coin counter aero

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
ruderudie
Active Level:
Active Level:

coin counter aero

Post by ruderudie » Fri May 07, 2010 15:52

Deze week heb ik mijn 465-in-1 vert multiboard binnen gekregen, voor mij de ideale manier om alles op de vert cab eens uit te kunnen proberen en uit te vinden welke stijl games je het beste liggen. Nou is het enige nadeel dat dat kreng van een multigame niet op freeplay kan zover ik kan zien, en er geen coin counter in de aero zit. daarom 2 vragen:

- hoe zorg ik ervoor dat ik op een snelle manier coins kan selecteren zonder counter?

- waar koop ik een counter voor in de aero die goedkoop is en snel te monteren?
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Fri May 07, 2010 18:08

Bij de mijne is het de service button onderin.Tweede van links naast de test switch..RamboIII heeft ook geen freeplay dus zet ik de credits er op die manier op.
Er zit ook nog rechts een pcbtje met een klein knopje,bij mij zet die niet alleen de credits erop maar ook de coincounter telt mee.De service switch zet alleen credits erop zonder de teller te laten verspringen.
Image
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Re: coin counter aero

Post by ckong » Fri May 07, 2010 20:37

ruderudie wrote:- waar koop ik een counter voor in de aero die goedkoop is en snel te monteren?

Een €0,50 coin mechanisme koop je bij Suzo voor ongeveer € 28. Misschien kan je Aero leverancier je daarbij helpen. :wink:
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Fri May 07, 2010 20:51

Pretty please, + montage tutorial ;). Ga morgen ff de test button van Ratson proberen, helaas zit er bij mij geen pcb' tje met extra coin button erop. Vroeg of laat moet er toch een coin mechanisme in, lekker munten erin gooien is toch beter dan freeplay
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Post by Beatmaster-P » Fri May 07, 2010 21:07

Rats is right,

Bij cabs met een service en een test switch, is de service swtch ook je coininworp,
zou moeten werken dus..
OIIIIIIIO
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Fri May 07, 2010 21:13

Jeej,eindelijk weet ik ook eens iets wat niet voor iedereen oud nieuws is 8)
ckong

Post by ckong » Fri May 07, 2010 21:47

Ratson wrote:Jeej,eindelijk weet ik ook eens iets wat niet voor iedereen oud nieuws is 8)

Neem een joint en celebrate. :D :wink:
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat May 08, 2010 00:41

pooyan wrote:
Ratson wrote:Jeej,eindelijk weet ik ook eens iets wat niet voor iedereen oud nieuws is 8)

Neem een joint en celebrate. :D :wink:

:lol: :lol:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Sat May 08, 2010 07:29

ruderudie wrote:Pretty please, + montage tutorial ;). Ga morgen ff de test button van Ratson proberen, helaas zit er bij mij geen pcb' tje met extra coin button erop. Vroeg of laat moet er toch een coin mechanisme in, lekker munten erin gooien is toch beter dan freeplay

Idd,heb laatst van mijn broer wat belgische 20 fr munten gehad.Mijn neocab heeft een bfr inworp die ik nu eindelijk kon testen.Hij werkt dus,echt geweldig,gelijk van freeplay afgehaald:D

@pooyan: Gedaan,was best gezellig in mijn eentje :wink:
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sat May 08, 2010 07:58

Net ff snel geprobeerd, maar service button fungeert niet als coin button helaas. Hoe los ik dit tussentijds snel op, nog iemand en goed idee?
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sat May 08, 2010 08:16

Kan je niet op de jamma-loom draad 16 (bovenkant -parts side-) voor coin 1 en draad 16 (onderkant -solder side-) voor coin 2 volgen en kijken waar die uitkomen?

Wanneer je een coin mechanisme zou kopen dan zijn dit de draden die aan de switch gaan daar. (denk ik, want nog nooit zelf gedaan). Nou ja .... coin1 icm ground natuurlijk, of coin 2 icm ground. Zou coin 1 als eerste testen .....

En in theorie zou je dan ipv een coin switch daar een button kunnen maken om te crediten.

Anyway, zo zou ik het aanpakken ...
Team 15 kHz
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sat May 08, 2010 09:45

Zojuist dit gelezen, dus eerst maar weer even de seller mailen:

Michael T,

I've this exact problem, I've just a 10xx-in-1 and I'm having problems because the board is unable to detect the signals of the coin mech.

It's an electronic mech, for this reason I was told that the cause could be that the signal pulse was to quick, but I replaced the electronic mech for a mechanical one and the multigame didn't get the credit anyway. Then I tried pushing directly the service button that there is inside the cabinet side to side with the coin counter and video adjustments, but it didn't worked either.

Finally I did a last try. I wired an external push button for the coin pins, that drift the pin 16 of the Jamma directly to GND. This external button didn't worked with your multigame but it does with any other PCB or game.

In short, I can assure that the multigame has some problem with the "coin insert pin", it just doesn't work.

I've tried four "coin sources" (electronic mech, mechanical mech, service credit button, and an external wired pushbutton). I've tried four PCBs (simple jamma, neo geo mvs, multigame 48-in-1 and 60-in-1, and 1069-in-1), and all the combinations worked right, detecting the coins and the credit button, except with the multigame 1069-in-1 that is not able to detect any of the four "coin sources".

I'm waiting for a solution from the seller, but it seems that these multigames can have problems with the credit detections.

By the way, did you find some way to fix your problem?
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Sat May 08, 2010 09:51

Had al een reactie van de seller, waar ik uiteraard weinig van snap en ook geen oplossing in zie:

Hi Rudie,

our engineer said please use meter to check if the pin 3 and pin 4 of jamma connector is +5V or not, and check the pin 6 is +12V or not together. our engineer said maybe the +5V and +12V current can not input the I/O board of 1069 in 1 game board.

any problems, please contact me.

regards,

Yuki Zhang
XingLi software design company
Post Reply