Volgende CAVE game: Futari of Espgaluda II ?

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
almighty

Volgende CAVE game: Futari of Espgaluda II ?

Post by almighty » Sat Oct 17, 2009 17:33

Welke game eerst?
Kwa prijs liggen ze redelijk dicht bij elkaar en ik zit gewoon in een dilemma welke eerst aan te schaffen.
Espgaluda blijft voor mij 1 van de mooiste games dit i.v.m het score systeem en maakt Espgaluda II daar nu ook gebruik van?
Wat maakt Futari nu zo bijzonder in vergelijking tot Mushi?
Echt een leuk score systeem heeft Mushi niet echt en vroeg me af hoe het nu precies zit met Futari.
Heb de game even gespeeld op de nozomi meeting bij Onno maar dat is al weer zo lang geleden.
Ook is het een hoop geld en wil de juiste keuze maken.Ook speelt mee dat Futari regio vrij gaat worden en deze eerst eens te checken op de 360 alvorens deze aan te schaffen op print.(ook de prijs zal misschien nog iets gaan zakken)

En heeft iemand Mushi Mushi Pork eens gespeeld? Waarom is deze game (nog/steeds) zo duur en waarom zie je deze zo weinig verschijnen?
Heb wel het 1 en ander aan filmpjes gezien maar krijg niet echt een indruk hoe het score systeem nu werkt.

Alvast bedankt,

:)
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun Oct 18, 2009 07:59

Geweldige topic-titel Marc, wat een dilemma :)

Ik heb geen van de 2 games gespeeld die je noemt. Maar aangezien ik ook nog wel weer eens een cave pcbeetje ga halen ben ik wat reviews gaan lezen. Want alleen een you tube filmpje kijken en dan bedenken of dat spel E 500 (+) waard is ....

Reviews hier:

http://insomnia.ac/reviews/

Op mij komt het zo over: doe je Futari zorg dan zeker voor de 1.5 versie. Score systeem is chaining. En gezien de grote moeite die ik heb met de chaining in de DP series ......

Espgaluda II ziet er super mooi uit met een evolved kakusei-system, een veel moeilijker game dan deel 1.

Pork: Art tsja ... moet je van houden denk ik. Maar wanneer ik dat score systeem lees en zie :D ... lijkt me een sleeper (?) hit (zie de pcb nl. niet vaak voorbij komen ....)
Dacht te weten dat jonny5 op AO een groot fan is van deze.

Je kunt voor de 1ste 2 games ook de 360 port afwachten, ff proberen...
Ik dacht dat Henk op de shmupmeet zei dat ie veel met Futari bezig is. Mss kan hij zeggen wat er zo rockt in die game.

Lastige vraag die je stelt Marc, want vraag het 10 mensen en je hoort tenminste 7 titels denk ik.
En het nadeel van de reviews is dat ik zelfs enthousiast ben geworden over Kuro en Pink Sweets :o , games die ik eerder nog niet zo op de (koop-)radar had.
Wanneer ga je bestellen (zoek zelf mss ook nog wat ....)
Team 15 kHz
almighty

Post by almighty » Sun Oct 18, 2009 09:21

Het is en blijft lastig en vraag me nu af wat wijsheid is.
Voor dit geld heb je ook een 360 (misschien nooit moeten verkopen :wink: ) en beide games in bezit.Is maar de vraag of na Futari ook andere games regio vrij gaan worden en niet te vergeten de eerdere games.(Death Smiles)
Had ook de vraag al gesteld bij Play-Asia maar hun hadden hier geen antwoord op.
Als ik kijk hoeveel plezier ik heb (nog steeds) van Espgaluda dan neig ik eerder na deeltje 2 maar kan misschien ook komen omdat ik deze game beter onder de knie heb als Mushi.
Futari ziet er ook gewoon uber goed uit maar hoe speelt hij en misschien eerst maar 360 versie eens spelen en dan kijken of de keuze makkelijker gaat worden.
De games moeten gewoon lekker spelen en moet genoeg diepgang inzitten, bedoel ga ze niet aanschaffen omdat er Cave opstaat.Net ook Ibara verkocht want dit is echt niet mijn game.(best wel een kut game, sorry :) )
Ook de prijzen zijn gewoon hoog en eigenlijk wil ik gewoon niet meer als 300/350 euro uitgeven, en voor dit geld koop je gewoon een complete 360 met alle cave games.Zucht...keuzes maken blijft lastig :cry:

Espgaluda en Mushihime Sama blijven voor mij tot nu tot 1 van de betere games en tot vergelijking met de ports op de PS2 zien en spelen ze 10 keer beter.Maar ik heb DS gezien/gespeeld op de 360 en deze ziet er duidelijk beter uit als de arcade versie.
goatboy

Post by goatboy » Sun Oct 18, 2009 09:59

Ten eerste, Console ports van Cave games is voor mij helemaal geen thema. Staat volledig los van arcade vindt ik.

Waarschijnlijk wil ik zelf gewoon alle Cave games hebben omdat ze allemaal wel iets hebben. 8) Zelfs Ibara vindt ik te gek maar past niet echt in het 'Cave' rijtje qua gameplay.

Als ik zelf nu een Cave game moest kopen zou het Mushi of Galuda2 zijn. (Heb gehoord dat Galuda2 gewoon 10 keer beter is dan het eerste deel) moet je nagaan. :o

Heb zelf Futari 1.5 gekocht terwijl deze niet op nummer 1 stond wat aankopen betreft. Deze game kwam toevallig voorbij voor een top prijs en heb toegeslagen. Ook iets wat een aankoop kan beslissen, in ieder geval bij mij wel.

Futari 1.5 heeft inderdaad een chain systeem waarbij je knop A en C moet afwisselen om zo hoog mogelijk te scoren. (in normal en ultra mode, maniac speel ik nog niet) De gems zijn groter als je dit goed doet of wanneer je dichterbij een enemy staat als je deze vernietigd. Je moet A en C afwisselen afhankelijk of je chain score blauw of groen is wat soms erg lastig kan zijn midden in de bullethell. Futari 1.5 is wel een kick-ass ride en niet voor beginners! Vanaf level 3 gaat de moeilijkheidsgraad ineens een stuk omhoog. De graphics zijn dan ook echt buitenaards mooi.

Denk wel dat als ik Galuda 2 nu zou aanschaffen deze wel een tijdje in m'n cab blijft zitten. Moet zeggen dat ik nog geen beter score systeem ken wat zoveel uitdaging toevoegd als het 'kakusei syteem.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Oct 18, 2009 10:35

goatboy wrote:Ten eerste, Console ports van Cave games is voor mij helemaal geen thema. Staat volledig los van arcade vindt ik.

Licht dit graag even toe Henk. Ik ben ook van mening dat er veel ports naar consoles zijn die gewoon niet goed zijn gedaan, of MAME wat vaak erg omslachtig is om lekker werkend te krijgen, maar als je bv. Deathsmiles neemt voor de 360 vind ik het zelfs beter, omdat je al meerdere versies krijgt in een deal plus dat hij er nog eens retestrak uitziet. Dit gaat ook gebeuren met Ketsui en Futari, ze hebben hun les wel geleerd met DOJ. Dus als je een 360 in een kast knalt zie je toch echt minimaal verschil en scheelt het enorme knaken.

Dus voor diegene die ook de experience willen maar simpwelweg niet zulke exorbitante bedragen willen neertellen is het een fantastisch alternatief.

Uiteindelijk gaat het om het gameplezier en dat hoef je niet persé te verkrijgen door geld over de balk te smijten ;)

Een Asian 360 met Deathsmiles heb je al voor rond de 350 euro, dus instant win :twisted:
almighty

Post by almighty » Sun Oct 18, 2009 10:52

Psykick wrote:
goatboy wrote:Ten eerste, Console ports van Cave games is voor mij helemaal geen thema. Staat volledig los van arcade vindt ik.

Licht dit graag even toe Henk. Ik ben ook van mening dat er veel ports naar consoles zijn die gewoon niet goed zijn gedaan, of MAME wat vaak erg omslachtig is om lekker werkend te krijgen, maar als je bv. Deathsmiles neemt voor de 360 vind ik het zelfs beter, omdat je al meerdere versies krijgt in een deal plus dat hij er nog eens retestrak uitziet. Dit gaat ook gebeuren met Ketsui en Futari, ze hebben hun les wel geleerd met DOJ. Dus als je een 360 in een kast knalt zie je toch echt minimaal verschil en scheelt het enorme knaken.

Dus voor diegene die ook de experience willen maar simpwelweg niet zulke exorbitante bedragen willen neertellen is het een fantastisch alternatief.

Uiteindelijk gaat het om het gameplezier en dat hoef je niet persé te verkrijgen door geld over de balk te smijten ;)

Een Asian 360 met Deathsmiles heb je al voor rond de 350 euro, dus instant win :twisted:

Ik ben het ook wel enigzins eens met Hassan, ben ook meer een gamer en speel de games voornamelijk omdat ik ze gewoon goed vindt.
Ook DS ziet er gewoon op de 360 super uit maar een 360 in een cab is gewoon niet mijn ding.Dan gewoon lekker achter een grote lcd/plasma en voor games als Espgaluda II en Futari een scherm gewoon taten.
Games als Mushi/Espgaluda/Esp.Ra.De/Ibara en DoDonPachi zijn gewoon nog redelijk betaalbaar maar ergens is voor mij de grens :)
500+ is gewoon een hoop geld en het is dan gewoon erg verleidelijk om dan een import 360 (weer) in huis te halen.
Ik had de 360 toen verkocht met de rede om Mushi en Esgaluda te kunnen kopen voor m'n arcade cabs en de ports naar de PS2 zijn gewoon minder.
Maar dit is gewoon niet het geval bij de 360 en misschien toch eerst maar eens Futari checken op de 360 en hopen dat de rest ook regio vrij gaat worden, voordat ik voor die 2/3 games weer een japanse 360 aanschaf.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun Oct 18, 2009 10:57

Lijkt me idd veel verstandiger, als je in de toekomst geld te verbranden hebt kan je het altijd nog doen, ik zou ook altijd PCB's boven alles verkiezen, maar het moet wel in verhouding en leuk blijven.
Als ik ooit geld teveel heb koop ik ook wel een paar CAVE boards, maar is nu geen prio voor mij.
almighty

Post by almighty » Sun Oct 18, 2009 11:15

Psykick wrote:Lijkt me idd veel verstandiger, als je in de toekomst geld te verbranden hebt kan je het altijd nog doen, ik zou ook altijd PCB's boven alles verkiezen

idd, wel raar trouwens dat Play-Asia geen idee heeft of Futari regio vrij wordt :?
Ook bij beschrijving staat alleen JP.
Post Reply