GMR magazine

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Thu Oct 25, 2007 16:11

Ken wrote:If you can't beat them...enige manier voor HUB om nog een magazine te hebben, omdat GMR op de huidge manier waarschijnlijk niet genoeg liep.


Ik denk niet dat ze VNU voor de PU over hebben genomen, in dat geval hadden ze wel alleen de PU overgekocht.
Image
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Post by Kenshiro » Thu Oct 25, 2007 18:09

Toch denk ik dat tijdschriften altijd zal blijven bestaan, informatiedragers op papier bestaat al zo ontzettend lang, dat het heel lang duurt voordat dat echt uit zal sterven.

Het is het zelfde als een goed boek, je gaat er voor zitten om iets te lezen wat je intresseert. Naar je monitor staren en een e-book lezen kan maar is niet zo comfortabel als een bank terwijl je datzelfde boek op papier leest. Jaren geleden dachten er veel bedrijven al dat internet de grafimedia zou overnenem, en kijk nu...... Nog steeds abonneren mensen zich op tijdschriften, of kopen ze bij een willekeurige boekenwinkel. Ik ben zelf grafisch nabewerker en als ik kijk met hoeveel grote oplages (grootste is 3,9 miljoen) wij nog steeds tijdschriften moeten maken dan weet ik echt wel zeker dat het nog heel lang zal blijven. En voor iedere tijdschrift die weggegooit wordt, heb ik weer werk :wink:

Ik deel de mening dat het steeds meer online gebeurd, het nieuws gaat daar veel sneller dan dat het gedrukt wordt. Maar dat wil niet zeggen dat zoiets als een tijdschrift ooit zal verdwijnen.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Oct 26, 2007 08:12

DAY wrote:Nu toch wel een grappige ontwikkeling. HUB de uitgever van onder andere GMR neemt VNU media over dat de PU uitgeeft :)

http://www.gamer.nl/doc/42555/PU-voegt- ... -VNU-Media

Correctie, HUB neemt alleen PU, Computer Idee, PCM en Gizmodo over. Dus niet heel VNU. Dan zou Tweakers etc. ook onder HUB vallen.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 26, 2007 09:01

You're right, het betreft alleen die bladen en niet alle bladen van VNU media.

Ben benieuwd wat ze gaan doen. Dat GMR niet mega verkoopt begreep ik al uit de stapels GMR's die ik gewoon nog in de winkels zie liggen. Het nadeel van het blad is toch wel dat ze hebben gekozen om het 2 maandelijks uit te geven, daardoor lees je soms artikelen over zeer 'oude' games. Ik vind het blad wel goed geschreven en de artikelen en onderwerpen zijn over het algemeen gewoon goed. Hoop dat het nog wel even blijft bestaan.

Maar mss worden de PU en GMR samengevoegd en komt er een restyle onder de naam PU met een meer volwassener uitstraling?
Keep on Dreaming
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Oct 26, 2007 11:22

Ik denk dat de PU het enige format is wat in Nederland bestaansrecht heeft..
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Oct 26, 2007 12:22

Het maakt niet uit, het gaat er om wat Rano zegt. Er is in Nederland plaats voor 1 algemeen blad en misschien een Nintendo only blad of een officieel Xbox blad, maar daar houdt het echt mee op. Ook de PU's verkoopaantallen zijn drastisch omlaag gegaan de afgelopen jaren en samenwerking is de enige manier voor beiden om niet mol te gaan.
Post Reply