1995 is voor mij waarschijnlijk het meest interessante game jaar ooit. Naast de release van de bekendste console ooit die het gamen naar de mainstream bracht, de transitie van carts en 2d naar CD's en 3d was er ook een enorm gruwelijk groot aanbod. Ik was destijds ook lid van de PU en ik kocht veel andere gamebladen, je werd echt doodgegooid met consoles. Winkels lagen ook vol met van alle soorten, minder saai dan nu. En ook omdat iedere console nog zijn eigen soort hoesjes had, niets eenheidsworsten
Hoeveel actieve (dwz, waar ook gewoon op gereleased werd) consoles waren er in die dagen wel niet?
-SNES
-MD (+ MCD en 32X)
-Saturn
-Playstation
-Neogeo
-CDI
-3DO
-Jaguar
-Virtual boy
-Neogeo CD
-Gameboy
-Gamegear
-CD32 (maar die was net dood?)
Vergeet ik nog iets?
Toch wist ik bij voorbaat al gewoon dat Nintendo etc het zou gaan maken, en 3DO etc zouden afvallen (zat weinig interessants bij ala Mario en Sonic). Ik had wel verwacht dat de Saturn de PSX zou afmaken (hoewel Sony wel MK3 had en dat was het enige waar ik in die dagen aan dacht..

), ik bedoel we hadden het over Sega en Sony was nieuw en wtf is Tekken nou weer? Sega had VF en Daytona, die zouden toch wel even winnen?! Zo dacht ik echt... haha.