coin counter aero
coin counter aero
Deze week heb ik mijn 465-in-1 vert multiboard binnen gekregen, voor mij de ideale manier om alles op de vert cab eens uit te kunnen proberen en uit te vinden welke stijl games je het beste liggen. Nou is het enige nadeel dat dat kreng van een multigame niet op freeplay kan zover ik kan zien, en er geen coin counter in de aero zit. daarom 2 vragen:
- hoe zorg ik ervoor dat ik op een snelle manier coins kan selecteren zonder counter?
- waar koop ik een counter voor in de aero die goedkoop is en snel te monteren?
- hoe zorg ik ervoor dat ik op een snelle manier coins kan selecteren zonder counter?
- waar koop ik een counter voor in de aero die goedkoop is en snel te monteren?
Bij de mijne is het de service button onderin.Tweede van links naast de test switch..RamboIII heeft ook geen freeplay dus zet ik de credits er op die manier op.
Er zit ook nog rechts een pcbtje met een klein knopje,bij mij zet die niet alleen de credits erop maar ook de coincounter telt mee.De service switch zet alleen credits erop zonder de teller te laten verspringen.

Er zit ook nog rechts een pcbtje met een klein knopje,bij mij zet die niet alleen de credits erop maar ook de coincounter telt mee.De service switch zet alleen credits erop zonder de teller te laten verspringen.

Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Re: coin counter aero
ruderudie wrote:- waar koop ik een counter voor in de aero die goedkoop is en snel te monteren?
Een €0,50 coin mechanisme koop je bij Suzo voor ongeveer € 28. Misschien kan je Aero leverancier je daarbij helpen.

- Beatmaster-P
- Active Level:
- Posts: 889
- Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
- Location: Den Haag
ruderudie wrote:Pretty please, + montage tutorial. Ga morgen ff de test button van Ratson proberen, helaas zit er bij mij geen pcb' tje met extra coin button erop. Vroeg of laat moet er toch een coin mechanisme in, lekker munten erin gooien is toch beter dan freeplay
Idd,heb laatst van mijn broer wat belgische 20 fr munten gehad.Mijn neocab heeft een bfr inworp die ik nu eindelijk kon testen.Hij werkt dus,echt geweldig,gelijk van freeplay afgehaald:D
@pooyan: Gedaan,was best gezellig in mijn eentje

Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Kan je niet op de jamma-loom draad 16 (bovenkant -parts side-) voor coin 1 en draad 16 (onderkant -solder side-) voor coin 2 volgen en kijken waar die uitkomen?
Wanneer je een coin mechanisme zou kopen dan zijn dit de draden die aan de switch gaan daar. (denk ik, want nog nooit zelf gedaan). Nou ja .... coin1 icm ground natuurlijk, of coin 2 icm ground. Zou coin 1 als eerste testen .....
En in theorie zou je dan ipv een coin switch daar een button kunnen maken om te crediten.
Anyway, zo zou ik het aanpakken ...
Wanneer je een coin mechanisme zou kopen dan zijn dit de draden die aan de switch gaan daar. (denk ik, want nog nooit zelf gedaan). Nou ja .... coin1 icm ground natuurlijk, of coin 2 icm ground. Zou coin 1 als eerste testen .....
En in theorie zou je dan ipv een coin switch daar een button kunnen maken om te crediten.
Anyway, zo zou ik het aanpakken ...
Team 15 kHz
Zojuist dit gelezen, dus eerst maar weer even de seller mailen:
Michael T,
I've this exact problem, I've just a 10xx-in-1 and I'm having problems because the board is unable to detect the signals of the coin mech.
It's an electronic mech, for this reason I was told that the cause could be that the signal pulse was to quick, but I replaced the electronic mech for a mechanical one and the multigame didn't get the credit anyway. Then I tried pushing directly the service button that there is inside the cabinet side to side with the coin counter and video adjustments, but it didn't worked either.
Finally I did a last try. I wired an external push button for the coin pins, that drift the pin 16 of the Jamma directly to GND. This external button didn't worked with your multigame but it does with any other PCB or game.
In short, I can assure that the multigame has some problem with the "coin insert pin", it just doesn't work.
I've tried four "coin sources" (electronic mech, mechanical mech, service credit button, and an external wired pushbutton). I've tried four PCBs (simple jamma, neo geo mvs, multigame 48-in-1 and 60-in-1, and 1069-in-1), and all the combinations worked right, detecting the coins and the credit button, except with the multigame 1069-in-1 that is not able to detect any of the four "coin sources".
I'm waiting for a solution from the seller, but it seems that these multigames can have problems with the credit detections.
By the way, did you find some way to fix your problem?
Michael T,
I've this exact problem, I've just a 10xx-in-1 and I'm having problems because the board is unable to detect the signals of the coin mech.
It's an electronic mech, for this reason I was told that the cause could be that the signal pulse was to quick, but I replaced the electronic mech for a mechanical one and the multigame didn't get the credit anyway. Then I tried pushing directly the service button that there is inside the cabinet side to side with the coin counter and video adjustments, but it didn't worked either.
Finally I did a last try. I wired an external push button for the coin pins, that drift the pin 16 of the Jamma directly to GND. This external button didn't worked with your multigame but it does with any other PCB or game.
In short, I can assure that the multigame has some problem with the "coin insert pin", it just doesn't work.
I've tried four "coin sources" (electronic mech, mechanical mech, service credit button, and an external wired pushbutton). I've tried four PCBs (simple jamma, neo geo mvs, multigame 48-in-1 and 60-in-1, and 1069-in-1), and all the combinations worked right, detecting the coins and the credit button, except with the multigame 1069-in-1 that is not able to detect any of the four "coin sources".
I'm waiting for a solution from the seller, but it seems that these multigames can have problems with the credit detections.
By the way, did you find some way to fix your problem?
Had al een reactie van de seller, waar ik uiteraard weinig van snap en ook geen oplossing in zie:
Hi Rudie,
our engineer said please use meter to check if the pin 3 and pin 4 of jamma connector is +5V or not, and check the pin 6 is +12V or not together. our engineer said maybe the +5V and +12V current can not input the I/O board of 1069 in 1 game board.
any problems, please contact me.
regards,
Yuki Zhang
XingLi software design company
Hi Rudie,
our engineer said please use meter to check if the pin 3 and pin 4 of jamma connector is +5V or not, and check the pin 6 is +12V or not together. our engineer said maybe the +5V and +12V current can not input the I/O board of 1069 in 1 game board.
any problems, please contact me.
regards,
Yuki Zhang
XingLi software design company