Verzamelen van games en game-gerelateerde dingen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Verzamelen van games en game-gerelateerde dingen

Post by Rano » Sun Oct 02, 2005 14:53

Verzamelen jullie? Zo ja, wat? In welke richting? Hoever ga je hierin? Geef je al je geld uit of geef je een x bedrag per maand uit? Hoe belangrijk is je verzameling voor je (zou jij bij een brand dat als eerste meenemen)? Verzamel je alleen games of ook OST's, folders, posters, statues, chains etc.? Hou je lijsten bij? Maak je gebruik van buyerguides? Waar koop je je spullen? Importeer je of koop je bij een gameshop? Hoever ga je in het zoeken naar een mint exemplaar?

Ik vind het verzamelen van games en game-gerelateerde dingen bijna leuker dan het spelen zelf. Op dit moment loop ik een beetje stuk. Ik koop op dit moment alles wat los en vast zit. Genre, console, taal maakt niet uit. Heel leuk natuurlijk. Maar er zit geen structuur in mijn verzameling (op mijn Final Fantasy collectie na). Ik denk dus dat ik me wil gaan richten op een ontwikkelaar, serie, console of consolefabrikant. Aan de ene kant heel beperkt, aan de andere kant heb je wel een veel duidelijker en haalbaarder doel. Maar goed. Wat zal ik dan verzamelen? Final Fantasy doe ik al en zal ik altijd blijven doen. Ik zit te denken aan alle topspellen van de Super Nintendo of de Sega Dreamcast. Maar aan de andere kant lijkt me de MegaDrive of PlayStation ook erg gaaf. Of juist iets voor mij onbekends zoals de Sega Saturn of een bedrijf als Capcom.

Bij mijn Final Fantasy verzameling beperk ik me tot games, soundtrack cd's en art/strategybooks. Ik ga dus geen knuffels, aanstekers, kleding of beeldjes verzamelen (dat is echt onmogelijk). Ik besteed ongeveer 50 euro per maand. Maak standaard 50 euro per maand over naar mijn PayPal account en dan kijk ik lekker rond op eBay. Ik ben heel erg nauwkeuring op het gebied van mintheid en compleetheid van de spellen. Sealed doe ik niet aan, 1 omdat het veel duurder is en 2 omdat ik het toch wil spelen/luisteren/bekijken.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 02, 2005 15:01

Ikzelf ben begonnen aan Final Fantasy, heb nu nog maar Final Fantasy X en Final Fantasy X-2. Ik hoopte er na gisteren(verjaardag gevierd) 7 en 8 bij te kopen, alleen ik wil de non-platinum versies,PAL(EU), mint en Engels en deze exemplaren zijn waanzinnig duur imo..
Een grote fout heb ik gemaakt voordat ik op vakantie ging; ik kon VII en VIII kopen die aan alle eisen voldeden, voor iets minder dan 45 incl verzenden, alleen ik deed het niet... Stomme fout nu, want af en toe kom je zelfs boven die prijs voor 1 game uit alleen al.. Erg stom :(

Het verzamelen van Art Books, Soundtracks, Strategy Guides en games is ook het enige wat ik doe, de rest vind ik onzin. Misschien dat ik af en toe een leuke hebbedingetje koop, maar over het algemeen alleen die dingen.
Ik ga dus weer elke dag op zoek naar FF VII en FF VIII, hopelijk vind ik ze zo snel mogelijk :)
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Oct 02, 2005 16:02

Ik verzamel eigenlijk van alles wat cool is....ik heb bijvoorbeeld een parappa the rapper wekker, parappa the rapper maracas pop (beweegt op geluid). Daarnaast heb ik een Armored Core figurine, en Spy vs Spy (black and white) bobbleheads...

Als ik iets cools zie, dan haal ik het meestal wel..maar ben nooit echt op zoek naar iets specifieks...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Sjoerd

Post by Sjoerd » Sun Oct 02, 2005 17:39

Echt een verzamelaar ben ik niet, ik koop iets omdat ik ermee kan spelen. Maar als ik ergens iets als een goodie van Nintendo zie staan dan weiger ik dat natuurlijk niet om te kopen. Ik importeer niet, en ik koop ook niet online maar als ik gewoon iets tegenkomen dan koop ik dat wel. Dus het zit bij mij meer op het rantje. Ik heb wel veel spullen van Nintendo maar ik verzamel het niet ofzo ik koop het omdat ik ermee kan spelen.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 02, 2005 18:24

Als het om verzamelen gaat verzamel ik alles van Dreamcast. Ik moet alle toppers hebben die voor de DC zijn uitgekomen. De meeste heb ik natuurlijk al, maar nu is het zoek naar de Japanse must-haves. Het is echt er wel zo dat ik alleen de titels verzamelen die ik ook echt speel.

Ik ben dus niet zo'n type die zegt dat hij de hele DC PAL collectie moet hebben ofzo. Het moeten dus wel games zijn die ik zelf ook leuk vind om te spelen.

Naast de games heb ik ook eigenlijk alle accesoires van de DC. Van muis tot arcadestick tot vishengel. Ook vind ik het cool om limited edition controllers of consoles te hebben. Mijn volgende aankoop wordt toch wel de Hello Kitty console ;)

Verder verzamel ik natuurlijk ook alle consoles die er op de markt komen.. op een paar enkele uitzonderingen na. Dus van de huidige generatie heb ik alles in huis en waarschijnlijk van de next-gen consoles ook zowiezo twee.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Oct 02, 2005 20:55

Omdat ik altijd van iedere generatie meerdere (of alle) consoles heb gehad verzamel ik dus niet echt iets van 1 console. Ik koop gewoon voor iedere console de games die mij aanspreken. Soms zit daar een echte juweel bij en dan wil het wel eens voorkomen dat ik opzoek ga naar een special edition (Chrono Cross Millenium Ed.). Ik heb ook een aantal scrolls van castlevania want daar ben ik wel echt een fan van (2D games daarvan niet die N64 crap!). Van SNK heb ik artbooks omdat de art van veel games erg goed is. Maar ik verzamel niks gericht. Daarvoor is mijn smaak ook te divers. Mijn Saturn en DC collectie zijn de 2 grootste. Dit komt niet omdat ik voor die 2 consoles gericht collect maar omdat die 2 consoles voor mijn smaak de meeste vette games hebben (shmups, 2d fighters, arcade conversies, etc)
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Mon Oct 03, 2005 11:16

Ik heb net als de meeste hier al veel consoles gehad maar nooit echt een collectie opgebouwd.
Ik kocht games echt om ze te spelen.
Sinds ik een AW heb is dit veranderd. Dit is het enige apparaat wat er bij mij nooit meer uit gaat. Mijn doel is dan ook zo veel mogelijk spellen ervan te bezitten. Behalve de race/schietspellen dan.
De AW en games is dan ook het eerste wat bij brand gered wordt. :P
2d fighting rules
Mathijs

Post by Mathijs » Mon Oct 03, 2005 11:35

Ik verzamel zelf eigenlijk niet echt ik heb wel een paar gameguides dat wel maar echt een verzamelaar ben ik niet alhoewel me het verzamel gebeuren wel erg aanspreekt. Ik denk ook haast wel dat ik wel wil beginnen met een verzameling alleen wat ik ga verzamelen weet ik nog niet precies. Ik heb weleens gedacht aan het verzamelen van Zelda games, de bijbehorende gameguides en verdere Zelda merchandise. Alleen heb ik zelf geen Nes en ook geen Snes en om nou die 2 consoles aan te schaffen voor die paar Zelda games die daar voor zijn uit gekomen... Of denken jullie dat dat het wel waard is?
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 03, 2005 20:11

Mathijs wrote:Ik verzamel zelf eigenlijk niet echt ik heb wel een paar gameguides dat wel maar echt een verzamelaar ben ik niet alhoewel me het verzamel gebeuren wel erg aanspreekt. Ik denk ook haast wel dat ik wel wil beginnen met een verzameling alleen wat ik ga verzamelen weet ik nog niet precies. Ik heb weleens gedacht aan het verzamelen van Zelda games, de bijbehorende gameguides en verdere Zelda merchandise. Alleen heb ik zelf geen Nes en ook geen Snes en om nou die 2 consoles aan te schaffen voor die paar Zelda games die daar voor zijn uit gekomen... Of denken jullie dat dat het wel waard is?


Als je geen NES en SNES hebt gehad, dan heb je de golden age, zoals ze zeggen, van gaming gemist.

Geen enkele console die nu of later uitkomt kan op tegen het 8-bit en 16-bit tijdperk. Zoveel goede games en absolute klassiekers. In mijn ogen kan geen enkele console op tegen de almachtige SNES.
Als je toch van plan bent om ze te kopen, kijk dan maar eens verder dan Zelda :)

Qua verzamelen, ik heb Super Famicom games verzameld. Maar zoals met alles, als je eenmaal hebt wat je wilt, is er niks meer aan...dus ben ik aan het verkopen geslagen. Hetzelfde geld voor game music, het wordt gewoon allemaal te duur.

Artbooks, ik heb het enige artbook dat je ooit nodig zal hebben, namelijk Xenogears Perfect Works. Voor de rest, ik verzamel goede games, zoals iedereen hier.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Oct 03, 2005 21:29

Nou Rano; ik heb t voor mekaar! 2 S-E games gekocht op eBay, gezamelijke shipping =D

Final Fantasy VII:
-Non-platinum!
-PAL
-Compleet
-Goede staat
-Engels

Star Ocean: Till the End of Time:
-Non-platinum
-PAL
-Compleet
-Goede staat
-Engels
-Bonus Disc met FF trailers, interviews over SO3 en nog wat dingen ^^


Prijs van FF VII: 16,50 pond!!!!!!!!
Prijs van SO3: 14 pond!!!
Prijs verzending, gezamelijk: 3 pond!!

Ik ben echt weer helemaal gelukkig, mijn verjaardag kan niet beter! =D
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 07, 2005 14:31

verzamelen is niet weggelegd voor mij. Het enige wat ik echt verzamel iwaren de beanbags van n64 figuren die destijds uitgekomen zij. verder niets speciaals.
Keep on Dreaming
Post Reply