Ik heb vandaag mijn onlangs gekochte MV-1F board ontvangen (gekocht via Ebay). Nu zit er onder andere een blokje op met 8 dip switches. De handleiding die ik heb gedownload van HardMVS vermeld helaas niet de opties die achter de dip switches verscholen gaan. Kan iemand mij aan een schema of iets dergelijks helpen?
Ik heb (nog) geen MVS game, dus ik kan geen test doen via een spel, maar als ik de cab aanzet, verschijnt er een mooi blauw/wit beeldvullend raster. Lijkt me goed, toch? Overigens staan alle dipswitches nu op off.
Laatste vraag: de handleiding van de MV-1F geeft duidelijk aan wat je moet doen met je luidsprekers (in geval van 1 luidspreker in cab: schakelaar op mono en geluid via jamma laten komen, in geval van 2 luidsprekers in cab: schakelaar op stereo en geluid via aparte connector CN2 laten komen). Nu heeft mijn (14 jaar oude) standup Neo Geo kast 2 luidsprekers die beiden aangesloten zijn op de jamma connector (partsside 10 en ground, solderside 10 en ground). Moet ik dan nog steeds een aparte connecor gebruiken als ik stereo geluid wil hebben bij een MVS game (en dus de aansluitingen op de jamma connector verwijderen)? Overigens hoor ik als ik een arcade PCB speel, alleen mono geluid uit de linker luidspreker. Dat lijkt me correct.
Paar vragen over MV-1F board
- d
- Active Level:
Damn, veel vragen. Doe ik ook altijd en dan krijg ik meestal geen of gedeeltelijk antwoord. Ik heb het opgedeeld in 4 vragen
01 Ik heb vandaag mijn onlangs gekochte MV-1F board ontvangen (gekocht via Ebay). Nu zit er onder andere een blokje op met 8 dip switches. De handleiding die ik heb gedownload van HardMVS vermeld helaas niet de opties die achter de dip switches verscholen gaan. Kan iemand mij aan een schema of iets dergelijks helpen?
je moet effe verder zoeken naar een manual waar dat wel in staat.
je kan ook de board in test mode zetten en daarin zie je dan op het scherm in welke standen de dipswitches staan en wat die doen.
02 Ik heb (nog) geen MVS game, dus ik kan geen test doen via een spel, maar als ik de cab aanzet, verschijnt er een mooi blauw/wit beeldvullend raster. Lijkt me goed, toch? Overigens staan alle dipswitches nu op off.
Weet ik niet, zou ik moeten testen thuis.
03 Laatste vraag: de handleiding van de MV-1F geeft duidelijk aan wat je moet doen met je luidsprekers (in geval van 1 luidspreker in cab: schakelaar op mono en geluid via jamma laten komen, in geval van 2 luidsprekers in cab: schakelaar op stereo en geluid via aparte connector CN2 laten komen). Nu heeft mijn (14 jaar oude) standup Neo Geo kast 2 luidsprekers die beiden aangesloten zijn op de jamma connector (partsside 10 en ground, solderside 10 en ground). Moet ik dan nog steeds een aparte connecor gebruiken als ik stereo geluid wil hebben bij een MVS game (en dus de aansluitingen op de jamma connector verwijderen)?
hoe je stereo krijgt, kan je op verschillende manieren doen. Ik heb, wat ik iedereen aanraad, een klein hifi mini setje in mijn cab gebouwd, dus ik zet die op cd en heb de cd in direct aangesloten op mijn neo/cps2, etc.
04 Overigens hoor ik als ik een arcade PCB speel, alleen mono geluid uit de linker luidspreker. Dat lijkt me correct.
nee, geluid moet altijd door beide speakers heen gaan, ook als het mono is. Er is dus ergens een draadje los denk ik of je moet effe uitpluizen wtf.
01 Ik heb vandaag mijn onlangs gekochte MV-1F board ontvangen (gekocht via Ebay). Nu zit er onder andere een blokje op met 8 dip switches. De handleiding die ik heb gedownload van HardMVS vermeld helaas niet de opties die achter de dip switches verscholen gaan. Kan iemand mij aan een schema of iets dergelijks helpen?
je moet effe verder zoeken naar een manual waar dat wel in staat.
je kan ook de board in test mode zetten en daarin zie je dan op het scherm in welke standen de dipswitches staan en wat die doen.
02 Ik heb (nog) geen MVS game, dus ik kan geen test doen via een spel, maar als ik de cab aanzet, verschijnt er een mooi blauw/wit beeldvullend raster. Lijkt me goed, toch? Overigens staan alle dipswitches nu op off.
Weet ik niet, zou ik moeten testen thuis.
03 Laatste vraag: de handleiding van de MV-1F geeft duidelijk aan wat je moet doen met je luidsprekers (in geval van 1 luidspreker in cab: schakelaar op mono en geluid via jamma laten komen, in geval van 2 luidsprekers in cab: schakelaar op stereo en geluid via aparte connector CN2 laten komen). Nu heeft mijn (14 jaar oude) standup Neo Geo kast 2 luidsprekers die beiden aangesloten zijn op de jamma connector (partsside 10 en ground, solderside 10 en ground). Moet ik dan nog steeds een aparte connecor gebruiken als ik stereo geluid wil hebben bij een MVS game (en dus de aansluitingen op de jamma connector verwijderen)?
hoe je stereo krijgt, kan je op verschillende manieren doen. Ik heb, wat ik iedereen aanraad, een klein hifi mini setje in mijn cab gebouwd, dus ik zet die op cd en heb de cd in direct aangesloten op mijn neo/cps2, etc.
04 Overigens hoor ik als ik een arcade PCB speel, alleen mono geluid uit de linker luidspreker. Dat lijkt me correct.
nee, geluid moet altijd door beide speakers heen gaan, ook als het mono is. Er is dus ergens een draadje los denk ik of je moet effe uitpluizen wtf.
d wrote:je kan ook de board in test mode zetten en daarin zie je dan op het scherm in welke standen de dipswitches staan en wat die doen.
Hoe doe ik dat? Ik bedoel, ik heb zojuist op mijn jamma connector op solder side M een pushbutton aangesloten. Daarna de I/O check gedaan, maar geen reactie. Ik heb de aansluiting van de Pushbutton doorgemeten en geen stroomonderbreking gevonden. Kortom: ik kom dus niet in het test menu. Why not?
Overigens heb ik daarna dezelfde pushbutton weer van M losgesoldeerd en aangesloten op solder Side R (service). Nu zie ik tijdens de I/O check wel iets gebeuren (de 0 verandert in 1). Service lijkt het dus wel te doen.
- d
- Active Level:
Je moet pin 15 verbinden met GROUND.
http://www.hardmvs.com/manuals/MV-1FserviceManual.pdf
Ik zou trouwnes niet alles meteen gaan solderen steeds. gebruik krokodillebekjes of hou gewoon een draadje ertegenaan, en als het werkt dan pas solderen.
http://www.hardmvs.com/manuals/MV-1FserviceManual.pdf
Ik zou trouwnes niet alles meteen gaan solderen steeds. gebruik krokodillebekjes of hou gewoon een draadje ertegenaan, en als het werkt dan pas solderen.