Nintendo Wii Launch: yay or nay?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Ken
Active Level:
Active Level:

Nintendo Wii Launch: yay or nay?

Post by Ken » Mon Nov 13, 2006 04:01

Wie gaat op de eerste dag een Nintendo Wii kopen?

Ik zit echt enorm te twijfelen of ik voor dit ding nog een keer in de rij wil gaan zitten, aangezien ik verwacht dat het kreng ook lange tijd moeilijk verkrijgbaar zal zijn. Wat is er naast Zelda, waar ik toch geen tijd voor heb, eigenlijk nog meer de moeite waard?

Ik heb zo lang mogelijk weinig gelezen over de Wii om het uiteindelijk zelf allemaal te ervaren, maar ik wil nou wel weten of het de moeite waard zal zijn of niet.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Nov 13, 2006 07:43

Ik zal dat ding niet op launch halen, een week erna niet en een jaar erna ook niet. De hele richting die Nintendo is ingeslagen zint mij niet en ik heb ook geen zin in games als Excite Truck, Red Steel en Zelda met Wii besturing. Daarnaast vind ik bij launch vrij weinig verkrijgbaar qua goede games. Een dikke nee voor mij dus.
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Mon Nov 13, 2006 10:02

Of ik de Wii bij launch zal halen weet ik nog niet helemaal zeker, mss wacht ik een lading af. Wel lijkt het ding mij big fun. Naast Zelda lijkt in ieder geval super monkey ball mij tof. Daarnaast ben ik zeer benieuwd hoe Red steel werkt, vooral dat zwaardvechten nben ik erg benieuwd naar.

De Wii is daarnaast de enige console die echt iets nieuws brengt waar geen echte verwachtingen voor zijn. De x360 kon je verwachten dat er mooiere gfx zijn en dat xbox live uitgebreid zou worden. de ps3 is eigenlijk alleen mooiere gfx en die blu ray disc ben ik wel benieuwd naar hoe mooi gaming echt kan worden. Ook lijkt dat kaartspel icm eyetoy mij wel grappig, maar toch eigenlijk meer van het zelfde. De Wii kan erg succesvol en leuk worden, maar kan ook vanaf day1 floppen, ben daar dus zeer benieuwd naar.
Keep on Dreaming
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Mon Nov 13, 2006 12:36

Een dikke nay voor mij. Het past niet bij mijn manier van gamen. Het spelen van spellen doe ik om te ontspannen, om me te vermaken. En dat zie ik met de Wii simpelweg niet gebeuren. Daarnaast zit er bij ALLE aangekondigde games, niet een game bij waarvoor ik bereid ben het volle pond voor te betalen, niks, nada. Allemaal gimmicks. Net als de DS, is de Wii simpelweg niet op mij, maar op de massa gericht. En ik geef ze groot gelijk, iedereen lijkt tegenwoordig een orgasme te krijgen van de Wii, maar het is het voor mij gewoon niet.
R-Type

Post by R-Type » Mon Nov 13, 2006 16:13

De Wii boeit me niet, om rechtdoorzee en honest te zijn. Ik heb het idee dat ik er na een week of 2 echt zat van ben. Mario Galaxy lijkt me niet zo leuk, Zelda tja.. ik ben teveel verwend met online gamen. Zelda zal leuk zijn voor een week ofzo, maar daarna? (ik weet dat ik WW na 1 playthrough liet liggen). Red Steel.. waarom dit ipv GoW oid? Omdat je nu ala Sega Bass fishing zelf bewegingen moet maken? Nay..

Noem me een graphics whore, maar zelfs de beste gimmick kan niet op tegen het visuele geweld van een Gears of War of DMC4 oid. Ook vind ik 480p er niet echt lekker uitzien op mijn buis.. en de Wii gaat niet verder dan dat. De graphics zijn al niet echt om over naar huis te schrijven to begin with.. Vooral de 3rd party games lijken pijn te lijden.

Ik blijf dus lekker op de oude manier gamen, maar dan in next-gen saus.

De DS boeide me dan ook niet, toch is ie wel beter dan de PSP.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Nov 13, 2006 16:16

Ik daarentegen ga echt voor de volle 200% voor de Wii.

Ik heb er inmiddels drie in bestelling staan (want idd, die krengen kunnen nog wel eens schaars worden in december) en dan ga ik met name voor Red Steel, Zelda en Rayman Raving Rabbids.

Nintendo's nieuwe aanpak spreekt me wel aan. Zeker omdat ik eigenlijk nog helemaal niet echt uitgekeken was op deze generatie en haar graphics.

Ik snap jullie standpunten ook wel, maar toch vind ik Nintendo lekker op dreef de laatste tijd met de DS. Ik hoop datzelfde gevoel te krijgen met de Wii.

Dus een dikke YAY voor mij!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Nov 13, 2006 16:51

Dat Red Steel wordt me daar een partij een boutspel.

Ik snap niet hoe mensen serieus kunnen denken dat de Wii een flop wordt, dat ding is een serieuze bedreiging voor Sony hier in Japan.
R-Type

Post by R-Type » Mon Nov 13, 2006 17:48

De Wii zal ontewijfeld wel zijn aanhang krijgen, of een nieuwe doelgroep aanboren.

Een bedreiging word het dan ook niet echt volgens mij, ga je gewoon voor standaard gamen dan is een Sony of MS console een no brainer. Wii is zo anders, dat ie er wel broederlijk naast kan. Een Wii alleen zou ik nooit halen, dan mis je imo teveel goeds (biohazard 5, MGS4.. etc). Wii is compleet alternatief.

De Wii kan buiten Japan best floppen. Al roep ik dat niet te vroeg, want ik voorspelde voor de DS ook een flop. Dit is echter niet de handheld markt.. Als ik een beetje relativeer dan zie ik dat veel mensen toch geen probleem hebben met de graphics en games van bijv. de GBA of DS... maar als home console toch wel graag iets willen wat power uitstraalt.

De lage prijs is overigens ook niet echt zijn sterke punt, ik vind 250 euro nog best prijzig voor dat ding. 50 euro erbij en je hebt in principe al een Xbox tard pack.
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Mon Nov 13, 2006 19:34

De Wii zie ik het best wel winnen in Japan, mede doordat de PS3 zo schaars is en de beschikbaarheid van de Wii vele malen groter zal zijn.

Maar ook als ik nu naar fora en mensen uit mijn omgeving kijk, dan hoor ik ze toch sneller over de Wii dan over de Xbox 360 en PS3 praten. En ik hoor ook van ontzettend veel mensen al dat ze de Wii gepreordered hebben.

Ook wat Nintendo beschikbaar heeft voor de launch, 5 miljoen stuks wereldwijd, is aardig wat en als ze dan met berichten naar buiten komen dat de Wii al is uitverkocht door de preorders of dat ze grote schaarste voorspellen, dan denk ik toch wel dat het een groot succes wordt.

Maar ook om even de sales van de PS3 te relativeren. Er waren er ongeveer 80.000 verkocht afgelopen weekend. De DS (Lite) verkoopt ongeveer iedere week 100.000+ stuks. Als de Wii ook maar enigzins even goed verkoopt als de DS in normale weken, dan gaat de PS3 het verliezen in Japan, zeker als ze ook niks doen aan de verkrijgbaarheid van de console, want geef toe, 80.000 stuks is niet veel voor een launch in Japan.
MajorTom

Post by MajorTom » Mon Nov 13, 2006 19:54

Ik ben zelf echt enthousiast over de Wii. Ik zie me zelf wel lekker zwaaien als een gek. Wat maakt het mij uit hoe mensen opkijken zolang ik zelf mijn favoriete hobby maar kan uitoefenen.
Ik zit nu nog enorm te twijfelen om hem bij de launch te halen. Kheb namelijk nog niet zo gek lang een PS2 en ik heb nog genoeg te spelen (Okami en FF12 iig). Naast Zelda zijn er geen launchgames waar ik erg naar uitkijk. Ik denk dat ik wacht op een tweede potentiële topper. Een Mario Galaxy, Smash of Metroid. Ligt eraan welke het eerst uit is.
Maar halen ga ik hem zeker! Evenals een hoop mensen uit mijn omgeving. Dat wordt lekker Wario-waren :D
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Mon Nov 13, 2006 20:00

R-Type wrote:De lage prijs is overigens ook niet echt zijn sterke punt, ik vind 250 euro nog best prijzig voor dat ding. 50 euro erbij en je hebt in principe al een Xbox tard pack.

Ja om er vervolgens achter te komen dat je de HD eigenlijk wel nodig hebt om extra shit voor je games en demo's te leechen. Dus de 300 € is een nepprijs imo. Leuk bij aanschaf maar dan nog de extra's. De Wii komt iig ook nog met iets van een game en die zit er bij de 360 ook niet bij. Ik heb zelf trouwens ook een 360 en naast de 2 cod games en rr6 vind ik het maar weinig boeiend. Ik kan niet wachten op de Wii met zelda en eventuele andere titels die nog komen gaan. Echter ik wil geen pal console. Als ik geluk heb kan ik een usa machine bemachtigen en anders misschien wel een jp machine. Regio lockouts bij nintendo consoles zijn altijd al easy geweest om te modden dus veel maakt het niet uit. Kan me nog goed herinneren dat ik op de ECTS was met Foregames en dat iedereen aan het vechten was om de Cube controller vast te houden. Ik zag samen met de eigenaar van Foregames dat er een switch op de zijkant van de Cube zat met USA/EUR/JAP. Meer dan dat hadden wij niet nodig :P
R-Type

Post by R-Type » Tue Nov 14, 2006 17:20

Zover kijkt jan modaal niet. Denk je dat die zo gaan relativeren met 'zit geen HDD bij, geen internet.. etc'. Die tard pack is er om psychologische redenen. Die 300 euro of het 50 euro verschil is op papier een feit, of je dan een gestripte Xbox krijgt of niet.

Bovendien zou je kunnen zeggen dat je met de Wii betaalt voor inferieure hardware.

Ik vind 250 euro niet bepaald goedkoop voor iets als de Wii, pack in game of niet.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Nov 14, 2006 17:35

Hij kost hier 25.000 yen zonder game, toch echt wel iets schappelijker vind ik. Je wordt eigenlijk min of meer gedwongen die game er bij te kopen als de prijzen vergelijkt. Het is dus geen gratis game, dat gevoel had je vroeger bij consoles wel. Maar wat kan je nou nog tegenwoordig met 250 euro? Twee avondjes in de kroeg en je bent het ook kwijt. Beetje met haast ergens naartoe rijden waarschijnlijk nog meer 8)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Nov 14, 2006 18:25

@ R-Type

Jij kijkt dus naar de graphics als ik je reply zo lees. Niks mis mee ieder zijn ding maar kraak dan een console niet meteen of omdat de graphics wat minder zijn. De graphics op de Cube zijn bij sommige games ook nog steeds mooier dan op de ps2 imo. Dus met het juiste team zal de Wii misschien nog wel verrassen. De gameplay van de Wii zal net als de DS erg goed zijn Nintendo kennende. Ik ga juist voor de gameplay omdat al die nieuwe games mij keer op keer teleurstellen. Vergeet niet dat je voor die 250e ook toegang krijgt (ja kost geld net als bij de 360) tot bijna heel de nintendo bibliotheek en nog veel meer. Ook de backwards comp is voor mij een extra reden. Iets wat bv microsoft bij de 360 totaal verneukt heeft. Nog teveel toptitels van de xbox zijn niet op de 360 te spelen. Erg jammer als je het mij vraagt. Maar het duidelijk dat de Wii niks voor jou is ;) Ik ben iig blij dat ik vandaag te horen kreeg dat mijn import Wii zo als zeker doorgaat en kan dan ook niet wachten tot ik em heb.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Nov 14, 2006 23:19

Baki wrote:@ R-Type

Jij kijkt dus naar de graphics als ik je reply zo lees. Niks mis mee ieder zijn ding maar kraak dan een console niet meteen of omdat de graphics wat minder zijn. De graphics op de Cube zijn bij sommige games ook nog steeds mooier dan op de ps2 imo. Dus met het juiste team zal de Wii misschien nog wel verrassen. De gameplay van de Wii zal net als de DS erg goed zijn Nintendo kennende. Ik ga juist voor de gameplay omdat al die nieuwe games mij keer op keer teleurstellen. Vergeet niet dat je voor die 250e ook toegang krijgt (ja kost geld net als bij de 360) tot bijna heel de nintendo bibliotheek en nog veel meer. Ook de backwards comp is voor mij een extra reden. Iets wat bv microsoft bij de 360 totaal verneukt heeft. Nog teveel toptitels van de xbox zijn niet op de 360 te spelen. Erg jammer als je het mij vraagt. Maar het duidelijk dat de Wii niks voor jou is ;) Ik ben iig blij dat ik vandaag te horen kreeg dat mijn import Wii zo als zeker doorgaat en kan dan ook niet wachten tot ik em heb.

Well said!

Heb je een NTSC/U Wii besteld of NTSC/J ?
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Tue Nov 14, 2006 23:44

Ken wrote:Maar wat kan je nou nog tegenwoordig met 250 euro? Twee avondjes in de kroeg en je bent het ook kwijt.

Ik weet niet hóé jij uitgaat, maar ik zou graag de foto's zien...
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Wed Nov 15, 2006 10:11

Ken wrote:Beetje met haast ergens naartoe rijden waarschijnlijk nog meer 8)

op de snelweg tegenwoordig niet meer, ze hebben de prijzen verlaagd, of je moet echt nfs style over de weg gaan vliegen :)

Maar ik ben benieuwd naar de Wii, ik heb hem nog niet gezien of ermee gespeeld maar ik ben benieuwd. Het actieve ervan staat me opzeker aan alhoewel relzed onderuit gezakt zitten gamen ook wel iets heeft.
zolang het te combieneren is met een drankje vind ik het best :P
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
R-Type

Post by R-Type » Wed Nov 15, 2006 11:31

Graphics zijn 1 ding, maar ook de game library en non HD support en eigenlijk overall design (de manier van gameplay dus etc) zijn een factor. MGS4, RE5, Halo 3, Virtua Tennis.. allemaal games die voor mij prioriteit hebben... in de next gen vorm. De prijs vind ik hoog omdat Nintendo de Wii echt promootte als iets wat extreem goedkoper was dan de rest. Dit valt dus best mee.

Backwards compatibility is leuk, maar ik gebruik het vrijwel nooit. Speel soms NG Black of Halo 2 online maar verder...? Ik zou op de Xbox graag oa Panzer Dragoon zien maar of ik hem dan echt weer ga spelen is de vraag. Alleen op Ps2 deed ik dat wel redelijk, voor een paar classic RPG's. However, heb al lang weer een omgebouwde PSX en dat is toch de lekkerste manier, glitch free (geen vastlopers bij Grandia en Xeno :P). Een GC kost ook niets meer, dus mocht ik ooit Metroid weer willen spelen dan is dat ook niet zo'n probleem.

Maar zoals ik al zei de Wii zal zijn verkoopaantallen wel halen, omdat er genoeg mensen zijn die er wel om springen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Nov 15, 2006 11:40

Stel Nintendo zou wel een harde schijf en HD DVD of Blu Ray speler er hebben ingebouwd? Wat zou de prijs dan geweest zijn?

Nintendo maakt als enige winst op de verkoop van de console en zal daarmee de meeste winst van de drie gaan behalen, maar op de lange termijn misschien niet het grootste marktaandeel. Dat hoeft dan ook niet per se, zeker niet zo nodig als Sony en MS.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Nov 15, 2006 12:47

Ik kijk de kat uit de boom. De Wii zal in eerste instantie heel leuk zijn. Dat waren EyeToy, Buzz, Donky Konga en SingStar ook. Maar ik ben zo bang dat de een gimmick wordt. De Nintendo games zullen wel goed zijn. Maar ik denk dat grote ontwikkelaars zoals Ubisoft, EA etc. geforceerd gebruik gaan maken van de controls.

Ik zie het nut van de vernieuwing op controls gebied niet zo zitten. Kijk nou naar de Nintendo DS. De games die ik erg leuk vind, Animal Crossing, New Super Mario Bros., Mario Kart, Advance Wars, Tony Hawk, Sonic Rush en straks Final Fantasy III en Zelda zijn allemaal traditionele spellen. Al deze spellen bevatten wel touchscreen functionaliteit, maar de games vond ik net zo leuk op de Gamecube, PS2, NES, SNES, MegaDrive.

Dan de vernieuwing. Haal de controls weg en je hebt een Gamecube + online. Nou, joy! In 2010 hoef ik echt geen 2002 graphics meer. Geen HD, geen DVD, geen Blu-ray/HD-DVD, geen HDD, geen multimedia. Het is gewoon zo current-gen. 250 euro is dan ook eigenlijk belachelijk voor hardware uit het jaar 2002.

Ik heb nog een puntje tegen de Wii. Zelda is een launchtitel, terwijl het een Cubegame hoort te zijn. Super Mario, Smash Bro, Metroid Prime komen allemaal in Q1 2007 uit. Vrijwel meteen na de launch. Is heel leuk, maar daarna is het weer vier jaar wachten op een nieuwe Zelda, Mario, Smash en Metroid. Hoe wordt dat gat gevuld?

Vooralsnog koop ik Zelda op de Cube en wacht ik af. Het is sowieso naadje dat volgend jaar een Wii + DVD speler uitkomt. Misschien wacht ik daar wel op.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Nov 15, 2006 18:22

@ Gameholic: Een ntsc usa machine vanwege games als Zelda. Ik wil het wel gewoon helemaal kunnen snappen. Als alles meezit dan heb ik de Wii mid next week :)
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Wed Nov 15, 2006 20:04

Tell us about your your experiences next week :wink:
R-Type

Post by R-Type » Wed Nov 15, 2006 23:03

Ken wrote:Stel Nintendo zou wel een harde schijf en HD DVD of Blu Ray speler er hebben ingebouwd? Wat zou de prijs dan geweest zijn?

Nintendo maakt als enige winst op de verkoop van de console en zal daarmee de meeste winst van de drie gaan behalen, maar op de lange termijn misschien niet het grootste marktaandeel. Dat hoeft dan ook niet per se, zeker niet zo nodig als Sony en MS.

Dat denk ik ook. Voor wat er in de Wii zit kan het niet anders dan dat Nintendo of een kleine winst pakt, of het minste verlies van de 3 draait. Dat staat ook precies als een toren op Nintendo's oude strategie; winst maken op hardware en hoge fees voor software. Zo maken ze idd winst, ook al worden ze geen nr1.

Wat Rano zegt is dus precies hoe ik er over denk, 250 voor current gen met gameplay wat wellicht snel een gimmick kan worden. Want ik vind de traditionele DS games ook de beste (heb geen DS, maar mijn favo's zijn: Castlevania, Sonic Rush.. dat soort). Ik kan me nog herinneren dat ik nog op Zelda TTP gewacht heb als Cube bezitter. Dit was in 2004 oid? Reggie kondigde hem toen aan op de E3.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Nov 21, 2006 17:14

Zit ik net voor de gein te bieden op Ebay, heb ik gewoon een Wii te pakken (Amerikaanse)... 300 euro's!

Dus tegen het weekend met een beetje geluk in huis
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Tue Nov 21, 2006 19:52

Dat is 200 euro voor een afstandsbediening :roll:
Post Reply