Ja, dat is inderdaad jammer. Maar het klopt wel volgens de SEGA manual hoor: Daar staat in dat zowel de DVD drive als de DVD zelf niet bij het product horen, maar wel geinstalleerd dient te worden (partnummer voor het bestellen van de softwarekit staat er keurig bij). Vorige eigenaar heeft de kast as-is meegenomen, en nooit binnenin gekeken.
Ofwel, toen ik hem openmaakte zat de DVD drive er inderdaad niet in (zit trouwens wel in de DLX en SuperDLX cabs), en ook geen software..
Ik ben daar ook niet blij mee; daar geef ik jullie natuurlijk helemaal gelijk in. Ik ben er intussen achter dat het maken van een kopie van de HD niet zomaar kan. SEGA levert de HD zelf (ook al lijkt het een standaard Maxtor HD), en is erg sterk beveiligd. Het is wel erg mooi gedaan hoor; ik krijg er niet eens 1 byte data vanaf. Ook niet met 'low-level' tools.
Ik had het ook gepost op arcadeotaku.com, maar daar werd het topic meteen gelocked. Ben ik het wel mee eens. Het grenst tenslotte aan illegale praktijken (ook al heb ik geen andere intentie dan alleen het maken van een backup van software die ik in mijn bezit heb).
Mocht iemand ooit ergens een Afterburner Climax DVD te koop hebben/zien, roepen!!