!

Edit: als het goed is, is de buis uit een wei-ya/samsung combi (Atomiswave cab). De Sanwa PFX is origineel, en zit in mijn Afterburner Climax. De Sanwa heeft momenteel geen mooi beeld. licht in het midden, en veel donkerder in de hoeken.
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Re: CRT/Chassis combi

Post by Beatmaster-P » Sun Sep 11, 2011 18:45

Probeer ff Grantspain op AO, die weet t altijd wel!

wat ik mij herinner is dat als het neckboard past (en het is vd dezelfde afmeting buis natuurlijk)

zou het moeten werken.

het breakout board met alle stekkers van dien, die verschillen nogal,
dus mooiste zou zijn om idd de chassis te fixen die erbij zitten 8)

overigens kun je die chassis al aansluiten, de probleemjes zijn minor,
je kan dus al de kwaliteit vd buis etc best checken! (wel even in een frame offcourse)
OIIIIIIIO
cotje
Active Level:
Active Level:

Re: CRT/Chassis combi

Post by cotje » Sun Sep 11, 2011 19:08

Zou eerst proberen het chassis van de flat CRT te repareren. Je weet dat die combi bij elkaar hoort en de beste resultaten moet geven. Wat waren de problemen van dit chassis? Zowieso op zoek gaan naar een schema.
Post Reply